Książki100 najważniejszych zdjęć świataPytania i odpowiedziCytaty dla fotografaNajczęściej wyszukiwane

Dołącz do nas

Google+

Daj się ocenić i oceniaj



  • Autor:
    Komentarzy: 5


  • Autor:
    Komentarzy: 4


  • Autor:
    Komentarzy: 8


  • Autor:
    Komentarzy: 13


  • Autor:
    Komentarzy: 9


  • Autor:
    Komentarzy: 15


  • Autor:
    Komentarzy: 5


  • Autor:
    Komentarzy: 44


  • Autor:
    Komentarzy: 5


  • Autor:
    Komentarzy: 8


  • Autor:
    Komentarzy: 9


  • Autor:
    Komentarzy: 3


  • Autor:
    Komentarzy: 16


  • Autor:
    Komentarzy: 16


  • Autor:
    Komentarzy: 20

Słabsza lampa ustawiona blisko czy mocniejsza stojąca dalej od fotografowanego obiektu?

Słabsza lampa ustawiona blisko czy mocniejsza stojąca dalej od fotografowanego obiektu?

Kiedy świeżo upieczony fotograf studyjny okrzepnie już trochę w nowym otoczeniu, naturalnym impulsem kierującym jego poczynaniami powinna stać się ciekawość. Jak można osiągnąć jakiś cel? Czy istnieje na to więcej niż jeden sposób? Który jest lepszy i dlaczego? Odpowiadanie sobie na te ważne pytania to część procesu rozwoju warsztatu. Oczywiście proces ten można też spróbować nieco przyspieszyć i właśnie to postaramy się dzisiaj uczynić. Proponujemy Wam eksperyment myślowy: wspólnie odpowiemy sobie na pytanie, które nie każdemu przychodzi do głowy, a które pozwala lepiej zrozumieć naturę podstawowego tworzywa fotografii – światła.


W fotografii różne cele można osiągnąć na wiele sposobów i prawie zawsze każdy z nich daje nieco inne efekty dodatkowe. Tak jest na przykład z ekspozycją – tak samo naświetlony kadr można uzyskać, manipulując trzema odpowiedzialnymi za to parametrami, ale każdy z tych parametrów będzie miał dodatkowy wpływ na ostateczny wygląd kadru. Podobnie jest z intensywnością światła (zarówno błyskowego, jak i ciągłego) i jego wpływem na oświetlenie sceny. Można je modyfikować na dwa sposoby: zbliżając i oddalając źródło (lampę) od obiektu albo zmieniając moc emisji w granicach, jakie przewiduje konstrukcja źródła. Ważne pytanie, jakie się w tej sytuacji nasuwa na myśl: Czym w praktyce fotografa studyjnego różnią się te metody i która (o ile w ogóle można coś takiego stwierdzić) jest bardziej zalecana?
 


Dostęp do pełnej treści serwisu www.SwiatObrazu.pl jest bezpłatny - wymagane jest jednak zalogowanie do serwisu. Logowanie wymagane jest również do dodawania komentarzy.

Rejestracja 

dla nowych użytkowników

 

Jeżeli jeszcze nie jesteś zarejestrowany, zapraszamy do wypełnienia krótkiego formularza rejestracyjnego.

 

 

Logowanie 

dla użytkowników SwiatObrazu.pl

 

E-mail: 

 

Hasło:  

 

Zapomniałeś loginu lub hasła?

Problemy z logowaniem

 

DLACZEGO WARTO SIĘ ZAREJESTROWAĆ DO SERWISU SWIATOBRAZU.PL?

Przy pierwszej rejestracji otrzymasz od nas powitalny prezent: Pełną wersję podręcznika "Świat barw w fotografii cyfrowej".

A poza tym otrzymujesz bezpłatny stały dostęp do:

  • wszystkich artykułów opublikowanych w serwisie swiatobrazu.pl;
  • mechanizmów galerii swiatobrazu.pl
  • forów dyskusyjnych;
  • prezentów dla zarejestrowanych Czytelników;
  • codziennego newslettera informacyjnego;
  • swojego profilu osobistego, w którym będziesz mógł zarządzać galeriami, komentarzami, zdjęciami w konkursach itp.

Czas rejestracji - ok. 1 min.

Uwaga

Podczas rejestracji nie zbieramy żadnych szczegółowych danych personalnych i teleadresowych. W każdej chwili możecie usunąć trwale i bezpowrotnie dane dotyczące Waszego konta i zrezygnować ze statusu zarejestrowanego Czytelnika i wszystkich usług bezpłatnych swiatobrazu.pl. Przed rejestracją prosimy o zapoznanie się z regulaminem