4 lipca 2019, 12:18
Autor: Redakcja SwiatObrazu.pl
czytano: 5457 razy

Traktuję każde zdjęcie, jak gdyby było ostatnim - mówi fotograf, który potrafi uchwycić spojrzenie

Traktuję każde zdjęcie, jak gdyby było ostatnim - mówi fotograf, który potrafi uchwycić spojrzenie

Brian Ingram wychował się i dalej mieszka w mieście Athens, w Stanach Zjednoczonych. Gdy w 2013 roku wygrał międzynarodowy konkurs fotograficzny pokonując ponad tysiąc innych fotografów, porzucił karierę młodego adwokata i poświecił się wyłącznie fotografowaniu ludzi. W ciągu kilku lat zbudował potężne poftfolio - i jak sam mówi, dzięki ciężkiej pracy, wytrwałości i nieustępliwej pasji do tworzenia portretów, wciąż szlifuje swoje umiejętności w plenerze jak ii domowym studiu.

"To pierwsze zdjęcie mojej siostrzenicy, która walczyła z anoreksją. Ujęcie wykonałem podczas Święta Dziękczynienia, gdy cała nasza rodzina spotkała się w wynajętym domku w górach. Obudziłem się wcześnie, żeby spróbować fotografii krajobrazowych i wtedy spotkałem siedzącą samotnie Abigail. To był też czas, kiedy Abigail zaczęła wreszcie leczyć się z anoreksji, i pamiętam, że wydawała mi się tego ranka bardziej spokojna niż zwykle, zupełnie szczera" – wspomina Brian Ingram
[kn_free]
 
zdjęcie fotograf spojrzenie
Abigail 2012, fot. Brian Ingram
 
zdjęcie fotograf spojrzenie
Abigail 2013, fot. Brian Ingram
 
zdjęcie fotograf spojrzenie
Abigail 2013, fot. Brian Ingram
 
zdjęcie fotograf spojrzenie
Abigail 2014, fot. Brian Ingram
 
zdjęcie fotograf spojrzenie
Abigail 2014, fot. Brian Ingram
 
zdjęcie fotograf spojrzenie
Abigail 2016, fot. Brian Ingram
 
[kn_advert]
 
Wskazówka
 
W oczach jest niezaprzeczalny magnetyzm. Podczas oglądania zdjęć portretowych ludzie wręcz oczekują możliwości spojrzenia komuś w oczy. Jeśli zawiedziesz ich oczekiwania, to powinieneś mieć ku temu ważny powód.
 
Oczy, jeśli już zdecydujesz się uwzględnić je na portrecie, stają się jego osią — najważniejszą częścią. Widzowie będą patrzyli przede wszystkim na oczy, a dopiero potem zaczną oglądać resztę sceny. Postaraj się wykadrować zdjęcie tak, by oczy zajmowały należne im, ważne miejsce. Jeśli zdecydowałeś się na zrobienie portretu o bardzo niewielkiej głębi, ustaw ostrość właśnie na nich. Umiejętne ustawienie ostrości na oczach modela jest szalenie ważnym aspektem zdecydowanej większości kompozycji.
 
Ponadto oczy muszą coś wyrażać. W większości przypadków model powinien patrzeć prosto w obiektyw, a nie na Ciebie. Spróbuj w jakiś sposób zaangażować modela w proces fotografowania; tak by go zainteresować, wzbudzić jakieś emocje. Jak już pisałem, dobry dowcip nigdy nie zaszkodzi, a sugestia "uśmiechnięcia się oczami" także bywa bardzo pomocna.
[kn_advert]
 
Zwróć uwagę na kierunek światła padającego na oczy modela, a także na odblaski w oczach. Choć pozornie wydaje się, że to niewiele znaczące drobiazgi, to mają one nieproporcjonalnie duży wpływ na odbiór portretu i jego nastrój. Wszystkie oczy są piękne, bez wyjątku. Jeśli oświetlenie oczu nie podkreśla ich naturalnej urody, zmień światło lub upozuj modela nieco inaczej, aż uda Ci się uzyskać zamierzony efekt.
 
zdjęcie fotograf spojrzenie
 
zdjęcie fotograf spojrzenie
 
zdjęcie fotograf spojrzenie
 
zdjęcie fotograf spojrzenie
 
zdjęcie fotograf spojrzenie
 
zdjęcie fotograf spojrzenie
 
zdjęcie fotograf spojrzenie
 
zdjęcie fotograf spojrzenie
 
zdjęcie fotograf spojrzenie


www.swiatobrazu.pl