24 grudnia 2008, 01:25
Autor: Bogusława Kowalewska
czytano: 2942 razy

U progu Nowego Roku - SwiatObrazu.pl rozmawia z największymi - Nikon...

U progu Nowego Roku - SwiatObrazu.pl rozmawia z największymi - Nikon...

W segmencie aparatów kompaktowych Nikon zaproponował innowacyjne rozwiązania, jak wbudowany GPS (w modelu COOLPIX P6000) czy 3,5 calowy dotykowy wyświetlacz LCD (model COOLPIX S60). Wśród lustrzanek cyfrowych dla fotografów-amatorów najważniejszą nowością był debiut modelu Nikon D90 jako pierwszej lustrzanki wyposażonej w funkcję nagrywania filmów.

Podsumowanie roku 2008 - jaki był to rok dla Państwa firmy, co przyniósł nowego?
 
Rok 2008 był kolejnym bardzo udanym rokiem dla firmy Nikon. Rynek aparatów fotograficznych rósł  bardzo dynamicznie, dzięki czemu również nasza sprzedaż utrzymała się na dobrym poziomie. Takie wyniki oczywiście nie byłby możliwe bez odpowiednich nowych produktów. W segmencie aparatów kompaktowych Nikon zaproponował innowacyjne rozwiązania, jak wbudowany GPS (w modelu COOLPIX P6000) czy 3,5 calowy dotykowy wyświetlacz LCD (model COOLPIX S60). Wśród lustrzanek cyfrowych dla fotografów-amatorów najważniejszą nowością był debiut modelu Nikon D90 jako pierwszej lustrzanki wyposażonej w funkcję nagrywania filmów. Natomiast na rynku aparatów profesjonalnych w roku 2008 pojawiła się nowa i kompletna już linia korpusów (modele D300, D700, D3 i D3X), której udało się wyprzedzić oczekiwania rynku zawodowego.  Przełożyło się to również na wzrost sprzedaży optyki zawodowej. Można pokusić się więc o stwierdzenie, że dla produktów zawodowych marki Nikon był to rok nie tylko udany, ale wręcz przełomowy.
 
 
Jakie mają Państwo plany na 2009 rok? W jakim kierunku firma będzie podążać?

 
W nadchodzącym roku będziemy się starali utrzymać dotychczasowy kierunek ? dalszy rozwój produktów we wszystkich trzech segmentach (aparaty kompaktowe, lustrzanki półprofesjonalne i zawodowe), które nadal będą nie tylko zaspokajać, ale i wyprzedzać potrzeby rynku.
Zdajemy sobie jednocześnie sprawę, że w dobie kryzysu finansowego sprzedaż aparatów może okazać się  trudniejsza niż w mijającym roku. Taka sytuacja będzie wymagała od nas, jak i od pozostałych producentów sprzętu fotograficznego, jeszcze większego nakładu pracy i wciąż nowych, zaskakujących pomysłów.
 
 
 
Czego by Państwo życzyli swoim Klientom i czytelnikom serwisu SwiatObrazu.pl w Nowym Roku?

 
Oprócz tradycyjnych życzeń zdrowia, pogody ducha oraz wszelkiej pomyślności, życzymy naszym Klientom i Czytelnikom serwisu SwiatObrazu.pl samych pięknych kadrów a także wyjątkowych chwil, które oko obiektywu pozwoli zachować na dłużej.
 



www.swiatobrazu.pl