Książki100 najważniejszych zdjęć świataPytania i odpowiedziCytaty dla fotografaNajczęściej wyszukiwane

Dołącz do nas

Google+

Daj się ocenić i oceniaj



  • Autor:
    Komentarzy: 3


  • Autor:
    Komentarzy: 4


  • Autor:
    Komentarzy: 8


  • Autor:
    Komentarzy: 13


  • Autor:
    Komentarzy: 8


  • Autor:
    Komentarzy: 12


  • Autor:
    Komentarzy: 3


  • Autor:
    Komentarzy: 43


  • Autor:
    Komentarzy: 5


  • Autor:
    Komentarzy: 8


  • Autor:
    Komentarzy: 9


  • Autor:
    Komentarzy: 3


  • Autor:
    Komentarzy: 16


  • Autor:
    Komentarzy: 15


  • Autor:
    Komentarzy: 20

TEST: AF-S Zoom-Nikkor 17-35mm f/2.8D IF-ED

TEST: AF-S Zoom-Nikkor 17-35mm f/2.8D IF-ED

AF-S Zoom-Nikkor 17-35mm f/2.8D IF-ED nie jest nowy ale w chwili gdy Nikon poszerza swoją ofertę aparatów z pełnoklatkową matrycą, ten przeżywa swoją druga młodość. Jest to następca innego szerokokątnego zoomu, który przez wiele lat stanowił jedyny tego typu obiektyw z bagnetem Nikon i wyznaczał nową jakość w tym segmencie optyki. Czasy jego świetności to okres, w którym fotografia analogowa królowała niepodzielnie. Rozwój technologii cyfrowych oraz pojawianie się wielu nowych rozwiązań w zakresie optyki zmusiła Nikona do prac nad nowym obiektywem. Zaprezentowany w 1999 roku AF-S Zoom-Nikkor 17-35mm f/2.8D IF-ED, to jedna z pereł jaka znajduje się obecnie w ofercie producenta. Wraz z pojawieniem się aparatu Nikon D3, na rynek trafił AF-S NIKKOR 14-24mm f/2.8G ED nieznacznie przyćmił blask AF-S Zoom-Nikkor 17-35mm f/2.8D IF-ED. Mimo to prezentowany w tym teście obiektyw jest jedna z najciekawszych propozycji marki Nikon. Zapraszamy do lektury testu.

Budowa mechaniczna i optyczna - część I


Biorąc pod uwagę parametry techniczne, AF-S Zoom-Nikkor 17-35mm f/2.8D IF-ED na tle oferty innych producentów, prezentuje się bardzo dobrze. Poniższe zestawienie pokazuje, że wśród wszystkich dostępnych aktualnie obiektywów tego typu pod względem wagi, wielkości oraz skomplikowania optyki wyróżnia się Sony Vario-Sonnar T* 16 ? 35 mm F2.8 ZA. Propozycje Sigmy oraz Tamrona to konstrukcje o zdecydowanie niższej jakości mechanicznej. Nikon, Sony oraz Canon to obiektywy, których korpusy są metalowe, autofocus napędzają wbudowane silniki ultradźwiękowe, a w przypadku  EF 16-35mm f/2.8L II USM dochodzą jeszcze uszczelnienia. Wydaje się więc, że Sigma 17-35mm f/2.8-4 EX DG ASPHERICAL HSM oraz Tamron SP AF17-35 mm f/2.8-4 Di LD Aspherical (IF) znacznie odbiegają od czołówki (również ceną).


Dostęp do pełnej treści serwisu www.SwiatObrazu.pl jest bezpłatny - wymagane jest jednak zalogowanie do serwisu. Logowanie wymagane jest również do dodawania komentarzy.

Rejestracja 

dla nowych użytkowników

 

Jeżeli jeszcze nie jesteś zarejestrowany, zapraszamy do wypełnienia krótkiego formularza rejestracyjnego.

 

 

Logowanie 

dla użytkowników SwiatObrazu.pl

 

E-mail: 

 

Hasło:  

 

Zapomniałeś loginu lub hasła?

Problemy z logowaniem

 

DLACZEGO WARTO SIĘ ZAREJESTROWAĆ DO SERWISU SWIATOBRAZU.PL?

Przy pierwszej rejestracji otrzymasz od nas powitalny prezent: Pełną wersję podręcznika "Świat barw w fotografii cyfrowej".

A poza tym otrzymujesz bezpłatny stały dostęp do:

  • wszystkich artykułów opublikowanych w serwisie swiatobrazu.pl;
  • mechanizmów galerii swiatobrazu.pl
  • forów dyskusyjnych;
  • prezentów dla zarejestrowanych Czytelników;
  • codziennego newslettera informacyjnego;
  • swojego profilu osobistego, w którym będziesz mógł zarządzać galeriami, komentarzami, zdjęciami w konkursach itp.

Czas rejestracji - ok. 1 min.

Uwaga

Podczas rejestracji nie zbieramy żadnych szczegółowych danych personalnych i teleadresowych. W każdej chwili możecie usunąć trwale i bezpowrotnie dane dotyczące Waszego konta i zrezygnować ze statusu zarejestrowanego Czytelnika i wszystkich usług bezpłatnych swiatobrazu.pl. Przed rejestracją prosimy o zapoznanie się z regulaminem