25 sierpnia 2014, 11:57
Autor: Redakcja SwiatObrazu.pl
czytano: 4892 razy
czytano: 4892 razy
Powrót do szkoły na zdjęciach American Apparel - seks przestał sprzedawać
Firma American Apparel z okazji zbliżającego się rozpoczęcia roku szkolnego opublikowała kolejne kontrowersyjne zdjęcie reklamowe. Zdjęcia wykorzystywane w kampaniach marki są skrajnie różne - od stylizowanych na amatorskie, erotyczne ujęcia młodych dziewczyn, po subtelne, delikatne i naturalne portrety 60-latki. Wspólny mianownik? Wszystkie prowokują. Do tej pory miały tyle samo zwolenników co przeciwników – tym razem jednak zwolennicy się nie ujawnili, a firma musiała wycofywać zdjęcia z kampanii.
Jedno ze zdjęć z serii "School Days" przedstawiające dziewczynkę (na co wskazuje szkolna spódniczka) pochyloną nad samochodem spotkało się bardzo z ostrymi atakami za wywoływanie skojarzeń z pornografią dziecięcą. Sprzeciw był na tyle silny, że firma po raz pierwszy uległa i usunęła zdjęcie.
Marka American Apparel została założona w 1997 roku przez Dova Charneya, który obecnie jest oskarżony o molestowanie seksualne w miejscu pracy i uprzedmiotowienie młodych modelek. To nie jedyne problemy firmy, która nie odnotowała zysków w 16 z ostatnich 17 kwartałów, a jej akcje spadły o 84% w ciągu ostatnich pięciu lat.
Widać determinację American Apparel przekonaną, że seks sprzedaje, a kontrowersyjny seks sprzedaje jeszcze lepiej. Oczywiście tę tezę już wielokrotnie udowodniono, jednak wciąż te same sztuczki stają się męczące. Seria "School Days" spowodowała szum medialny (w końcu o tym piszemy) – jednak po raz pierwszy nie jako zaskakująca strategia reklamowa z ciekawymi fotografiami.
Fot. American Apparel
[kn_advert]
www.swiatobrazu.pl