- Barwa i kolor
- Cyfrowa ciemnia
- Ćwiczenia fotograficzne
- Czerń i biel
- Filmowanie aparatem
- Fotograf - ZUS i podatki
- Fotograf i prawo
- Fotograficzne ABC
- Fotografia aktu
- Fotografia od A do Z
- Fotografia krajobrazu
- Fotografia produktów
- Fotografia uliczna - street phofo
- Fotograficzne inspiracje
- Fotografowanie architektury
- Fotografowanie ruchu
- Fotografowanie zwierząt
- Kadrowanie
- Kompozycja
- Leksykon fotografów
- Najczęściej popełniane błędy
- Ostrość i nieostrość
- Perspektywa
- Portret
- Przygotowanie prezentacji zdjęć
- Studio fotograficzne dla początkujących
- Światło i ekspozycja
- Zarabiaj na fotografii
Dołącz do nas
Partnerzy
To, czego nie chcemy oglądać na zdjęciach - przemoc (część 1)

Długo zastanawiałem się czy wziąć pod uwagę gusta znających się na fotografii, czy też kierować się tym, co uważa większość. Zdecydowałem się na upodobania większości, ponieważ uważam, że to z niego rodzi się każdy inny, również ten wysublimowany i wyćwiczony w ocenianiu sztuki, profesjonalny smak. Co więcej, sądzę, że w rzeczywistości nigdy nie traci on do końca związku ze "sztuką tanią", jakkolwiek by artysta fotografik starał się wyrugować z siebie pamięć o początkach swoich ćwiczeń w rozpoznawaniu, co jest wartościowym dziełem ludzkiego talentu. Ponadto, nie chodzi tu tylko o definicję sztuki, lecz o coś, co etycy nazywają pojęciem człowieczeństwa. Ilustracjami do tego artykułu będą fotografie Ivonne Thein z serii "32 kilogramy", przedstawiające połączenie cierpienia fizycznego i psychicznego w postaci anoreksji.
Cierpienie
Ludzie nie chcą oglądać na fotografii cierpienia - czyli rejestracji stanu fizycznego bądź psychicznego człowieka i innych istot żywych, który łączy się nieodzownie z odczuwaniem wszelkich rodzajów bólu. Jest to rodzaj tezy przeze mnie postawionej, ponieważ cały czas zastanawiam się, czy większość ludzi jednak podświadomie nie cechuje się chęcią oglądania cierpienia, z tym zastrzeżeniem, że to cierpienie ich nie dotknie, są od niego daleko w każdym możliwym sensie praktycznym (np. inna narodowość, szerokość geograficzna itp.). A może inaczej. Większości populacji ludzkiej nie sprawia przyjemności oglądanie np. rozczłonkowanych ciał żołnierzy amerykańskich zamordowanych przez Talibów w Afganistanie lub ofiar wypadków, ale jednak robią coś zupełnie przeciwnego.
Dostęp do pełnej treści serwisu www.SwiatObrazu.pl jest bezpłatny - wymagane jest jednak zalogowanie do serwisu. Logowanie wymagane jest również do dodawania komentarzy.
|
DLACZEGO WARTO SIĘ ZAREJESTROWAĆ DO SERWISU SWIATOBRAZU.PL?
Przy pierwszej rejestracji otrzymasz od nas powitalny prezent: Pełną wersję podręcznika "Świat barw w fotografii cyfrowej".
A poza tym otrzymujesz bezpłatny stały dostęp do:
- wszystkich artykułów opublikowanych w serwisie swiatobrazu.pl;
- mechanizmów galerii swiatobrazu.pl
- forów dyskusyjnych;
- prezentów dla zarejestrowanych Czytelników;
- codziennego newslettera informacyjnego;
- swojego profilu osobistego, w którym będziesz mógł zarządzać galeriami, komentarzami, zdjęciami w konkursach itp.
Czas rejestracji - ok. 1 min.
Uwaga
Podczas rejestracji nie zbieramy żadnych szczegółowych danych personalnych i teleadresowych. W każdej chwili możecie usunąć trwale i bezpowrotnie dane dotyczące Waszego konta i zrezygnować ze statusu zarejestrowanego Czytelnika i wszystkich usług bezpłatnych swiatobrazu.pl. Przed rejestracją prosimy o zapoznanie się z regulaminem
Spis treści
- Cierpienie
- Formy przemocy
- Rola fotografa
Najczęściej czytane dzisiaj
Najczęściej czytane w tygodniu
Najczęściej czytane w roku
- Jak fotografować jesień
- Kompozycja w fotografii. Praktyczny przewodnik po 14 zasadach z ćwiczeniami
- Zrozumieć fotografię i wyjątkowy abonament
- Fotografia aktu: wyposażenie studia fotograficznego - praktyczny poradnik
- Fotografowanie miasta nocą - poradnik
- Poradnik: Długie czasy naświetlania w praktyce
- Fotografia od A do Z: Przysłona
- Zoom na prezenty 2022. Świąteczny poradnik zakupowy dla miłośników fotografii i wideo
- Wpływ parametrów obiektywu na jakość fotografii
- Poradnik: Zapanuj nad kolorem, cz. I - Jak urządzenia widzą kolory