16 stycznia 2018, 11:00
Autor: Redakcja SwiatObrazu.pl
czytano: 794 razy

Największa amerykańska sieć drogerii zamierza walczyć z cyfrowo korygowanymi zdjęciami

Największa amerykańska sieć drogerii zamierza walczyć z cyfrowo korygowanymi zdjęciami

CVS Health, uznawana za najważniejszą i największą w USA sieć sklepów drogeryjnych i aptek, ogłosiła właśnie swoje plany zakrojonej na szeroką skalę walki z nadużywaniem retuszu fotograficznego w przemyśle kosmetycznym. Zgodnie z nowymi regułami już za kilka lat produkty oferowane pod własnymi markami CVS nie będą mogły być reklamowane ani ilustrowane zdjęciami poddawanymi poważnym cyfrowym manipulacjom, a towary marek niezależnych dostępne w tych sklepach, które nie dostosują się do wytycznych, będą nosić stosowne oznaczenia.

CVS Health to największa amerykańska sieć drogerii i aptek (które reprezentuje spółka-córka CVS Pharmacy) założona 22 lata temu i mająca siedzibę na nowojorskiej Rhode Island. Firma ta, której dochód w 2016 roku przekroczył 177 miliardów dolarów jest jednym z najważniejszych i najbardziej wpływowych podmiotów na obszarze Stanów Zjednoczonych. Rewolucje rozpoczynane przez takich potentatów odbijają się szerokim echem na całym świecie i tak może być też w tym przypadku.
 

CVS Health wytyczne fotografia produktowa fotografia reklamowa kosmetyki etyka cyfrowe manipulacje fotomontaż zdjęcia
Przykład fotomanipulacji stosowanej w przemyśle kosmetycznym udostępniony przez CVS Health do zilustrowania problemu wprowadzających w błąd etykiet i reklam. (Fot. CVS Health)

 

Zgodnie z nowymi wytycznymi opublikowanymi przez CVS Health sieć ta zamierza w ciągu najbliższych lat całkowicie zrezygnować z ilustrowania i reklamowania produktów oferowanych pod tzw. markami własnymi za pomocą zdjęć poddawanych w znacznym stopniu korekcie mającej na celu wyeliminowanie u modelek i modeli wszelkich wad cery – popularnemu "makijażowi cyfrowemu". W stosunku do marek zewnętrznych począwszy od 2020 roku stosowany będzie system oznaczania produktów jako cyfrowo zmodyfikowane (ang. Digitally Altered), o ile ich producenci nie dostosują się do wytycznych.

[kn_advert]

Oświadczenie to określone zostało jako część działań mających na celu "stworzenie nowych standardów obróbki cyfrowej zdjęć wykorzystywanych w branży kosmetycznej". Należeć do nich będzą m.in. promowanie produktów ilustrowanych zdjęciami nieprzetworzonymi specjalnym znakiem wodnym CVS Beauty Mark. Na potrzeby definicji "poważnych zmian edycyjnych" wyszczególniono pięć kluczowych obszarów takich modyfikacji: zmiana lub podkreślanie kształtu modela, zmiana sylwetki, rozmiarów i proporcji ciała, zmienianie barwy oczu, łagodzenie lub likwidowanie zmarszczek, a także modyfikowanie cech charakterystycznych.
 

CVS Health wytyczne fotografia produktowa fotografia reklamowa kosmetyki etyka cyfrowe manipulacje fotomontaż zdjęcia
Sieć sklepów CVS Health jest głównym rynkiem zbytu wielkich marek kosmetycznych, takich jak L’Oreal na terenie całych Stanów Zjednoczonych. (Fot. CVS Health)

 

Znaczki CVS Beauty Mark pojawią się przy produktach oferowanych w sieci sklepów już w tym roku, natomiast pełne wprowadzenie nowych standardów planowane jest do końca 2020 roku. Biorąc pod uwagę, jak dużą część ogromnego amerykańskiego rynku drogeryjnym ma w swoich rękach CVS Health, można się spodziewać, że zmiana ta dość szybko odbije się echem w przemyśle kosmetycznym i fotografii reklamowej na całym świecie.

 

Źródło: USA Today

 

 



www.swiatobrazu.pl