Książki100 najważniejszych zdjęć świataPytania i odpowiedziCytaty dla fotografaNajczęściej wyszukiwane

Dołącz do nas

Google+

Daj się ocenić i oceniaj



  • Autor:
    Komentarzy: 2


  • Autor:
    Komentarzy: 3


  • Autor:
    Komentarzy: 8


  • Autor:
    Komentarzy: 13


  • Autor:
    Komentarzy: 6


  • Autor:
    Komentarzy: 12


  • Autor:
    Komentarzy: 3


  • Autor:
    Komentarzy: 43


  • Autor:
    Komentarzy: 5


  • Autor:
    Komentarzy: 8


  • Autor:
    Komentarzy: 9


  • Autor:
    Komentarzy: 3


  • Autor:
    Komentarzy: 16


  • Autor:
    Komentarzy: 15


  • Autor:
    Komentarzy: 20

Nikon Roadshow - relacja z poznańskiego Starego Browaru

Nikon Roadshow - relacja z poznańskiego Starego Browaru

Letni Roadshow Nikona, na którym został zaprezentowany nowy produkt firmy: lustrzanka D700, odbył się w paru miastach Polski. Choć nie był zorganizowany z takim rozmachem jak zimowy Roadshow prezentujący aparaty D3 oraz D300, to warto było zapoznać się z możliwościami nowego sprzętu.


Poznański Nikon Roadshow odbył się w Starym Browarze, w galerii... pod schodami. Miejsce dosyć nietypowe, ale spokojnie zmieściło się tam kilka aparatów z akcesoriami, wykładający, mim, który razem ze wszystkimi przyborami potrzebuje trochę przestrzeni, oraz wszyscy zainteresowani.

Pierwszym punktem programu była prezentacja produktów: korpusu Nikon D700, nowej lampy SB-900 oraz obiektywu PC-E Micro Nikkor 45 mm f/2,8D ED. Oczywiście największym zainteresowaniem cieszył się korpus D700. Został przedstawiony nie jako przełomowy model, ale raczej jako kompromis czy połączenie D3 oraz D300. Oto w skrócie, czego dowiedzieliśmy się podczas prezentacji produktów:


fot. Dorota Bigo || SwiatObrazu.pl

D700 jest aparatem pełnoklatkowym, ale mniej profesjonalnie wykonanym niż jego większy brat D3. Cena oczywiście też jest odpowiednio niższa, co stawia aparat w sferze zainteresowań tych, którzy chcą mieć pełną klatkę, jednak nie stać ich na D3.
Jego budowa jest bardziej podobna do D300. Jest nieco cięższy od D300, jednak bez baterii waży niecały kilogram, więc jest dużo lżejszy od D3.
Matryca D700 jest taka sama jak w D3, natomiast, co ważne, D700 zyskała system usuwania kurzu, czego fotografom brakowało w korpusie D3. Jednak z powodu umieszczenia czyszczenia matrycy w wizjerze widzimy tylko 95% kadru, podczas gdy w D3 było to 100%.
Tak jak D3 i D300, D700 może poszczycić się rozbudowaną skalą czułości (200 - 6400 ISO), którą możemy podbić nawet do 25 600 ISO w trybie Hi oraz do 100 ISO w trybie Lo.
Zdjęcia seryjne aparat wykonuje z prędkością 5 klatek na sekundę, jednak po dołożeniu pionowego uchwytu możemy zwiększyć prędkość aparatu do 8 klatek. To mniej niż w D300, jednak, jak twierdzi producent nie ma zapotrzebowania na aż tak szybkie aparaty.
D700 został wyposażony (tak jak D3) w 51-polowy autofokus. Jeszcze przed naciśnięciem spustu migawki aparat ocenia fotografowaną scenę i to nie tylko na podstawie odległości, ale także na podstawie plam kolorów. To sprawia, że autofokus śledzący jest jeszcze dokładniejszy, gdyż oprócz odległości śledzonego obiektu zapamiętuje również jego kolor. Tak więc przy przesłonięciu obiektywu (lub obiektu) autofokus odszuka go ponownie. Jest to innowacja, gdyż wcześniejsze modele opierały detekcję sceny na wbudowanych scenach wzorcowych, natomiast D700 rozpoznaje dokładnie to, co mamy przed obiektywem.
Osoby nielubiące grzebać w programach graficznych zainteresuje rozbudowane menu retuszu. Po pierwsze, funkcja D-lightning. Polega ona na wyciąganiu szczegółów z cieni oraz dosycaniu kolorów tych szczegółów. Z tej funkcji można korzystać z trzech poziomów: przed zrobieniem zdjęcia (active D-Lightning), po zrobieniu zdjęcia oraz w dołączonym oprogramowaniu Nikona. Dodatkowo mamy do wyboru różne tryby koloru, kilka odcieni sepii czy tryb monochromatyczny (niekoniecznie czarno-biały!). Swoje ustawienia kolorów możemy oczywiście zapisać.
Kolejną opisywaną funkcją było Live View, do którego w D700 dodano nowy system działania autofokusa. Możemy ustawić ostrość w dowolnym punkcie kadru, przesuwając czerwony prostokąt na ten punkt – nie będzie to miało zastosowania w fotografii reporterskiej, gdyż jest to metoda wymagająca czasu, jednak dla fotografów studyjnych będzie jak najbardziej użyteczna. Możemy także powiększyć wybrany fragment kadru. Dodatkowo poziomica, która w D3 działa osobno, w D700, w trybie Live View naniesiona jest na kadr.


fot. Dorota Bigo || SwiatObrazu.pl

Dostęp do pełnej treści serwisu www.SwiatObrazu.pl jest bezpłatny - wymagane jest jednak zalogowanie do serwisu. Logowanie wymagane jest również do dodawania komentarzy.

Rejestracja 

dla nowych użytkowników

 

Jeżeli jeszcze nie jesteś zarejestrowany, zapraszamy do wypełnienia krótkiego formularza rejestracyjnego.

 

 

Logowanie 

dla użytkowników SwiatObrazu.pl

 

E-mail: 

 

Hasło:  

 

Zapomniałeś loginu lub hasła?

Problemy z logowaniem

 

DLACZEGO WARTO SIĘ ZAREJESTROWAĆ DO SERWISU SWIATOBRAZU.PL?

Przy pierwszej rejestracji otrzymasz od nas powitalny prezent: Pełną wersję podręcznika "Świat barw w fotografii cyfrowej".

A poza tym otrzymujesz bezpłatny stały dostęp do:

  • wszystkich artykułów opublikowanych w serwisie swiatobrazu.pl;
  • mechanizmów galerii swiatobrazu.pl
  • forów dyskusyjnych;
  • prezentów dla zarejestrowanych Czytelników;
  • codziennego newslettera informacyjnego;
  • swojego profilu osobistego, w którym będziesz mógł zarządzać galeriami, komentarzami, zdjęciami w konkursach itp.

Czas rejestracji - ok. 1 min.

Uwaga

Podczas rejestracji nie zbieramy żadnych szczegółowych danych personalnych i teleadresowych. W każdej chwili możecie usunąć trwale i bezpowrotnie dane dotyczące Waszego konta i zrezygnować ze statusu zarejestrowanego Czytelnika i wszystkich usług bezpłatnych swiatobrazu.pl. Przed rejestracją prosimy o zapoznanie się z regulaminem