Książki100 najważniejszych zdjęć świataPytania i odpowiedziCytaty dla fotografaNajczęściej wyszukiwane

Dołącz do nas

Google+

Daj się ocenić i oceniaj



  • Autor:
    Komentarzy: 4


  • Autor:
    Komentarzy: 4


  • Autor:
    Komentarzy: 8


  • Autor:
    Komentarzy: 13


  • Autor:
    Komentarzy: 8


  • Autor:
    Komentarzy: 14


  • Autor:
    Komentarzy: 5


  • Autor:
    Komentarzy: 43


  • Autor:
    Komentarzy: 5


  • Autor:
    Komentarzy: 8


  • Autor:
    Komentarzy: 9


  • Autor:
    Komentarzy: 3


  • Autor:
    Komentarzy: 16


  • Autor:
    Komentarzy: 15


  • Autor:
    Komentarzy: 20

Statywy, pantografy czy ramiona? (cz.1)

Statywy, pantografy czy ramiona? (cz.1)

Swobodne przemieszczenie źródeł światła w przestrzeni studia gwarantują urządzenia do ich mocowania. O wyborze systemu decyduje wielkość studia oraz charakter wykonywanych prac. W dużym studiu najkorzystniejszym rozwiązaniem, chociaż nie najtańszym, jest system sufitowego mocowania. W przypadku małego studia oraz przy dużej ilości zadań wykonywanych poza studiem, korzystniejszym rozwiązaniem są statywy, które mogą być wykorzystywane w studiu i poza nim.


Pantografy

Idea sufitowego mocowania oparta jest na systemie szyn jezdnych, po których na wózkach przesuwają się poprzeczne ramiona. Po ramionach tych, również na wózkach, przesuwają się wieszaki lamp. Mogą to być wygodniejsze i pewniejsze, ale jednak droższe, pantografy lub tańsze, ale mniej wygodne w pracy, drążki teleskopowe. Pantografy, dzięki sprężynie, umożliwiają zmianę wysokości źródła światła bez konieczności wykonywania dodatkowych czynności – lampa podniesiona do wymaganej wysokości dzięki sprężynie, o regulowanej sile obciążenia, pozostaje w wybranym położeniu. Zmiana wysokości lampy zamocowanej na wieszaku teleskopowym wymaga dodatkowych czynności, które najczęściej wykonywać trzeba na drabinie. Dodatkowym zabezpieczeniem, wpływającym w istotny sposób na bezpieczeństwo pracy są linki zabezpieczające, chroniące lampę przed upadkiem w przypadku zbyt słabego zamocowania jej w uchwycie. Przewody, doprowadzające energię elektryczną do lamp, mocowane są do wieszaków, które mają również możliwość przesuwania się wzdłuż szyn. Dzięki temu unikamy plątaniny kabli na podłodze studia. Jedną z największych zalet sufitowego mocowania źródeł światła jest to, że podłoga studia pozostaje wolna, co jest czynnikiem znaczącym przy wykonywaniu zdjęć ludzi.


Dostęp do pełnej treści serwisu www.SwiatObrazu.pl jest bezpłatny - wymagane jest jednak zalogowanie do serwisu. Logowanie wymagane jest również do dodawania komentarzy.

Rejestracja 

dla nowych użytkowników

 

Jeżeli jeszcze nie jesteś zarejestrowany, zapraszamy do wypełnienia krótkiego formularza rejestracyjnego.

 

 

Logowanie 

dla użytkowników SwiatObrazu.pl

 

E-mail: 

 

Hasło:  

 

Zapomniałeś loginu lub hasła?

Problemy z logowaniem

 

DLACZEGO WARTO SIĘ ZAREJESTROWAĆ DO SERWISU SWIATOBRAZU.PL?

Przy pierwszej rejestracji otrzymasz od nas powitalny prezent: Pełną wersję podręcznika "Świat barw w fotografii cyfrowej".

A poza tym otrzymujesz bezpłatny stały dostęp do:

  • wszystkich artykułów opublikowanych w serwisie swiatobrazu.pl;
  • mechanizmów galerii swiatobrazu.pl
  • forów dyskusyjnych;
  • prezentów dla zarejestrowanych Czytelników;
  • codziennego newslettera informacyjnego;
  • swojego profilu osobistego, w którym będziesz mógł zarządzać galeriami, komentarzami, zdjęciami w konkursach itp.

Czas rejestracji - ok. 1 min.

Uwaga

Podczas rejestracji nie zbieramy żadnych szczegółowych danych personalnych i teleadresowych. W każdej chwili możecie usunąć trwale i bezpowrotnie dane dotyczące Waszego konta i zrezygnować ze statusu zarejestrowanego Czytelnika i wszystkich usług bezpłatnych swiatobrazu.pl. Przed rejestracją prosimy o zapoznanie się z regulaminem