3 grudnia 2008, 15:20
Autor: Piotr Madura
czytano: 5091 razy

Nikon D3X w Warszawie - premiera inna niż wszystkie

Nikon D3X w Warszawie - premiera inna niż wszystkie

Takiej formy polskiej premiery najnowszej profesjonalnej lustrzanki Nikon D3X nikt się nie spodziewał. Zorganizowana we włoskim stylu, w dniu 1 grudnia 2008 w salonie fryzjerskim Towarek & Goszcz w Warszawie, od samego początku trzymała w napięciu. Wszystko to dzięki świetnej grze aktorskiej Dona Victorio, czyli Wiktora Sobolewskiego z Nikon Polska który wcielił się w postać sycylijskiego gangstera Vito Corleone.

Kamienna twarz, niski i spokojny ton głosu oraz starannie dobierane słowa, budowały nastrój grozy i powagi, a niekiedy także śmiech do rozpuku. Mimo, że forma prezentacji miała charakter rozrywkowy, to całość zorganizowana została profesjonalnie. Na kluczowe pytania dotyczące specyfikacji technicznej Nikona D3X odpowiadał Paweł Duma.

Powodem spotkania i tematem przewodnim konferencji prasowej zorganizowanej przez Nikon Polska była jak już wspomnieliśmy premiera najmłodzszego członka rodziny, czyli Nikona D3X. Nowy model ma wypełnić lukę w na najwyższej  pełnoklatkowej półce systemu Nikon, która powstała między reporterskim modelem D3 a zaawanzowanym D700. Zaprojektowany z myślą o zawodowych fotografach wymagających bezkompromisowej jakości ma sprawdzić się szczególnie tam, gdzie ważne jest odwzorowanie najdrobniejszych detali i skomplikowanych faktur materiałów, czyli w modzie i reklamie i im pokrewnych tematach.

Po dawce wiedzy teretycznej przyszła kolej na praktyczne sprawdzenie możliwości aparatu. W tym celu zbudowane zostało małe atelier wyposażone w profesjonalne lampy błyskowe i kilka monitorów LCD, na których można było obejrzec świeżo wykonane zdjęcia z D3X. U boku pieknej modelki w stylowym ubiorze i na zaszczytnym białym fotelu pozował sam Boss - Don Victorio.

Transmitowane bezpoźrednio z aparatu fotografie trafiały do komputera, gdzie przybyli redaktorzy dokonywali wstępnych ocen jakości. Testowane egzemplarze były jeszcze wersjami przedprodukcyjnymi, ale już z oprogramowaniem w ukończonej wersji 1.0.  Na dokładne testy w laboratoriach redakcyjnych i w plenerze przyjdzie nam poczekać mniej więcej do 20 grudnia, kiedy jak zapewniają pracownicy firmy Nikon Polska pierwsze D3X-y trafią pod choinki szczęśliwców. Oczywiście pod warunkiem, że byli grzeczni i stać ich na szacowany wydatek około 25.000 złotych brutto.

Firma Nikon wprowadzając na rynek model D3X dołączyła tym samym do grona pełnoklatkowych lustrzanek o matrycach większych niż 20 milionów pikseli, czyli Canona 1Ds Mark III oraz Sony Alpha 900. Czy zaprezentowany aparat będzie godnym konkurentem 1Ds Mk3 i odeprze cenowy atak A900? Na to pytanie przyjdzie nam kilka tygodni poczekać, gdy produkcyjne modele trafią na testy do rąk dziennikarzy i prywatnych użytkowników.

 

Redakcja SwiatObrazu.pl dziekuje bardzo firmie Nikon Polska za zaproszenie na premierę.



www.swiatobrazu.pl