8 listopada 2012, 09:46
Autor: Antoni Żółciak
czytano: 7229 razy

Sigma ma nową globalną politykę. Relacja z konferencji w Warszawie

Sigma ma nową globalną politykę. Relacja z konferencji w Warszawie

Kazuto Yamaki, CEO firmy Sigma, 7 listopada przyjechał do Polski pierwszy raz. Mieliśmy okazję uczestniczyć w warszawskiej konferencji japońskiego producenta, na której poznaliśmy m.in. cenę jednego z nowych obiektywów. Pan Yamaki przedstawił też zupełnie nową strategię, zgodnie z którą Sigma będzie funkcjonować.

Sigma przeżywa teraz okres dużych zmian. Zmodyfikowano design nowych obiektywów oraz ich oznaczenia. W pewnym sensie jest to rewolucyjne podejście do sprzedaży w tej branży. Dlaczego?

We wrześniu, podczas targów Photokina 2012, pisaliśmy o nowej polityce Sigmy w związku ze zmianą nazewnictwa obiektywów. Firma przestała wówczas dzielić swoje produkty na grupy EX i non-EX, a przyjęła kategorie bardziej przyjazne dla przeciętnego (nieprzeciętnego też) użytkownika. Teraz każde nowo wyprodukowane szkło trafi do jednej z trzech kategorii - C (od Contemporary), A (od Art) bądź S (Sports). Szerzej założenia tej idei opisaliśmy tutaj.

Sigma

O tym, jak do tej decyzji doszło, opowiadał Kazuto Yamaki, prezes marki Sigma, który przybył na zaproszenie warszawskiego Sigma ProCentrum i firmy K-Consult. Po pierwsze chodzi o pokaźnie rosnącą ostatnimi czasy rozdzielczość w lustrzankach. CEO japońskiej firmy wielokrotnie podawał za przykład Nikona D800, którego 36 megapikseli udźwignie przecież tylko dobre jakościowo szkło; a takie stara się dostarczać Sigma.

Dobra cena 35 mm f/1.4

Spośród trzech nowych obiektywów, tj.: A 35 mm f/1.4 DG HSM, C 17-70 mm f/2.8-4 DC Macro OS HSMS 120-300 mm f/2.8 DG OS HSM poznaliśmy szczegóły związane z ceną i wprowadzeniem do sprzedaży pierwszego z nich. A 35/1.4 będzie kosztować 3590 złotych, a na rynek trafi w grudniu. Kosztu pozostałych szkieł CEO Sigmy nie ujawnił, ale gwarantuje ich dostępność na początku 2013 roku.

Sigma

Na wczorajszej konferencji o cenie 35 mm zgromadzeni goście dowiedzieli się jako pierwsi na świecie.

Obiektywy zostały wczoraj udostępnione dziennikarzom w wersjach przedprodukcyjnych; zdjęć nimi wykonanych niestety nie możemy Wam zaprezentować.

Nowe narzędzie do testowania obiektywów

Częścią wizji Kazuto Yamaki jest też kwestia zapewnienia, jak sam mówi, niespotykanego dotąd standardu kontroli jakości. Bazą testów dla nowych szkieł będzie zestaw pomiarowy o nazwie A1, a wszystkie obiektywy będą sprawdzane na matrycach Foveon o rozdzielczości 46 megapikseli.

Według Yamakiego jest to - ze względu na debiut D800 i jemu podobnych lustrzanek - konieczność.

Sigma

Obiektywy możesz teraz... personalizować

Będą za to odpowiedzialne nowe urządzenie USB Dock, kabel, Twój komputer i oprogramowanie Sigma Optimization Pro 1.0. Po pierwsze oznacza to koniec z podłączaniem obiektywu do aparatu i przeprowadzaniu aktualizacji firmware w ten sposób, ale to tylko jedno z założeń prezesa Sigmy. Do kolejnych należą mikroregulacja autofocusu (kalibracja efektów front i back focus), wybór priorytetu prędkości bądź precyzji AF oraz ustalenie zakresu jego działania.

Sigma

W przypadku obiektywu S 120-300 mm ustawienia można zapisać do dwóch trybów (C1, C2). Pan Yamaki przedstawiał sens zastosowania tego unikalnego oprogramowanie na przykładzie hipotetycznego fotografowania samolotów, gdzie najbardziej istotne są te końcowe, długie ogniskowe. To na  nie trzeba nastawić całą "parę" obiektywu, a dokonamy tego za pomocą komputera. 

Sigma

Gdy z kolei będziemy chcieli wrócić do ustawień dla przeciętnego użytkownika, to wystarczy dezaktywować tryby C1/C2. Nie znamy jeszcze ceny stacji dokującej, ale Sigma postara utrzymać się ją w relatywnie niskim zakresie.

Sigma

Aplikacja dostępna będzie nieodpłatnie za pośrednictwem strony producenta na platformy Windows i Mac OS X. Wczorajsza prezentacja była pierwszą tego rodzaju na świecie.

Co z bezlusterkowcami? 

CEO Sigmy zagwarantował, że planuje rozwój w tym kierunku. Jego firma będzie dostarczać rozwiązania dla użytkowników aparatów kompaktowych z wymienną optyką, których rozwój jest szczególnie zauważalny właśnie w Japonii. Nie poznaliśmy jednak żadnych szczegółów związanych z określonymi produktami czy szacowanymi datami premier.

Zobacz fabrykę Sigmy

Kazuto Yamaki przygotował na zakończenie oficjalnej części konferencji film, przedstawiający fabrykę Sigmy w japońskim Aizu. Malownicza okolica, rodzinne tradycje, wieloletnie relacje z tymi samymi pracownikami i relatywnie niewielka ich liczba to w porównaniu do innych producentów z branży czynniki, które zdecydowanie wyróżniają Sigmę.

Nowa wizja - nowa strona

Wszystkie materiały dotyczące nowej polityki Sigmy znajdziecie na stronie sigma-global.com. Miłym gestem jest udostępnienie jej m.in. w języku polskim.

Dziękujemy K-Consult i Sigma Corporation za zaproszenie na konferencję.

[kn_advert]



www.swiatobrazu.pl