Książki100 najważniejszych zdjęć świataPytania i odpowiedziCytaty dla fotografaObiektywy CanonFotografia artystycznaPomysł na zdjęcieNajczęściej wyszukiwane

Dołącz do nas


Daj się ocenić i oceniaj



  • Autor:
    Komentarzy: 11


  • Autor:
    Komentarzy: 8


  • Autor:
    Komentarzy: 9


  • Autor:
    Komentarzy: 9


  • Autor:
    Komentarzy: 17


  • Autor:
    Komentarzy: 11


  • Autor:
    Komentarzy: 19


  • Autor:
    Komentarzy: 9


  • Autor:
    Komentarzy: 45


  • Autor:
    Komentarzy: 8


  • Autor:
    Komentarzy: 13


  • Autor:
    Komentarzy: 13


  • Autor:
    Komentarzy: 3


  • Autor:
    Komentarzy: 18


  • Autor:
    Komentarzy: 20

Czy w fotografii studyjnej lepiej sprawdzają się mocne flesze manualne, czy słabsze lampy błyskowe z automatyką TTL?

Czy w fotografii studyjnej lepiej sprawdzają się mocne flesze manualne, czy słabsze lampy błyskowe z automatyką TTL?

Podczas warsztatów z pracy w studiu fotograficznym jedno z ciekawszych pytań jakie zdarza nam się słyszeć z ust średniozaawansowanych fotografów, mających już pewne doświadczenie w pracy z nowoczesnymi lampami błyskowymi, dotyczy zagadnienia o tyleż technicznego, co ideologicznego: czy fotograf zawsze musi wybierać pomiędzy silnymi fleszami studyjnymi a słabszymi lampami systemowymi z zaawansowanymi systemami automatycznej kontroli siły błysku? Czyli - czy istnieje możliwość sięgnięcia po to, co najlepsze z obu tych światów, a jeśli nie, to co najlepiej wybrać? Dzisiaj spróbujemy odpowiedzieć na te pytania.


Fotograf mający już pewne doświadczenie z kreatywnym wykorzystaniem światła błyskowego w swojej dotychczasowej twórczości, ale pracujący do tej pory tylko z systemowymi lampami błyskowymi, po przekroczeniu progu studia fotograficznego najczęściej zmuszony jest do całkowitej zmiany przyzwyczajeń. Robiąc zdjęcia w plenerze większość z nas korzysta bowiem (czasem nawet nieświadomie) z automatyki sterowania błyskiem działającym w oparciu o współpracę z układem pomiaru światła w aparacie – a więc systemami TTL. Tymczasem flesze używane w atelier fotograficznych to w większości przypadków konstrukcje manualne. Nic więc dziwnego, że początkujący fotografowie studyjni niekiedy wahają się, czy sobie z nimi poradzą.
 


Dostęp do pełnej treści serwisu www.SwiatObrazu.pl jest bezpłatny - wymagane jest jednak zalogowanie do serwisu. Logowanie wymagane jest również do dodawania komentarzy.

Rejestracja 

dla nowych użytkowników

 

Jeżeli jeszcze nie jesteś zarejestrowany, zapraszamy do wypełnienia krótkiego formularza rejestracyjnego.

 

 

Logowanie 

dla użytkowników SwiatObrazu.pl

 

E-mail: 

 

Hasło:  

 

Zapomniałeś loginu lub hasła?

Problemy z logowaniem

 

DLACZEGO WARTO SIĘ ZAREJESTROWAĆ DO SERWISU SWIATOBRAZU.PL?

Przy pierwszej rejestracji otrzymasz od nas powitalny prezent: Pełną wersję podręcznika "Świat barw w fotografii cyfrowej".

A poza tym otrzymujesz bezpłatny stały dostęp do:

  • wszystkich artykułów opublikowanych w serwisie swiatobrazu.pl;
  • mechanizmów galerii swiatobrazu.pl
  • forów dyskusyjnych;
  • prezentów dla zarejestrowanych Czytelników;
  • codziennego newslettera informacyjnego;
  • swojego profilu osobistego, w którym będziesz mógł zarządzać galeriami, komentarzami, zdjęciami w konkursach itp.

Czas rejestracji - ok. 1 min.

Uwaga

Podczas rejestracji nie zbieramy żadnych szczegółowych danych personalnych i teleadresowych. W każdej chwili możecie usunąć trwale i bezpowrotnie dane dotyczące Waszego konta i zrezygnować ze statusu zarejestrowanego Czytelnika i wszystkich usług bezpłatnych swiatobrazu.pl. Przed rejestracją prosimy o zapoznanie się z regulaminem