31 października 2019, 10:36
Autor: Mikołaj Konkiewicz
czytano: 2304 razy

NVIDIA GANimal - sztuczna inteligencja umożliwia automatyczny face swap zwierzaków

NVIDIA GANimal - sztuczna inteligencja umożliwia automatyczny face swap zwierzaków

Inżynierowie NVIDIA nieraz już zaskakiwali stworzoną przez siebie technologią wykorzystująca sztuczną inteligencję. Realizowanie portretów nieistniejących ludzi wydaje się już powoli niczym niezwykłym, stąd nowe pomysły idą o krok dalej. Tym razem NVIDIA zaprezentowała rozwiązanie, pozwalające na ingerencję w portrety… zwierząt.

NVIDIA GANimal - sztuczna inteligencja umożliwia zabawę z portretami zwierząt

Technologia nazwana GANimal została oparta o wykorzystanie tzw. generatywnych sieci przeciwnych (GAN). Pozwala ona na przeniesienie emocji i wyrazu pyska zwierzęcia i na oblicze innego osobnika. Przykładowe wykorzystanie technologii ukazuje wykorzystanie ekspresji psa jednej rasy na przedstawicielu innej rasy. Poniższe wideo prezentuje sposób działania tej technologii. 

sztuczna inteligencja

Chociaż zaprezentowane wykorzystanie technologii GANimal może wydawać się jedynie mało użyteczną zabawą, to jednak narzędzie to może znaleźć także bardzo praktyczne zastosowanie. Inżynierowie wskazują np. na zastosowanie dalszych, udoskonalonych wersji GANimal w przemyśle filmowym, gdzie praca z oswojonym, skłonnym do współpracy zwierzęciem, np. psem, może pozwolić na wykonanie sekwencji ruchów niezbędnych do danego ujęcia, a następnie przeniesienie ich na dzikie zwierzę, np. tygrysa. 
 
Jak każda technologia, także i takie zastosowanie sztucznej inteligencji budzi pewne zastrzeżenia. Po jej upowszechnieniu konieczne będzie stworzenie mechanizmów, które uchronią widzów przed generowaniem sztucznych obrazów np. w firmach przyrodniczych. Takie wyzwania stoją jednak przed wszystkimi propozycjami NVIDIA. Firma ta zaprezentowała już m.in. technologie umożliwiające tworzenie portretów nieistniejących ludzi czy zwierząt, a także generowanie wymyślonych krajobrazów. Co więcej inżynierowie zaprojektowali np. narzędzie do przekształcania prostych szkiców w fotorealistyczne zdjęcia


www.swiatobrazu.pl