7 lipca 2008, 09:49
Autor: Anna Cymer
czytano: 4304 razy

Płock na wesoło - konkurs fotograficzny

Płock na wesoło - konkurs fotograficzny

Oddział Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Płocka, Płocka Galeria Sztuki i Płockie Towarzystwo Fotograficzne im. Aleksandra Macieszy zapraszają do udziału w konkursie na najlepsze zdjęcie, pokazujące w niebanalny sposób życie codzienne Płocka.

Regulamin konkursu fotograficznego „Płock na wesoło”

1. Postanowienia ogólne

1.1 Cel
Celem konkursu jest prezentacja fotografii oraz zainspirowanie osób fotografujących do realizacji prac fotograficznych w szerokim zakresie tematyki. Do konkursu można zgłaszać fotografie ukazujące ludzi, architekturę, aspekty miejskiego życia, sceny rodzajowe i okolicznościowe oddające ducha, charakter i urok Płocka (będą przyjmowane również fotografie przetwarzane cyfrowo).

1.2 Regulamin
Konkurs fotograficzny „Płock na wesoło” jest organizowany na zasadach określonych niniejszym regulaminem i zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.

1.3 Organizatorzy
Organizatorami konkursu są:
− Oddział Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Płocka,
− Płocka Galeria Sztuki,
− Płockie Towarzystwo Fotograficzne im. Aleksandra Macieszy.

2. Zasady konkursu

2.1 Uczestnicy
Konkurs adresowany jest do wszystkich fotografów – amatorów mieszkających w Płocku i fotografujących nasze miasto.
Konkurs podzielony jest na dwie kategorie:
Kategoria I – gimnazjaliści i uczniowie szkół ponadgimnazjalnych.
Osoby niepełnoletnie mogą brać udział w konkursie wyłącznie za zgodą rodziców bądź
opiekunów (deklaracja, załącznik nr 2).
Kategoria II – osoby od 18 roku życia.

2.2 Temat konkursu „Płock na wesoło”

2.3 Termin nadsyłania prac:
Prace na konkurs można zgłaszać do dnia 30 września 2008 roku.

2.4 Zgłaszanie zdjęć:
2.4.1
Kategoria I
Przyjmowane będą fotografie kolorowe i czarno-białe w formacie minimum 15x20 cm, Do wywołanych zdjęć należy dołączyć zapis cyfrowy 300 dpi na CD. Będą przyjmowane fotografie przetwarzane cyfrowo.
Kategoria II
Przyjmowane będą fotografie kolorowe i czarno-białe w formacie minimum 20x30 cm, Do wywołanych zdjęć należy dołączyć zapis cyfrowy 300 dpi na CD. Będą przyjmowane fotografie przetwarzane cyfrowo.
2.4.2
Każdy uczestnik konkursu może zgłosić maksymalnie trzy fotografie.
2.4.3
Zgłaszane do konkursu fotografie należy opisać na odwrocie (bezpośrednio lub na papierze przylepnym): tytuł konkursu i tytuł zdjęcia, imię, nazwisko i adres autora, telefon lub e-mail oraz nazwę szkoły i numer klasy uczestnika.
Każda fotografia powinna zawierać formułę:
„Wyrażam zgodę na nieodpłatne przeniesienie autorskich praw majątkowych w zakresie prezentowanych zdjęć”.
Fotografie należy składać bezpośrednio w Oddziale Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Płocka – ul. Stary Rynek 1, 09-400 Płock (pokój nr E-46, wejście od ulicy Kazimierza Wielkiego) lub przesyłać na adres:

Urząd Miasta Płocka
Oddział Komunikacji Społecznej
ul. Stary Rynek 1
09-400 Płock
z dopiskiem FOTO oraz określić kategorię wiekową.

Nie można zgłaszać fotografii tylko w formie cyfrowej, nie można też przesyłać zdjęć
e- mailem.
Informacje o konkursie można otrzymać pod nr tel.: 024 367 17 32, 024 367 17 31,
e-mail lena.grabowska@plock.eu
2.4.4
Wszelkie autorskie prawa majątkowe wraz z wysłaniem niniejszego utworu tworzonego w konkursie przechodzą na Urząd Miasta Płocka na następujących polach eksploatacji:
w zakresie utrwalania i zwielokrotniania zdjęć z użyciem dowolnych środków technicznych, w tym techniką drukarską, cyfrową, zapisu magnetycznego, wprowadzania do pamięci komputera, zapisanie w pamięci trwałej komputera (uploading, downloading); w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których zdjęcia utrwalono, w zakresie rozpowszechniania – do wystawienia, odtworzenia, publicznego udostępnienia zdjęcia;
w zakresie zwielokrotniania, utrwalania, wykorzystania w internecie, telewizji, reklamie prasowej, na billboardach, plakatach, ulotkach; w zakresie zwielokrotniania i wykorzystania w reklamie; w zakresie zwielokrotniania i wykorzystania w publikacjach wydawanych przez Urząd Miasta Płocka.

3. Deklaracje
(deklaracja do pobrania)
3.1
Nadesłanie prac na konkurs stanowi jednocześnie deklarację, że osoba nadsyłająca zdjęcie nie narusza praw autorskich osób trzecich ani innych praw osób trzecich oraz że prawa autorskie, wykonawcy zdjęć, do tych utworów nie są ograniczone lub obciążone prawami osób trzecich.
W przypadku zgłoszenia roszczeń o czyny nieuczciwej konkurencji lub naruszenie praw autorskich osób trzecich w stosunku do utworów, wykonawca zdjęcia poniesie wszelkie koszty związane z odszkodowaniami, kosztami procesu, kosztami zastępstwa procesowego niezbędne do zwolnienia Urzędu Miasta Płocka z odpowiedzialności.
Wykonawca zdjęć oświadcza, że żaden z elementów utworów nie został wykorzystany przy tworzeniu utworów na zlecenie osób trzecich i nie stanowi plagiatu.
3.2
Przystąpienie do konkursu jest jednoznaczne z zapoznaniem się i akceptacją regulaminu.
3.3
Wykonawca zdjęć wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku, art. 23 ust. 1 pkt 1 (Dz.U. z 2002 r. nr 101, poz. 926 z późn. zm.)
3.4
Wykonawca zdjęć wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystywanie przez organizatorów konkursu wszystkich nadesłanych zdjęć w dowolnym czasie i formie dla celów promocji konkursu oraz promocji miasta.

4. Nagrody

Kategoria I
   I Miejsce – 2000 zł
  II Miejsce – 1500 zł
 III Miejsce – 1000 zł

Kategoria II
  I Miejsce – 5000 zł
  II Miejsce – 3000 zł
 III Miejsce – 2000 zł
Od nagród pieniężnych zostanie pobrany podatek dochodowy (w wysokości 10%)
(zgodnie z Ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia 26 lipca 1991
roku, Dz.U. z 2000 roku nr 14 poz. 176 z późn. zm.)
Organizatorzy konkursu zastrzegają sobie prawo innego podziału nagród.

5. Jury

5.1 Prace zostaną zakwalifikowane do nagród na podstawie przesłanych fotografii przez 6 osobową komisję kwalifikacyjną:
Piotr Kubera – Zastępca Prezydenta Miasta Płocka ds. Polityki Społecznej
Małgorzata Dołowska – artystka fotografik, Dyrektor „Fundacji Fotografia dla Przyszłości”
Mieczysław Cybulski – artysta fotografik, Prezes Stowarzyszenia Twórców FRP
Grażyna Sosenko – artystka fotografik,
Artur Kras – Prezes Płockiego Towarzystwa Fotograficznego im. Aleksandra Macieszy
Jerzy Mazuś – Dyrektor Płockiej Galerii Sztuki

5.2 Laureatów konkursu wyłoni po zapoznaniu się z oryginałami prac 3 osobowe jury:
Małgorzata Dołowska – artystka fotografik, Dyrektor „Fundacji Fotografia dla
Przyszłości”
Mieczysław Cybulski – artysta fotografik, Prezes Stowarzyszenia Twórców FRP
Grażyna Sosenko – artystka fotografik
5.3 Decyzje komisji kwalifikacyjnej i jury są ostateczne i niepodważalne.

6. Postanowienia końcowe

6.1
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do usuwania fotografii i tekstów o treści powszechnie uznawanej za obraźliwe, naruszające prawa osób trzecich lub prawo polskie, zawierających treści pornograficzne lub w sposób oczywisty godzące w uczucia religijne. Decyzja o usunięciu takich treści jest niepodważalna i ostateczna.
6.2
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo zmiany postanowień niniejszego regulaminu, w przypadku zmian przepisów prawnych lub innych istotnych zdarzeń mających wpływ na organizowanie konkursu.
6.3
Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem rozpoczęcia konkursu i obowiązuje do czasu jego zakończenia.
6.4
Wystawa nagrodzonych i wyróżnionych zdjęć oraz wręczenie nagród odbędzie się w październiku 2008 roku w Urzędzie Miasta Płocka.
6.5
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do prezentowania fotografii na polach eksploatacji wymienionych w pkt.2.4.4, w celu popularyzacji konkursu oraz promocji miasta podając dane autora.
6.6
Wszystkie fotografie zgłoszone do konkursu nie będą zwracane i pozostaną w zbiorach Urzędu Miasta Płocka.
6.7
Wybrane zdjęcia, spośród złożonych na konkurs, będą zamieszczane na stronie internetowej miasta www.plock.eu/konkursfotograficzny
6.8
W konkursie nie mogą brać udziału pracownicy Urzędu Miasta Płocka, Płockiej Galerii Sztuki, członkowie Płockiego Towarzystwa Fotograficznego im. Aleksandra Macieszy i ich rodziny.



www.swiatobrazu.pl