Książki100 najważniejszych zdjęć świataPytania i odpowiedziCytaty dla fotografaNajczęściej wyszukiwane

Dołącz do nas

Google+

Daj się ocenić i oceniaj



  • Autor:
    Komentarzy: 3


  • Autor:
    Komentarzy: 4


  • Autor:
    Komentarzy: 8


  • Autor:
    Komentarzy: 13


  • Autor:
    Komentarzy: 8


  • Autor:
    Komentarzy: 12


  • Autor:
    Komentarzy: 3


  • Autor:
    Komentarzy: 43


  • Autor:
    Komentarzy: 5


  • Autor:
    Komentarzy: 8


  • Autor:
    Komentarzy: 9


  • Autor:
    Komentarzy: 3


  • Autor:
    Komentarzy: 16


  • Autor:
    Komentarzy: 15


  • Autor:
    Komentarzy: 20


Światło w fotografii - dziś rozpoczynamy

Światło w fotografii - dziś rozpoczynamy

Tak jak rzeźbiarz musi nauczyć się panowania nad kamieniem, z którego powstanie dzieło, tak fotograf musi umieć okiełznać światło. Jest ono najważniejsze w każdym z rodzajów fotografii, najbardziej wypływa na wymowę zdjęcia. Dzięki światłu obiekty mogą wydawać się ostre lub delikatne, błyszczące i wyraźne lub rozmyte i zmiękczone. Jeśli świadomie zaczniesz obserwować oświetlenie fotografowanych obiektów, szybko nauczysz się przewidywać, w jaki sposób wpływa ono na zdjęcie, a tym samym łatwiej Ci będzie wykorzystać zastane światło lub ustawić je samodzielnie. E-kurs Światło w fotografii pozwoli udoskonalić umiejętności i stanie się niewyczerpanym źródłem inspiracji.



"Zawsze traktowałem światło jak swoisty język, przypisując mu te same właściwości i cechy, które zazwyczaj kojarzone są ze słowem mówionym lub pisanym. Światło ma barwę i tonację, składnię i tembr, i jest nacechowane określonymi emocjami. Potrafi zaakcentować przekaz lub go złagodzić; ba, może całkowicie zmienić przesłanie obrazu. Umiejętnie użyte światło ma – podobnie jak język – moc informowania, wzbudzania emocji czy wręcz fizycznego i emocjonalnego motywowania ludzi do działania. Malowanie światłem! Dla każdego fotografa powinna to być elementarna, najważniejsza umiejętność. Dlaczego tak wielu miłośników fotografii pozostaje ślepych na walory tego pięknego języka bądź korzysta z niego jedynie w bardzo ograniczonym zakresie?" - mówi świetlny  ekspert, znakomity fotograf - Joe McNalluy.

Uczestnicy e-kursu Światło w fotografii  otrzymują:

  • 4 lekcje w postaci e-booków w formacie pdf
  • dodatek: Światło w portrecie 
 
Po zakończeniu e-kursu Uczestnicy otrzymują: Certyfikat ukończenia e-kursu i płytę CD zawierającą materiały 
 
Uwaga: Bieżąca edycja e-kursu rozpoczyna się 11 kwietnia 2017 r. Cena e-kursu to 97 zł.
 

Program e-kursu 

Lekcja 1 

Od Autora 
Wykorzystanie światła w fotografii 
Rodzaje światła 
Kierunek światła 
Stopień rozproszenia światła 
Barwa światła 
Światło zastane i problemy związane z jego wykorzystaniem 
Światło błyskowe – kiedy i jak z niego korzystać? 
Lampa błyskowa a zbyt mała ilość światła zastanego 
Wykorzystanie lampy w celach artystycznych 
Oświetlenie przednie 
Oświetlenie tylne 
Oświetlenie boczne 
Oświetlenie górne 

Lekcja 2 

Lampy błyskowe 
Rodzaje lamp błyskowych 
Podział ze względu na zastosowanie oraz sposób komunikacji z aparatem 
Podział ze względu na sterowanie siłą błysku 
Podstawowe pojęcia związane z lampami błyskowymi 
Informacje wstępne na temat lamp błyskowych 
Parametry techniczne charakteryzujące lampy błyskowe 
Pozostałe pojęcia związane z lampami błyskowymi 
Wbudowana lampa błyskowa jako źródło światła oświetlającego scenę 
Efekt czerwonych oczu i walka z tym problemem 
Wbudowana lampa błyskowa jako bezprzewodowy sterownik lamp systemowych 
Lampa błyskowa zewnętrzna 
Zalety związane z wykorzystywaniem zewnętrznych lamp błyskowych 
Metody komunikacji lamp błyskowych z aparatem 
Lampy systemowe vs studyjne 
Systemowe lampy błyskowe, a akcesoria studyjne 
Balansowanie światła błyskowego i zastanego 
Balansowanie mocy 
Korygowanie balansu bieli i barwy 
Błysk wypełniający i inne 
Kilka lamp błyskowych w trybie 
bezprzewodowym i ich twórcze wykorzystywanie 
Ćwiczenia światło 
Ćwiczenia - lampa 

Lekcja 3 

Oświetlenie ciągłe 
Zalety oświetlenia ciągłego 
Wady oświetlenia ciągłego 
Rodzaje oświetlenia ciągłego 
Żarówki tradycyjne 
Lampy i żarówki halogenowe 
Kompaktowe lampy fluorescencyjne 
Świetlówki i panele świetlówkowe 
Jarzeniówki, rtęciówki i lampy sodowe 
Lampy i żarówki LED 
Źródła światła dostępne dla każdego 
Problemy z kolorami, kontrastem i cieniami 
Profesjonalne systemy oświetlenia ciągłego za niewielkie pieniądze 
Systemy świetlówkowe 
Lampy halogenowe dużej mocy 
Osprzęt oświetleniowy 
Dodatki modelujące światło 
Panele świetlówkowe 
Ćwiczenia – praca z oświetleniem ciągłym 
 

Lekcja 4 

Balans bieli – jak go oswoić i wykorzystać 
Co to jest balans bieli? 
Możliwości wpływania na balans bieli w fotografii cyfrowej i tradycyjnej 
Cyfrowa korekta balansu bieli w zależności od formatu zapisu zdjęć 
10 sytuacji, w których należy zmienić temperaturę barwową światła 
Wykorzystanie balansu bieli jako filtra ocieplającego fotografowaną scenę 
Wykorzystanie balansu bieli jako filtra ochładzającego fotografowaną scenę 
Ćwiczenia – balans bieli
 

Dodatek: Światło w portrecie 

Uwypuklanie zalet i tuszowanie wad fotografowanej osoby
Wydobywanie szczegółów postaci
Wyodrębnianie pierwszego planu z tła
Osadzanie modela w otoczeniu i kształtowanie przestrzeni
Kreowanie rzeczywistości światłem

Problemy ze światłem zastanym i ich rozwiązywanie
Oświetlenie zastane jest zbyt słabe
Oświetlenie zastane jest niekompletne
Oświetlenie zastane ma niewłaściwą charakterystykę
Oświetlenie zastane jest zmienne i/lub nieprzewidywalne
Różnica i zgodność temperatur barwowych światła zastanego i dodatkoweg
 

Autor: Redakcja SwiatObrazu.pl






Oceny artykułu: 0% 0% ocen: 0

Czytaj także


Inne artykuły autora



Komentarze Użytkowników

Niezalogowanych Użytkowników prosimy o zalogowanie się przed dodaniem komentarza.



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu i w żaden sposób nie odzwierciedlają poglądów prezentowanych przez właścicieli i administratorów SwiatObrazu.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.



Najnowsze fotografie

O poranku Żółte Skarpetki ... Angelika Tylko ty mi pozostałeś ICE Kraków/1 Po wyroku