5 maja 2022, 12:03
Autor: Mikołaj Konkiewicz
czytano: 1542 razy

Nikon chce w 2025 roku oferować ponad 50 obiektywów z mocowaniem Nikon Z

Nikon chce w 2025 roku oferować ponad 50 obiektywów z mocowaniem Nikon Z

W ubiegłym miesiącu firma Nikon udostępniła swój średnioterminowy plan zarządzania, w którym zostało szczegółowo opisane, na jakich obszarach działalności producent będzie koncentrował się do 2025 roku - I choć większa część raportu koncentruje się na działalności Nikona niezwiązanej z obrazowaniem, to Nikon szczegółowo opisuje w nim także wiele interesujących strategii związanych z fotografią i filmem.

Ambitne plany Nikona na kolejne lata 

Jednym z głównych elementów strategii Nikona na najbliższe lata związanej z obrazowaniem cyfrowym jest "rozszerzenie możliwości ekspresji wizualnej i pozyskanie ogromnego wsparcia ze strony wszystkich pokoleń entuzjastów fotografii i filmu na całym świecie". Aby osiągnąć ten cel (dosyć szeroko pojmowany) Nikon planuje podnieść średnią cenę sprzedaży swoich produktów do fotografii i filmu o 20%. Ma to zostać osiągnięte poprzez rozszerzenie oferty obiektywów.
 
Celem Nikona jest zatem oferowanie ponad 50 obiektywów Nikon Z do 2025 roku. Biorąc pod uwagę, że obecnie producent ten ma już ogłoszone 34 obiektywy, to w ciągu najbliższych 2-3 lat można spodziewać się co najmniej 11 kolejnych szkieł. Nikon twierdzi również, że chce, aby przeciętny użytkownik z mocowaniem Z miał nie mniej niż 2 obiektywy z tym bagnetem. Producent twierdzi również, że planuje "zainteresować twórców wideo poprzez rozbudowanie funkcji filmowania", podkreślając, iż zamierza wdrożyć zaawansowane funkcje wideo dostępne we flagowym modelu Z9 do wszystkich sprzętów tej linii bezlusterkowców. 
 
nikon z
 
Obiektywy Nikona, które mają pojawić się w przyszłych latach. / Źródło: NIKON
 
Dodatkowo Nikon poinformował, iż planuje "wzmocnić zaangażowanie konsumentów przed i po zakupie sprzętu", skupiając się na aplikacjach i usługach w chmurze. Nikon chce osiągnąć przychody w wysokości 200 mld jenów (około 6,68 miliardów złotych) i marżę zysku operacyjnego na poziomie 10% w branży przetwarzania obrazów. Jeśli Nikon rzeczywiście chce to osiągnąć, czeka go kilka bardzo pracowitych lat. Niemniej mocowanie Z stale rośnie w siłę, a rynek aparatów generalnie pokazuje, że chociaż liczba produkcji i sprzedaży spada, to średnia cena sprzedaży wciąż rośnie. 


www.swiatobrazu.pl