czytano: 252716 razy
TEST: Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM
Od wielu lat Sigma słynie z wytwarzania wielu ciekawych konstrukcji takich jak Sigma 50-500 mm f/4-6.3 EX DG HSM i ma w ofercie bardzo szeroka gamę teleobiektywów stało- i zmiennoogniskowych. Dziś zapraszamy do zapoznania się z testem Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM, który jest jedną z najnowszych propozycji japońskiego producenta optyki i aparatów. Jest to pierwszy obiektyw standardowy o ogniskowej 50 mm, który znalazł się w ofercie producenta. Korzystając ze swoich osiągnięć i doświadczeń, projektanci Sigmy stworzyli zupełnie nowy układ optyczny, którego parametry zadziwiają. Zapraszamy do lektury testu.
Wprowadzenie
Kilka miesięcy temu opublikowaliśmy test Sigma 50 mm F1.4 EX DG HSM, który opierał się o zdjęcia oraz wrażenia z użytkowania tego obiektywu z aparatem Canon EOS 20D. Jest to korpus wyposażony w matrycę o formacie APS-C, który nie pozwala na pełne zbadanie potencjału obiektywu budowanego dla pełnoklatkowych lustrzanek małoobrazkowych.
Kiedy nadarzyła się okazja do przetestowania pięćdziesiątki Sigmy na pełnej klatce skwapliwie z tej sposobności skorzystaliśmy. Efektem tego jest opracowanie suplementu do pierwszego testu Sigma 50 mm F1.4 EX DG HSM, z którym można zapoznać się na następnych stronach.
Budowa mechaniczna i optyczna
Korpus Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM posiada identyczne wykończenie powierzchni jak pozostałe obiektywy z serii EX. Materiał jest solidny i nie deformuje się pod naciskiem dłoni, a wszystkie elementy są precyzyjnie zmontowane. Producent nie zastosował uszczelnień. Trudno jest jednoznacznie stwierdzić, z jakiego materiału wykonany jest korpus obiektywu. Sztywność i waga konstrukcji sugerują, że został użyty metal, nie możemy jednak tego jednoznacznie potwierdzić. Sigma nie udostępnia tak dokładnych informacji na ten temat. Mimo wszystko jakość wykonania jest bardzo wysoka i zasługuje na wysoka notę.
Bagnet, podobnie jak we wszystkich konstrukcjach wyższej klasy, jest metalowy. Elementy otaczające tylną soczewkę są wykonane z materiału, który ma matowe wykończenie i ogranicza odbicia światła.
Podczas ostrzenia obiektyw nie zmienia swojej długości a przednia soczewka nie obraca się. Taki efekt został osiągniety dzięki odpowiedniej konstrukcji mechanizmu ostrzenia oraz tubusu. Proces ustawiania ostrości polega na poruszaniau całego układu optycznego a nie jego wybranych elementów. Wszystkie soczewki poruszają się jednocześnie w tym samym zakresie. Stabilność mocowania filtra osiągnięto poprzez wydłużenie obudowy, a cały układ optyczny pracuje wewnątrz, nie wysuwając się poza obręb tubusu.
Element optyczny porusza się wewnątrz obudowy obiektywu |
Osłona przeciwsłoneczna ma kształt kielicha kwiatu i jest montowana na bagnecie z przodu obudowy. Jej zewnętrzna powierzchnia jest wykonana tak samo jak korpus obiektywu. Wnętrze zostało wyprofilowane w taki sposób, aby zminimalizować odbicia światła, które mogą negatywnie wpływać na jakość obrazu. Montaż przebiega szybko a osłonę można stabilnie osadzić, jak również wpiąć odwrotnie, co ułatwia przenoszenie i przechowywanie obiektywu.
Korpus obiektywu zaopatrzony jest w okienko, pod którym umieszczona jest skala odległości wyrażona w metrach oraz stopach. W tym samym miejscu jest też skala głębi ostrości. Użytkownik ma do dyspozycji przełącznik trybu AF/MF. Za jego pośrednictwem może odłączyć automatyczne nastawianie ostrości.
Pierścień manualnego ostrzenia obraca się z dużym oporem a mechanizm nie posiada luzów. Regulacja przebiega precyzyjnie. Szerokość pierścienia jest optymalna a jego wykończenie zewnętrzne daje komfort użytkowania również wtedy gdy korzystamy z rękawic.
Parametry techniczne Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM
Parametr | Wartość |
Nazwa | Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM |
Dostepne mocowania | Sigma, Nikon, Canon, Sony, Pentax, 4/3 |
Rok premiery | 2008 |
Ogniskowa | 50 mm |
Ogniskowa w przeliczeniu na format 35 mm w przypadku użycia z aparatem wyposażonym w matrycą o rozmiarze APS-C/DX | 75 mm |
Kąt widzenia | 47° (32° dla formatu APS-C) |
Maksymalna wartość przysłony | f/1.4 |
Minimalna wartość przysłony | f/16 |
Elementy/grupy | 8/6 |
Listki przysłony/kształt przysłony | 9/kołowa |
Minimalna odległość ostrzenia | 45 cm |
Maksymalne powiększenie | 1:7.4 (x0.14) |
Sposób ostrzenia | wewnętrzne |
Minimalna długość | 68,2 mm |
Maksymalna długość | 68,2 mm |
Maksymalna średnica | 84,5 mm |
Średnica filtra | 77 mm |
Filtr obraca się podczas ostrzenia | nie |
Zmiana długości podczas ostrzenia | nie |
Kolor | czarny |
Uszczelnienia | nie |
Wbudowany silnik HSM |
tak |
Waga | 505 g |
Układ optyczny składa się z ośmiu elementów ułożonych w sześciu grupach. Jedna z soczewek ma asferyczną konstrukcję co ma minimalizować występowanie aberracji oraz pozwala na ograniczenie liczby soczewek.
Konstrukcja optyczna Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM |
źródło: Sigma |
Przysłona zbudowana jest z dziewięciu listków. Dzięki temu kształt otworu jest niemalże okrągły. Poniżej zamieszczamy kilka próbek ilustrujących wpływ kształtu elementów przysłony na jasne punkty znajdujące się poza głębią ostrości.
f/1.4 |
f/4.0 |
f/1.4 |
|
f/2 |
|
f/2.8 |
|
f/4 |
Budowa mechaniczna i optyczna
Canon 20D - Ostrość obrazu i aberracja
Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM to konstrukcja miękko rysująca przy dużych otworach przysłony. Poniższe zestawienie próbek w skali 1:1 pobranych z przykładowego zdjęcia, ukazuje liczbę detali jaką pozwala zarejestrować obiektyw. Analizując poszczególne wycinki można dojść do wniosku, że optymalna wartość przysłony dla Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM waha się w przedziale od f/4 do f/8. Przy takich ustawieniach ilość szczegółów jest wysoka. Im bardziej otwarta przysłona, tym mniej detali a obraz staje się coraz bardziej miękki. Zdjęcia wykonane przy f/1.4 pozwalają nam na wystawienie oceny dostatecznej, z powodu wyraźnego zamydlenia i spadku jakości. W pełni otwarta przysłona jest jednak użyteczna i w wielu sytuacjach obiektyw zagwarantuje wystarczająco wysoką jakość potrzebną do wykonania większej odbitki.
f/1.4 | ||
f/2.0 | ||
f/2.8 | ||
f/4.0 | ||
f/5.6 | ||
f/8 | ||
f/11 | ||
Aberracja
Występowanie aberracji zdaje się być największą wadą Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM. Poniżej zamieszczamy tabelę z próbkami w skali 1:1, które zostały pobrane ze zdjęć wykonanych przy użyciu testowanego obiektywu oraz aparatu Canon EOS 20D. Pomimo zastosowania asferycznego elementu optycznego oraz nowoczesnej konstrukcji, aberracje to poważny problem Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM nawet po przymknięcie przysłony do poziomu f/5.6 nie zagwarantuje,zaniku przebarwień. Zdjęcia, którymi posługujemy się dla zilustrowania problemu, nie zostały wykonane w skrajnie trudnych warunkach. Tym większe zaskoczenie może wywołać tak duża aberracja. Pocieszające jest to, że poziom aberracji w granicach głębi ostrości jest znikomy. Niestety, poza nią, pojawiają się przebarwienia w odcieniach magenty i zieleni, które w znaczny sposób wpływają na jakość obrazu. W tej kategorii Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM zasłużyła na ocenę dostateczną.
f/1.4 | ||
f/2.0 |
||
f/2.8 | ||
f/4 |
||
f/5.6 | ||
f/8 |
||
Canon 20D - Winietowanie i dystorsja
Test przeprowadzaliśmy przy użyciu aparatu Canon EOS 20D. Jest to korpus wyposażony w matrycę APS-C i nie daje możliwości sprawdzenia tego, jak zachowa się obiektyw na pełnej klatce małoobrazkowej. Poniżej zamieściliśmy tabelę z próbkami pobranymi ze zdjęć bezchmurnego nieba, które bardzo dobrze posłużyło za tablicę testową. Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM z maksymalnie otwartą przysłoną winietuje nawet na niepełnoklatkowej matrycy. Zaciemnienie narożników jest jednak niewielkie. Domknięcie przysłony o 1 EV sprawia, że cały kadr jest równomiernie naświetlony. Na tej podstawie oraz kierując się dużymi gabarytami układu optycznego, można wysnuć przypuszczenie, że nawet na matrycy pełnoklatkowej winietowanie będzie na niskim poziomie.
centrum | narożnik |
|
f/1.4 |
||
f/2.0 | ||
f/2.8 | ||
f/5.6 |
Dystorsja
Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM, jak przystało na wysokiej klasy standardowy obiektyw stałoogniskowy, jest pozbawiona dystorsji. Nie udało nam się znaleźć żadnych oznak deformacji obrazu na zdjęciach tablicy testowej i plenerowych.
Canon 20D - Odblaski i autofocus
Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM posiada osłonę przeciwsłoneczną dużych rozmiarów. Jest także zbudowana specjalnie dla potrzeb fotografii cyfrowej, a co za tym idzie ? posiada specjalne powłoki antyrefleksowe. Bardzo dobrze zaprojektowana budowa mechaniczna oraz właściwości powłok antyodblaskowych sprawiają, że podczas zdjęć pod światło Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM zachowuje się poprawnie. Trudno jest wytknąć w tej kategorii,jakąś szczególną wadę, która mogłaby radykalnie wpływać na jakość zdjęć. Zamieszczone poniżej przykładowe zdjęcia pokazują, że po przymknięciu przysłony pojawia się niewielki blik w prawym, dolnym narożniku. Zjawisko to nie powinno mieć jednak znaczącego wpływu na obraz.
f/1.4 |
f/5.6 |
f/11 |
Autofocus
Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM testowaliśmy wraz z korpusem Canon EOS 20 D. Szybkość automatycznego nastawiania ostrości nie była w tym zestawie rewelacyjna. Waga soczewek oraz sposób w jaki pracuje mechanizm mocno wypływa na prędkość z jaką aparat nastawia ostrość. W porównaniu do konkurencyjnych konstrukcji, które są mniejsze a ich optyka wyraźnie lżejsza, Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM wypada gorzej pod względem szybkości pracy. Wbudowany silnik ultradźwiękowy HSM sprawia, że obiektyw pracuje praktyczne bezgłośnie. Druga korzyścią jest tzw. full time manual, dzięki któremu możliwe jest wprowadzenie korekty nastawionej ostrości w każdym momencie.
Ocena celności układu autofocus z Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM będzie w dużej mierze zależeć od tego, z jakim aparatem przeprowadzimy test. W różnych modelach tego samego producenta mogą pojawić się duże różnice w skuteczności pracy autofocusa. Nie mieliśmy możliwości sprawdzenia testowanego obiektywu z innymi korpusami. Z aparatem, który posłużył nam do testu, skuteczność nastawianie ostrości przy użyciu środkowego czujnika możemy ocenić dobrze. Trochę gorzej ma się się sprawa ze skrajnymi polami autofocusa. Użycie ich często skutkowało wystapieniem zjawiska ostrzenia przed bądź za obiektem, na którym aparat potwierdził ostrość. Bardzo przydatną funkcją może się okazać kalibrowanie układu autofocus z poziomu menu. Takie udogodnienie coraz częściej pojawia się w najnowszych lustrzankach i może być wielką pomocą w kwestii skuteczności układu automatycznego nastawiania ostrości.
Suplement - Sigma 50 mm F1.4 EX DG HSM i Sony DSLR-A900
Dzięki uprzejmości firmy K-Consult Sp. z o.o., kolejny raz mieliśmy możliwość testowania obiektywu Sigma 50 mm F1.4 EX DG HSM. Krzystając z tej okazji, redakcja SwiatObrazu.pl postanowiła sprawdzić jak będzie współpracowała jedna z najnowszych konstrukcji marki Sigma z pełnoklatkowym modelem lustrzanki Sony DSLR-A900.
Suplement do testu jaki przygotowaliśmy znajduje się na następnych stronach. Zapraszamy do lektury.
Sony A900 - Ostrość obrazu
W centrum kadru Sigma 50 mm F1.4 EX DG HSM pozwala uzyskać obraz nacechowany sporą ilością szczegółów nawet przy dużych otworach przysłony. Testowany egzemplarz bardzo dobrze radził sobie z ogromną rozdzielczością matrycy aparatu Sony DSLR-A900. Nieco gorzej sprawa wygląda jeżeli analizując jakość uzyskanych zdjęć będziemy się zbliżać do ich krawędzi. Można odnotować znaczny spadek ostrości zwłaszcza w narożnikach gdzie dopiero przy f/5.6 widać wyraźną poprawę.
f/1.4 | ||
f/1.7 | ||
f/2.0 | ||
f/2.8 | ||
f/4.0 | ||
f/5.6 | ||
f/8.0 | ||
f/1.4 | ||
f/2.0 | ||
f/2.8 | ||
f/4.0 | ||
f/5.6 | ||
Sony A900 - Aberracja
Kłopoty o jakich wspominaliśmy przy okazji pierwszego testu Sigma 50 mm F1.4 EX DG HSM z aparatem Canon EOS 20 D znajdują swoje potwierdzenie również na pełnej klatce małoobrazkowej.
W miejscach gdzie występują nagłe przejścia z jasnych do ciemnych tonów mieszczące się w granicach głębi ostrości - problemy z aberracjami praktycznie nie występują a jeżeli nawet się zdarzają, to ich poziom jest znikomy.
f/1.4 | ||
f/2.0 | ||
f/2.8 | ||
f/4.0 | ||
f/5.6 | ||
f/8.0 | ||
f/11 | ||
Zielone i purpurowe przebarwienia pojawiają się natomiast poza głębią ostrości i w wielu sytuacjach mogą stanowić spory kłopot. Aby pokazać to zjawisko poniżej zamieszczone są wycinki w skali 1:1 ze zdjęć wykonanych przy użyciu Sony DSLR-A900 i testowanego obiektywu.
Przebarwienia widoczne poniżej są efektem silnej wzdłużnej aberracji chromatycznej ujawniającej się poza głębią ostrości. Jest to rzecz o tyle poważna, że usunięcie jej skutków jest niezwykle trudne i w wielu przypadkach niemożliwe.
f/1.4 | ||
f/2.0 | ||
f/2.8 | ||
f/4.0 | ||
f/5.6 | ||
f/8.0 | ||
Kolejną aberracją, która może negatywnie wpływać na jakość fotografii wykonywanych z użyciem pełnoklatkowej lustrzanki jest aberracja komatyczna. Poniżej zamieszczone są próbki, które pokazują natężenie tej wady. Jak widać jest to zjawisko niezwykle mocne jeżeli przysłona jest otwarta w pełni. Każde zmniejszenie jej otworu prowadzi do spadku jej natężenia i poprawy jakości fotografii.
f/1.4 |
f/2.0 |
f/2.8 |
f/4.0 |
f/1.4 | |
f/1.4 | |
f/1.4 | |
Sony A900 - Winietowanie
Sigma 50 mm F1.4 EX DG HSM używana z aparatem wyposażonym w element światłoczuły o wymiarach 24x36mm charakteryzować się będzie widocznym zaciemnieniem narożników fotografii. Siła tego zjawiska nie jest duża, ale utrzymuje się niezależnie od użytej przysłony. Jej największe nasilenie można zaobserwować przy f/1.4 - dopiero wtedy gdy użyjemy f/4.0 zobaczymy wyraźną różnicę, a poziom naświetlenie kadru nieznacznie się wyrówna.
Poniżej zamieszczone są wycinki z centrum i narożnika zdjęć bezchmurnego nieba, które posłużyła nam za tablicę testową.
centrum | narożnik | |
f/1.4 | ||
f/1.7 | ||
f/2.0 | ||
f/2.8 | ||
f/4.0 | ||
f/5.6 | ||
f/8.0 | ||
f/13 | ||
f/16 |
f/1.4 |
f/1.4 |
f/1.4 |
Sony A900 - Dystorsja
Jak przystało na dobrej klasy obiektyw stałoogniskowy Sigma 50 mm F1.4 EX DG HSM charakteryzuje się niewielką dystorsją. Analizując zdjęcia zamieszczone poniżej można się dopatrzeć niewielkiego zniekształcenia o charakterze dystorsji beczkowatej. Jej natężenie jest na tyle nikłe, że nie powinna mieć dużego wpływu na zdjęcia niezależnie od motywu jaki będziemy chcieli na nich zawrzeć.
Sony A900 - Odblaski
W tej kategorii Sigma 50 mm F1.4 EX DG HSM zasługuje na pochwałę z powodu sposobu w jaki zachowuje się ten obiektyw podczas fotografowania pod światło. Poniższe zdjęcia pokazują, że pojawienie się w kadrze silnego źródła światła nie skutkuje zaistnieniem łańcucha odblasków. Spadek kontrastu jest niewielki a jakość zdjęć można ocenić bardzo dobrze. Powłoki przeciwodblaskowe spisują się dobrze, duża osłona przeciwsłoneczna spełnia swoją rolę chroniąc przednią soczewkę przed bocznym światłem.
f/1.4 |
f/1.7 |
f/4.0 |
f/5.6 |
f/8.0 |
f/8.0 |
f/11 |
Sony A900 - Autofocus
Sigma 50 mm F1.4 EX DG HSM to obiektyw wyposażony w ultradźwiękowy silnik autofocusa i podobnie jak to było w przypadku wersji z bagnetem Canon EF, obiektyw testowany z Sony DSLR-A900 nastawiał ostrość cicho i płynnie. Kultura pracy obiektywu dzięki silnikowi HSM jest bardzo wysoka i warta zauważenia zwłaszcza gdy przyrównamy ją do napędu przenoszonego z korpusu zwanego ?śrubokrętem?. Szybkość pracy nie jest jednak dużym atutem Sigma 50 mm F1.4 EX DG HSM. Jeżeli chodzi o celność i skuteczność automatycznego ustawiania ostrości w połączeniu z aparatem Sony DSLR-A900 to oceniamy ją na bardzo dobrą. Nie było konieczne skorzystanie z funkcji mikroregulacji autofocusa jaką oferuje aparat ponieważ ostrość była nastawiania poprawnie na domyślnych ustawieniach.
Podsumowanie
Podsumowanie testu rozpoczniemy od porównania Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM z innymi obiektywami o tej samej ogniskowej oraz jasności. Poniższa tabela zawiera zestawienie podstawowych parametrów technicznych wszystkich konstrukcji standardowych dostępnych dla formatu małoobrazkowego.
Pierwszy rzut oka pozwala na sformułowanie stwierdzenia, że Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM to prawdziwy kolos - pozostałe konstrukcje są zdecydowanie mniejsze i lżejsze. Sony 50 mm f/1.4 jako jedyny w stawce nie posiada wbudowanego silnika. Canon, Pentax i Nikon oferują znacznie bardziej zaawansowane obiektywy - tak jak w przypadku Sigmy, napęd mechanizmu autofocusa jest realizowany poprzez wbudowany silnik ultradźwiękowy. W porównaniu do wszystkich tych obiektywów Sigma zadziwia swoimi znacznymi rozmiarami. Jest prawie dwukrotnie cięższa od Sony 50 mm f/1,4. Rozmiar przedniego filtra jest taki sam jak w obiektywach klasy 70-200/2.8.
Jej gabaryty mogę dla wielu osób być sporą wadą zwłaszcza jeżeli cenią sobie kompaktowy charakter pozostałych systemowych pięćdziesiątek. Konstrukcja Sigmy to jedyny obiektyw, który zawiera w sobie asferyczny element optyczny.
* stan na dzień 29.05.2009 r.
Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM to obiektyw, który wzbudził duże zainteresowanie. W momencie premiery był pierwszą nową konstrukcją o ogniskowej 50 mm, jaka została zaprezentowana na rynku od dłuższego czasu. Pozostali producenci opierali się na starych projektach, pochodzących z ubiegłego wieku.
Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM to konstrukcja, która zaskakuje swoimi gabarytami i masą. Jakość wykonania stoi na wysokim poziomie i pod tym względem trudno jest produktowi Sigmy wiele zarzucić - brakuje tylko uszczelnionej obudowy. Autofocus napędzany jest dzięki wbudowanemu silnikowi ultradźwiękowemu HSM. W komplecie fabrycznym, użytkownik otrzymuje solidny pokrowiec, osłonę przeciwsłoneczną oraz komplet dekli. Produkt jest więc kompletny i nie wymaga dodatkowych inwestycji.
Słabe punkty Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM to spora aberracja jaką można zaobserwować przy dużych otworach przysłony. Jakość obrazu w narożnikach jest niska w przedziale od f/1.4 do f/2.8. Aby uzyskać dobre efekty - trzeba domknąć przysłonę nawet o 3EV, w zależności od tego, w jakich warunkach fotografujemy. Zaletami jest brak dystorsji oraz bardzo dobra praca obiektywu pod światło.
Każdy producent aparatów ma w swojej ofercie standard o ogniskowej 50 mm, a niekiedy jest ich kilka. Canon w tej chwili oferuje swoim klientom EF 50mm f/1.8 II, EF 50mm f/1.4 USM oraz EF 50mm f / 1.2L USM. Kilka miesięcy temu Nikon przedstawił całkowicie nową konstrukcję AF-S NIKKOR 50mm f/1.4G. Obiektyw Sigmy ma więc silną konkurencję. Może się rodzić pytanie o sens zakupu Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM, który do najtańszych nie należy. Jest to obiektyw który oferuje duże możliwości a jego przydatność w dużej mierze będzie zależeć od rodzaju fotografii w jakiej będzie używany.
Ocena jaka wynika z testu przeprowadzonego z użyciem Canon EOS 20 D pozostaje w końcowym rozrachunku niezmieniona. Sigma 50 mm F1.4 EX DG HSM jest konstrukcją dobrą ale cierpi na kilka poważnych przypadłości, które omówiliśmy szczegółowo w teście. Najważniejsze z nich to ilna wzdłużna aberracja chromatyczna i komatyczna. Poza tym obiektyw sprawuje się dobrze i oczywiście pozwala na wykonanie wielu wspaniałych zdjęć.
Ocena końcowa obiektywu Sigma 50 mm F1.4 EX DG HSM na podstawie testów dwóch egzemplarzy z bagnetami Canon EF oraz Sony Alpha: dobry
Ocena końcowa (w skali 1-6):
|
dobry
|
Zalety:
- bardzo dobra jakość wykonania,
- bardzo dobra praca pod światło,,
- niska dystorsja,
- silnik HSM,
Wady:
- brak uszczelnień,
- spore gabaryty
- niska jakość obrazu w narożnikach, silna wzdłużna aberracja chromatyczna oraz komatyczna przy dużych otworach przysłony.
Dziękujemy firmie K-Consult Sp. z o.o. za wypożyczenie obiektywu Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM. |
Aparat Sony DSLR-A900 został udostępniony przez specjalistyczny sklep foto-video Cyfrowe.pl
|
Testowany produkt sfotografowany został przy pomocy oświetlenia studyjnego marki Quantuum udostępnionego przez internetowy sklep fotograficzny Foto-Tip.pl |
|
Galeria zdjęć - Canon EOS 20D
Poniższa galeria zawiera przykładowe, pełnowymiarowe zdjęcia wykonane obiektywem Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM oraz aparatem Canon EOS 20D. Po kliknąciu na wybraną miniaturę, plik zostanie otwarty w pełnej rozdzielczości w nowym oknie.
Canon EOS 20D + Sigma 50 mm f/1.4 EX DG HSM | ||
f/1.4 | f/1.4 | f/1.4 |
f/1.4 | f/2.8 | f/1.4 |
f/2.0 | f/6.7 | f/3.5 |
f/1.4 | f/1.4 | f/1.4 |
f/1.4 | f/8.0 | f/1.4 |
f/1.4 | f/2.0 | f/1.4 |
f/2.8 | f/1.4 | f/1.4 |
Galeria zdjęć - Sony Alpha DSLR-A900 i A700
Poniższa galeria zawiera przykładowe, pełnowymiarowe zdjęcia wykonane aparatemi Sony Alpha DSLR-A900 i A700 oraz obiektywem Sigma 50 mm F1.4 EX DG HSM.
Kliknij na wybrane zdjęcie - zostanie otwarte w pełnej rozdzielczości w nowym oknie.
www.swiatobrazu.pl