23 marca 2009, 18:30
Autor: Marcin Woźniak
czytano: 82430 razy

TEST: Sony 70-200 mm f/2.8 G

TEST: Sony 70-200 mm f/2.8 G

Sony systematycznie rozbudowuje swoją ofertę obiektywów dedykowanych do lustrzanek serii Sony Alpha. W ostatnim półroczu pojawiły się dwa nowe modele w tym najnowszy przedstawiciel najwyższej serii optyki G czyli Sony 70-400 mm f/4-5.6 G SSM.
W tym teście zajmiemy się jednak obiektywem, który od początku istnienia aparatów Sony Alpha, czyli od 2006 roku znajduje się w ofercie tego producenta i stanowi jej silny punkt. Sony 70-200 mm f/2.8 G to przedstawiciel najwyższej jakości obiektywów, które mają zaspokajać potrzeby wymagających fotoamatorów oraz profesjonalistów. Zapraszamy do lektury testu.

Korpus oraz bagnet Sony 70-200 mm F/2.8 G są wykonane z metalu. Pierścienie manualnego ostrzenia oraz zmiany ogniskowej są pokryte gumową, drobno karbowaną okładzina, która zapewnia bardzo dobry chwyt. Praca pierścienia jest gładka i płynna a podczas regulacji wyczuwalny jest niewielki opór mechanizmów. Ogniskowa nie zmienia się samoczynnie pod wpływem ciężaru soczewek w momencie gdy obiektyw skierowany jest w górę lub w dół. 

 

 

Sony 70-200 mm F/2.8 G w porównaniu do obiektywu 50 mm F/1.7

Poszczególne elementy tubusu są do siebie dokładnie dopasowane a cała konstrukcja pozbawiona jest jakichkolwiek luzów. Jakość wykonania można ocenić wysoko jednak obiektyw nie ma widocznych uszczelnień.


Podczas zmiany ogniskowej obiektyw nie zmienia swojej długości a przednia soczewka nie obraca się. Wszelkie zmiany położenia soczewek odbywają się wewnątrz obudowy, która dzięki temu utrzymuje swój kształt i rozmiar. Dzięki zastosowaniu wewnętrznego ogniskowania proces nastawiania ostrości również nie powoduje zmian długości obiektywu a filtr pozostaje w stałej pozycji.


Boczna ściana mieści trzy suwaki, za pomocą których reguluje się: limiter zakresu ostrzenia, tryb pracy systemu autofocus oraz działania systemu direct manual focus. Rozmieszczenie suwaków oraz ich usytuowanie na korpusie obiektywu sprawia, ze są łatwo dostępne i przy odrobinie wprawy można z nich skorzystać nie odrywając oka od wizjera aparatu.


Prócz tego obiektyw posiada trzy przyciski blokady autofocusa rozmieszczone tak, aby niezależnie od sposobu trzymania aparatu do klawiszy był łatwy dostęp.

 

Sony 70-200 mm F/2.8 G wyposażony jest w mocowanie statywowe, które można zdemontować jeżeli zajdzie taka potrzeba. Jest to element, który sprawia kłopot jeżeli używamy aparatu z zamontowanym uchwytem do zdjęć pionowych. W chwili gdy chcemy skorzystać z kadru pionowego i przesuniemy dłoń na uchwyt, to okaże się, ze palce nie zmieszczą się pod stopka statywową. Konieczne jest obrócenie mocowania tak, aby znalazł się na górze. Jeżeli umieścimy go z boki, to albo zablokuje dostęp do przycisków funkcyjnych albo będzie przeszkadzał w trzymaniu aparatu poprzez uchwyt poziomy. Najprostszym wyjściem jest demontaż mocowania statywu co w wielu przypadkach może utrudnić fotografowanie wtedy gdy korzystamy ze statywu lub monopodu.

 


Zestaw akcesoriów jaki dostarczany jest przez producenta zwiera dekiel - tylny oraz przedni, osłonę przeciwsłoneczną oraz pokrowiec.


Osłona przeciwsłoneczna wykonana jest z wysokiej jakości tworzywa sztucznego. Wnętrze osłony jest wyłożone aksamitnym w dotyku materiałem, który zapobiega odbiciom światła. Mocowanie osłony odbywa się za pośrednictwem zaczepu bagnetowego i jest możliwe jej odwrotne zamontowanie. Uchwyt trzyma ciasno a podczas przenoszenia całego zestawu osłona nie przemieszcza się i jest stabilnie osadzona. Bardzo ciekawym i niestety rzadko stosowanym rozwiązaniem, jest klapka, która daje bezpośredni dostęp do filtrów fotograficznych. W przypadku gdy jednocześnie korzystamy ze zwykłej osłony przeciwsłonecznej i filtra polaryzacyjnego, to obrót jego pierścieniem jest mocno utrudniony. Sony 70-200 mm F/2.8 G uwalnia nas z obowiązku ściągania osłony za każdym razem gdy trzeba wprowadzić korektę położenia filtra - wystarczy przesunąć klapkę.  
 


 

  

Parametry techniczne Sony 70-200 mm F/2.8 G

Parametr
Wartość
Nazwa

Sony 70-200 mm F/2.8 G

Dostępne mocowania Sony Alpha
Rok premiery
2006
Ogniskowa
70-200mm
Ogniskowa w przeliczeniu na format 35 mm w przypadku użycia z aparatem wyposażonym w matrycą o rozmiarze APS-C 105-300 mm
Kąt widzenia

34° - 12,30° (23° - 8° dla formatu APS-C) 

Maksymalna wartość przysłony
2.8
Minimalna wartość przysłony
32
Elementy/Grupy
19/16
Ilość listków przysłony 9
Minimalna odległość ostrzenia
1,20 m
Maksymalne powiększenie
0,21x (1:4,85)
Ogniskowanie
wewnętrzne
Długość obiektywu 196,5 mm
Średnica obiektywu
87,5 mm
Średnica filtra
77 mm
Filtr obraca się podczas ostrzenia
nie
Filtr obraca się podczas zoomowania nie
Zmiana długości podczas ostrzenia nie
Zmiana długości podczas zoomowania nie
Osłona przeciwsłoneczna tak/tulipanowa
Dostępne kolory obudowy biały
Uszczelnienia nie
Silnik ultradzwiękowy mechanizmu autofocusa tak
Waga 1340 g

  

Budowa mechaniczna

Budowa optyczna

Sony 70-200 mm F/2.8 G zawiera w sobie 19 soczewek ułożonych w 16 grup. Cztery elementy są wykonane ze szkła o niskiej dyspersji ED (Extra-low Dispersion Glass), które odpowiadają za korektę aberracji chromatycznych.

 

  

 

 

 

Przysłona zbudowana jest z dziewięciu listków które tworzą kolisty otwór. Poniżej zamieszczone są próbki zdjęć przedstawiających sposób oddawania punktów światła znajdujących się poza głębią ostrości.

     
f/2.8

     
f/4.0

     
f/5.6

     
f/8.0

     
f/11
     

 

Zdjęcia wykonane aparatem Sony DSLR-A900 pokazujące zakres ogniskowych obiektywu Sony 70-200 mm f/2.8 G
70 mm
200 mm

 

  


Ostrość obrazu

 

Obrazy uzyskiwane za pomocą Sony 70-200 mm F/2.8 G przy maksymalnym otworze przysłony charakteryzują dużą ilością szczegółów zarówno w centrum kadru jak i jago narożnikach. Przymykanie przysłony powoduje widoczny wzrost ostrości a najwyższą jakość można zaobserwować w przedziale przysłon f/4.5 - f/8.0. Dyfrakcja zaczyna się uwidaczniać w momencie gdy przysłona jest przymknięta do f/16 i wraz ze zmniejszaniem jej otworu zjawisko to narasta.
 


70 mm

 
   f/2.8  
   f/3.5  

  f/4.0
 
   f/4.5  

f/5.6
 

f/6.7

 

f/8.0

 

f/11
 
   f/16  
  f/22  

  f/32  

     

 


Przy ogniskowej 135 mm widać wzrost rejestrowanych detali w centrum kadry przy maksymalnie otwartej przysłonie w stosunku do zdjęć wykonanych przy 70 mm. Nieznacznie słabiej wypada ocena narożników gdzie widać niewielkie rozmycie, ale zmniejszenie przysłony o 1 EV niweluje ten mankament. Najbardziej optymalne dla tej ogniskowej wartość przysłon wydają się zawierać w przedziale f/4.5 - f/11. Skutki dyfrakcji pokazują się przy f/16.
 


135 mm

 
   f/2.8  
   f/3.5  
  f/4.0
 
   f/4.5  

f/5.6
 

f/6.7

 

f/8.0

 

f/11
 
   f/16  
  f/22  
  f/32  
     

  


W przypadku maksymalnej ogniskowej widać wyraźne - równomierne dla całego kadru rozmycie obrazu przy f/2.8. Wyraźna poprawę widać po przymknięciu przysłony o 1 EV ale najwięcej detali rejestrowanych jest dla przysłon rzędu f/4.5 - f/8.0.
Podobnie jak w przypadku krótszych ogniskowych wpływ dyfrakcji widoczny jest dla przysłony równej f/16 a rozmycie obrazu zrasta wraz ze zmniejszeniem jej otworu.
 


200 mm

 
   f/2.8  
   f/3.5  
  f/4.0
 
   f/4.5  

f/5.6
 

f/6.7

 

f/8.0

 

f/11
 
   f/16  
  f/22  
  f/32  
     

Na podstawie powyższych próbek można stwierdzić, że najlepsze efekty osiąga się w środku zakresu ogniskowych. W całym zakresie ogniskowych jakość obrazu jest podobna zarówno w centrum jak i jego narożnikach a uzyskiwane zdjęcia są ?równe? jeżeli chodzi o ostrość. Niestety na 200 mm jakość obrazu przy maksymalnie otwartej przysłonie może niemiło zaskoczyć ponieważ po tego rodzaju obiektywie można się spodziewać lepszych rezultatów. 


Aberracja

Wada układu optycznego jaką jest aberracja objawiająca się na zdjęciach wykonanych przy użyciu Sony 70-200 mm F/2.8 G jest dobrze niwelowana. Piętą achillesową wydaje się być ogniskowa 200 mm gdzie w narożnikach kadru występują wyraźnie widoczne przebarwienia w kolorze magenty. Jeżeli zdjęcia wykonywane są na krótszych ogniskowych to przebarwienia wynikające z aberracji nie stwarzają problemów ponieważ z praktycznego punktu widzenia nie występują wcale lub w bardzo małym zakresie.

 

 

 70 mm

 
   f/2.8  
   f/3.5  
  f/4.0
 
   f/4.5  

f/5.6
 

f/6.7

 

f/8.0

 
 

 

 


   

 

 135 mm

 
   f/2.8  
   f/3.5  
  f/4.0
 
   f/4.5  

f/5.6
 

f/6.7

 

f/8.0

 
 
 
 

 


  

 

 200 mm

 
   f/2.8  
   f/3.5  
  f/4.0
 
   f/4.5  

f/5.6
 

f/6.7

 

f/8.0

 
 
 
 
 

  


Poniżej zamieszczone są próbki zdjęć wykonanych w celu sprawdzenia aberracji komatycznych. Wycinki pobrane z narożników pokazują, że przy dużych otworach przysłony pojawiają się niewielkie deformacje punktów światła spowodowane aberracją komatyczną. Przy pomocy tych zdjęć można również zobaczyć jak zachowuje się Sony 70-200 mm F/2.8 G w ekstremalnych warunkach oświetleniowych. Nawet na miniaturze zdjęcia widać wpływ lateralnej aberracji chromatycznej, która skutkuje przebarwieniami w kolorze magenty za głębią ostrości oraz zielonych przed nią. Zjawisko to zanika wraz z domykaniem przysłony i praktycznie zanika przy f/8.0. 

 

 

 200 mm

 
   f/2.8  
  f/4.0
 

f/5.6
 

 

f/8.0
 
 
 
 


Winietowanie

Poziom zaciemnienia obrzeży kadru ilustrują poniższe zdjęcia wykonane przy różnym stopniu domknięcia przysłony oraz trzech ogniskowych. Jeżeli wykonujemy zdjęcia na 70 mm - to winietowanie nie będzie znacząco wpływać na wygląda fotografii a ślady jej występowania są dostrzegalne tylko dla maksymalnie otwartej przysłony. Zmniejszenie jej otworu o 0,5EV powoduje, że spadek jasności narożników jest minimalny.
Sytuacje zmienia się diametralnie wraz ze wzrostem ogniskowej. Zaciemnienie obrzeży kadru jest bardzo silne wtedy gdy przysłona jest maksymalnie otwarta jednak zmniejszenie jej otworu poprawia sytuacje. 

 

70 mm

 

 

 
    centrum narożnik
 f/2.8      
 
f/3.5      
   
 
f/4.0  
 
 
f/4.5      
 
 
 
f/5.6  
 
 
f/6.7    
 

 f/8.0

 

 

 
 
 
 

f/9.5

 

 

 
 
 
 

f/11

 

 

 
 
       
 135 mm      
    centrum narożnik
 f/2.8      
 
  f/3.5      
 
 
 
 f/4.0      
 
f/4.5      
 
 
 
f/5.6      
 
f/6.7      
 

f/8.0

 

 

 
 

f/9.5

 

 

 
 

f/11

 

 

 
 
       

 200 mm

     
    centrum narożnik
  f/2.8      
 
f/3.5      
 
 f/4.0      
 
  f/4.5      
 
 f/5.6      
 
 f/6.7      
 

f/8.0

 

 

 
 

f/9.5

 

 

 
 

f/11

 

 

 
 
       


Dystorsja

Obiektyw Sony 70-200 mm F/2.8 G testowany był przy użyciu aparatu Sony DSLR-A900 co pozwala nam na sprawdzenie jak prezentują się zniekształcenia geometryczne na pełnej małoobrazkowej. Pierwsze zdjęcie tablicy testowej jest wykonane na ogniskowej 70 mm. Widoczna jest niewielka dystorsja poduszkowa natomiast przy 135 mm uwidacznia się beczkowaty charakter dystorsji. Ostatnie zdjęcie wykonane jest przy użyciu maksymalnej ogniskowej a beczkowaty typ ogniskowej nasila się. 

 

70 mm

135 mm

200 mm


Odblaski

Sony 70-200 mm F/2.8 G z powodu swojego dużego skomplikowania optycznego w sytuacjach gdy w kadrze znajduje się silne punktowe źródło światła takie jak słońce zachowuje się stosunkowo słabo. Niezależnie od ogniskowej oraz przysłony zdjęcia nacechowane się dużą ilością barwnych plam i blików.   

70 mm
 
 
 
 
135 mm
 
 
 
 
 
200 mm
 
 
 
 

 


Autofocus

Wbudowany silnik - ultradźwiękowy Super Sonic Motor czyni proces ustawiania ostrości cichym i wręcz niesłyszalnym. Nie występują też znane z napędu ?śrubokrętowego? szarpanie w momencie gdy obiektyw dochodzi do końca skali ostrzenia. Osoby, które wcześniej korzystały z obiektywów napędzanych silnikiem z korpusu aparatu tego typu rozwiązanie może w początkowej fazie używania Sony 70-200 mm F/2.8 G wprowadzić w zakłopotanie. Nie ma bowiem żadnej słyszalnej oznaki, która wskazywałaby na to, ze system autofocus reaguje na wyciśnięcie spustu migawki zwłaszcza wtedy gdy korekta ostrości jest niewielka. Silnik SSM to także możliwość ręcznego przeostrzenia w każdej chwili -nawet wtedy gdy obiektyw pracuje w trybie autofocus.


Podczas testowania Sony 70-200 mm F/2.8 G korzystaliśmy z dwóch aparatów: Sony DSLR-A700 oraz Sony DSLR-A900. Szybkość nastawiania ostrości z tymi korpusami możemy ocenić jako bardzo dobrą. Niezwykle użytecznym wydaje się być limiter zakresu ostrzenia, który dodatkowo przyśpiesza cały proces. Za jego pośrednictwem można ograniczyć zasięg autofocusa w granicach  od 3 m do nieskończoności.
Skuteczność współpracy systemu autofocusa aparatów z obiektywem sprawdzaliśmy podczas pleneru na ulicach Krakowa oraz podczas meczu hokeja na lodzie. W umieszczonej na ostatniej stronie testu galerii znajdują się przykładowe zdjęcia wykonane zestawem Sony DSLR-A900 oraz testowanym obiektywem w trakcie meczu. Używany był wtedy autofocus ciągły (śledzący) natomiast podczas pleneru korzystaliśmy z trybu pojedynczego (single autofocus). Na podstawie tych doświadczeń możemy ocenić szybkość i sprawność autofocusa i określić ją jako bardzo dobrą.

 


Podsumowanie i tabela ocen

Sony 70-200 mm F/2.8 G wywodzi się z konstrukcji Minolta 70-200 mm f/2.8 SSM G, która przez wiele lat była sztandarowym obiektywem systemu lustrzanek Minolta. W tej chwili podobna rolę odgrywa Sony 70-200 mm F/2.8 G będąc jedyną propozycją tego producenta w tym zakresie ogniskowych i o takiej światłosile. Pod względem mechanicznym jest to konstrukcja produkowana z zachowaniem najwyższych standardów jakościowych i poza brakiem uszczelnień nie można jej nic zarzucić. Bardzo użyteczna osłona przeciwsłoneczna, która pozwala na swobodne korzystanie z filtrów jest dużą zaletą Sony 70-200 mm F/2.8 G. Płynnie i precyzyjnie pracujące pierścienie i mechanizmy zmiany ogniskowej oraz ostrości dają duży komfort użytkowania. Solidna obudowa i dokładny montaż poszczególnych elementów sprawiają bardzo dobrze wrażenie już przy pierwszym kontakcie z produktem. Jedyną wadą jaką można wymienić oceniając mechaniczne wykonanie Sony 70-200 mm F/2.8 G, jest kłopot jaki pojawia się podczas korzystania z aparatu wyposażonego w uchwyt do zdjęć pionowych. Można jednak temu zaradzić poprzez odpowiednie ustawienie obiektywu względem głowicy statywu jeżeli go w dane chwili używamy. Natomiast przy kadrach pionowych mocowanie można albo zdemontować zupełnie albo przesunąć tak by nie przeszkadzało. 

Właściwości optyczne Sony 70-200 mm F/2.8 G również można ocenić wysoko. Oczywiście tak jak każdy inny obiektyw - tak i ten ma swoje mocne i słabe strony. Do tych pierwszych można zaliczyć kontrolę aberracji sferycznej a także ostrość obrazu zwłaszcza przy krótszych ogniskowych. Słabość w zakresie odporności na powstawanie blików nie powinna dziwić ze względu na duże skomplikowanie konstrukcji optycznej obiektywu. Niestety dość niemiło może zaskoczyć pojawiająca się aberracja komatyczna ale zaprezentowane w teście zdjęcia zostały wykonane w skrajnie trudnych warunkach, które zdarzają się dość rzadko. Może się więc zdarzyć tak, że finalny użytkownik nie spotka się ze zjawiskiem o jakim w tym teście piszemy. Obrazy uzyskiwane przy 200 mm ogniskowej i maksymalnym otwarciu przysłony są niestety nacechowane niewielkim rozmyciem, które dla niektórych może stanowić poważną przeszkodę przed zakupem tego obiektywu.
 

W porównaniu do obiektywów tej klasy oferowanych przez innych producentów, Sony 70-200 mm F/2.8 G nie odbiega parametrami technicznymi. Waga oraz wymiary są bardzo podobne niezależnie od modelu choć produkt Sony w stawce zaprezentowanej poniżej jest jednym z najlżejszych. Jeżeli chodzi o budowę optyczną to Canon ze swoimi 23 elementami wyróżnia się znacznie ale pozostałe modele mają zbliżoną ilość soczewek. Napęd autofocusa jest we wszystkich obiektywach, z wyjątkiem Tarmona, realizowany poprzez wbudowany silnik ultradźwiękowy, rozmiar filtra oraz ilość listków przysłony jest taki sam. Canon oraz Nikkor oferują swoim użytkownikom wbudowaną optyczną stabilizację obrazu oraz uszczelnienia czym nie może się pochwalić Sigma, Tamron oraz Sony. Najwięcej emocji może wzbudzać porównanie cen jakie trzeba zapłacić za zaprezentowane w poniższej tabli obiektywy. Najtańszymi konstrukcjami są w tym zestawieniu produkty z logo Tarmon oraz Sigma. Są to producenci niezależni, którzy starają się konkurować z konstrukcjami systemowymi nie tylko za pomocą jakości ale również ceny. Canon, Nikon oraz Sony proponują swoim klientom produkty znacznie droższe, które mają gwarantować najwyższa możliwa jakość obrazu i zaspokajać potrzeby najbardziej wymagających. W zestawieniu nie umieszczony został obiektyw Canon EF 70-200 mm f/2.8 L USM ponieważ zdecydowaliśmy się zawrzeć tylko najlepsze/najdroższe oferowane przez producentów obiektywy. Bezpośrednie porównanie cen pokazuje, że najdroższym w cełej stawce jest obiektyw AF-S VR Zoom-Nikkor 70-200mm f/2.8G IF-ED, którego cena zdecydowanie odbiega od reszty stawki. Sony 70-200 mm F/2.8 G plasuje się pośrodku całej grupy.
 

Cecha/Obiektyw Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM AF-S VR Zoom-Nikkor 70-200mm f/2.8G IF-ED Sigma APO 70-200mm F2.8 II EX DG MACRO HSM Tamron SP AF70-200 mm F/2.8 Di LS [IF] Macro

Sony 70-200 mm f/2.8 G

 

Elementy/Grupy 23/18 21/15 18/15  19/16 19/16
Rozmiar filtra 77 mm 77 mm 77 mm 77 mm 77 mm
Waga 1570 g 1470 g 1390 g 1330  1340
Średnica 86,2 mm 87 mm 86,6 mm 89,5 mm  87,5 mm
Długość 197 mm 215 mm 184 mm  194,3 mm  196,5 mm
Listki przysłony 9 9 9 9  9
Przysłona kołowa tak tak nie tak  tak
Elementy asferyczne nie nie nie nie nie
Elementy ze szkła o niskiej dyspersji 4 5 4 3  4
Optyczna stabilizacja obrazu tak tak nie nie  nie
Silnik autofocusa tak/USM tak/SWM tak/HSM nie tak/SSM
Ceny wg serwisu skapiec.pl 6599 zł do 8866 zł 7399 zł do 9199 zł 3049 zł do 3199 zł 2499 zł do 3488 zł 6290 zł do 8211 zł

  

Tabela ocen

Kategoria Ocena
Jakość wykonania 5,5
Ostrość obrazu 4
Aberracja chromatyczna 4,5
Winietowanie 3,5
Dystorsja
4
Odblaski 3,5
Autofocus  5
Średnia 4,29

Oceny przyznane są w skali od 0 do 6 punktów.

 

Zalety:

Wady:

 

 

Dziękujemy firmie Sony Poland za wypożyczenie obiektywu Sony 70-200 mm F/2.8 G
oraz aparatu Sony Alpha DSLR-A900.  


Galeria zdjęć

 

 

Poniższa galeria zawiera przykładowe, pełnowymiarowe zdjęcia wykonane aparatem Sony Alpha DSLR-A900 oraz obiektywem Sony 70-200 mm F/2.8 G.

Kliknij na wybrane zdjęcie ? zostanie otwarte w pełnej rozdzielczości w nowym oknie.

 

1 2 3
1/250 +1EV F/8.0 ISO200 135mm 1/6000 +1EV F/2.8 ISO160 200mm 1/3000 +1EV F/4.0 ISO160 200mm
     
4 5 6
1/250 +1EV F/2.8 ISO160 200mm 1/350 +0,5EV F/8.0 ISO160 70mm  1/3000 -0,5EV F/2.8 ISO160 140mm
     
7 8 9
 1/8000 -1EV F/5.6 ISO160 200mm 1/500 +0,5EV F/8.0 ISO160 150mm  1/6000 +0,5EV F/2.8 ISO160 200mm 
     
10 11 12
1/4000 +1EV F/4.0 ISO160 200mm  1/4000 -0,5EV F/2.8 ISO160 200mm   1/1500 -0,5EV F/3.5 ISO160 200mm 
     
13 14 15
1/6000 -1EV F/2.8 ISO200 135mm 1/750 +1EV F/8.0 ISO200 200 mm  1/250 -0,5EV F/8.0 ISO200 70 mm  
     
16 17 18
1/500 +0,5EV F/8.0 ISO200 200mm 1/3000 -1EV F/3.5 ISO200 135mm 1/6000 -1EV F/3.5 ISO200 110mm  
     
19 20 21
1/3000 +0,5EV F/2.8 ISO200 120mm 1/4000 F/2.8 ISO200 200 mm  1/750 +1EV F/8.0 ISO200 135 mm
     
22 23 24
1/4000 F/2.8 ISO200 180 mm 1/1500 -1EV F/2.8 ISO200 200 mm 1/200 +1EV F/4.0 ISO400 200 mm
     
25 26 27
1/125 +1EV F/4.0 ISO400 135 mm 1/60 +1EV F/2.8 ISO400 135 mm 1/200 +1EV F/4.0 ISO400 200 mm
     
28 29 30
1/200 +1EV F/4.0 ISO400 200 mm 1/90 +1EV F/4.0 ISO400 200 mm 1/250 +1EV F/4.0 ISO400 200 mm
     
31 32 33
1/200 +1,5EV F/4.0 ISO400 200 mm 1/125 +1,5EV F/4.0 ISO400 200 mm 1/200 +1,5EV F/4.0 ISO400 200 mm
     
34 35  
 
1/350 +1,5EV F/2.8 ISO400 200 mm 1/200 +1,5EV F/4.0 ISO400 200 mm  
     

 



www.swiatobrazu.pl