12 stycznia 2018, 15:00
Autor: Redakcja SwiatObrazu.pl
czytano: 916 razy

Panasonic HC VXF1 i HC VX1 - nowe kamery cyfrowe 4K oraz flagowy model Full-HD HC-V800

Panasonic HC VXF1 i HC VX1 - nowe kamery cyfrowe 4K oraz flagowy model Full-HD HC-V800

Panasonic z dumą prezentuje dwie kamery cyfrowe 4K (HC VXF1 / HC VX1) oraz model Full-HD (HC V800) z nową matrycą i nowym obiektywem, które zapewniają znaczną poprawę obrazu. Każda z nowych kamer cyfrowych oferuje parametry optyczne, takie jak obiektyw szerokokątny 25 mm* z 24-krotnym zoomem optycznym, a także szybkie i dokładne ogniskowanie zarówno w trybie 4K, jak i Full-HD, poprawiające działanie szczególnie istotnej przy wideofilmowaniu funkcji autofokusu.

Nowa duża matryca BSI MOS w kamerach cyfrowych 4K (HC‑VXF1 / HC‑VX1) oraz Full-HD (HC‑V800) w połączeniu z obiektywem o jasności F1.8 poprawia jakość zdjęć przy słabym oświetleniu o około 70 procent w porównaniu do poprzednich modeli 4K. Dzięki eliminacji szumów podczas filmowania w warunkach słabego oświetlenia, na przykład w pomieszczeniach lub nocą, kamerzyści mogą zarejestrować idealny materiał w dowolnym miejscu i czasie.

Wysoka rozdzielczość 4K, dostępna w nowych kamerach cyfrowych 4K firmy Panasonic (HC‑VXF1 / HC‑VX1), pozwoli zarejestrować najwspanialsze chwile z najwyższą jakością obrazu. Obiektyw o parametrach, który spełnił rygorystyczne standardy Leica Camera AG w zakresie rozdzielczości i kontrastu, minimalizuje odblaski i ghosty, gwarantując piękno obrazu za każdym razem. Ulotne momenty, których nie sposób uchwycić nawet przy szybkim robieniu zdjęć seryjnych lustrzankami jednoobiektywowymi, można zarejestrować w trybie zdjęć 4K jako obrazy nieruchome.

[kn_free]

Nowoopracowany obiektyw Leica Dicomar (HC‑VXF1 / HC‑VX1 / HC‑V800) oferuje wyjątkowo mocny, 24-krotny zoom optyczny sięgający od szerokiego kąta dla ogniskowej 25 mm* do teleobiektywu 600 mm. System soczewek 4-Drive obsługuje niezależnie cztery grupy soczewek, co pozwala uzyskać 24-krotny zoom optyczny przy kompaktowych wymiarach korpusu. Przy ustawieniu panoramicznym w jednym kadrze można zmieścić wieloosobową grupę wraz z tłem, natomiast obrotowy wyświetlacz ciekłokrystaliczny znakomicie ułatwia filmowanie w trybie selfie.

Optyczny stabilizator obrazu w kamerach cyfrowych 4K (HC‑VXF1 / HC‑VX1) i Full-HD (HC‑V800) wyewoluował z poprzedniej 5‑osiowej wersji HYBRID O.I.S.+ poprzez połączenie systemu Ball O.I.S. z adaptacyjną optyczną stabilizacją obrazu. System Ball O.I.S. redukuje zużycie układu napędowego i znacznie poprawia korekcję w celu kompensowania drżenia ręki o małej amplitudzie. Adaptacyjna optyczna stabilizacja obrazu automatycznie optymalizuje skuteczność O.I.S. poprzez regulację mechanicznego sterowania stabilizacją z uwzględnieniem pozycji i warunków fotografowania oraz specyfiki pracy użytkownika. Nowa hybrydowa optyczna stabilizacja obrazu dodatkowo zmniejsza rozmycie spowodowane naturalnym drżeniem ręki, szczególnie przy filmowaniu w zbliżeniu, co pozwala zarejestrować wyraźne ujęcia nawet przy 24‑krotnym optycznym zoomie. Funkcja Level Shot (poziomowanie) automatycznie wykrywa i koryguje przechył obrazu.

Panasonic 4K (HC‑VXF1), jako sprzęt przeznaczony dla najbardziej wymagających użytkowników, jest wyposażony w szereg zaawansowanych funkcji, które zaspokajają potrzeby zarówno profesjonalistów, jak i ambitnych amatorów. Wizjer przechylny pomaga w precyzyjnym uchwyceniu obiektu w każdych warunkach. Pierścień ręczny umożliwia profesjonalną, szybką regulację pokrętłem w celu precyzyjnego ustawiania ostrości, przysłony i zoomu.

Dwa oddzielne specjalne przyciski Manual/Auto i Focus/Iris/Zoom umożliwiają szybkie przełączanie. Kamera HC‑VXF1 jest również wyposażona w funkcje i rozwiązania wysoko cenione w produktach profesjonalnych — zmienny balans bieli z regulowanym zakresem od 2000K do 15000K, Focus Expand/Peaking oraz przycisk User zaspokajają zróżnicowane potrzeby użytkowników.

[kn_advert]

Kadrowanie 4K, dostępne zarówno w HC‑VXF1, jak i HC‑VX1, jest oryginalną funkcją Panasonic, która umożliwia panoramiczne filmowanie w rozdzielczości 4K, a następnie łatwą edycję materiału i zapisanie go jako obrazu Full-HD. Ten rodzaj post-edycji jest możliwy także dla zdjęć z zoomem i przy zmianie kąta widzenia, co pozwala zapisać sceny, które w przeciwnym razie mogłyby zawierać błędy. 

Funkcja kadrowania 4K oferuje nowe możliwości, takie jak Post Auto Tracking (automatyczne śledzenie pozycji; kadrowanie przy automatycznym śledzeniu). Rozwiązanie to pozwala nagrywać szybko poruszające się dziecko w ujęciu szerokokątnym i trybie 4K, z automatycznym śledzeniem jego twarzy. Kolejnym etapem może być ekstrakcja filmu Full HD bez wykadrowania i dodanie efektu stabilizacji obrazu. Nowa funkcja Post Manual Tracking (ręczne śledzenie pozycji; kadrowanie śledzenia ręcznego) umożliwia proste wskazanie obiektów, które poruszają się nieoczekiwanie, oraz intuicyjne śledzenie ich palcem w celu zmiany kąta widzenia. Wreszcie, funkcja Post Close‑up (zbliżenie stanowiska; przycięcie stałe) idealnie sprawdza się w sytuacjach, gdy występuje niewiele ruchu, a ujęcie obejmuje także zbędną część otoczenia; można wówczas filmować w szerokim planie w 4K, a później łatwo przyciąć pożądany fragment.

Cinema Like Effect (efekt kinowy) to funkcja dostępna we wszystkich modelach 4K (HC‑VXF1 / HC‑VX1 / HC‑V800**). Umożliwia ona filmowanie takimi technikami wykorzystywanymi przy produkcji obrazów kinowych, jak Slow & Quick Video (film wolny i szybki), Slow Zoom (powolny najazd), Slow Motion Video (zwolnione tempo) oraz Dolly Zoom (najazd/odjazd ze zmianą perspektywy). Nowe kompaktowe kamery cyfrowe 4K zapewniają świetną zabawę przy tworzeniu filmów w stylu kinowym.

Panasonic HC VXF1

Panasonic HC VX1

Panasonic HC-V800

* Odpowiednik obiektywu 35 mm Dostępne w trybach 4K i FHD/24p.

** HC‑V800 — tylko efekt zwolnionego tempa.



www.swiatobrazu.pl