- Barwa i kolor
- Cyfrowa ciemnia
- Ćwiczenia fotograficzne
- Czerń i biel
- Filmowanie aparatem
- Fotograf - ZUS i podatki
- Fotograf i prawo
- Fotograficzne ABC
- Fotografia aktu
- Fotografia od A do Z
- Fotografia krajobrazu
- Fotografia produktów
- Fotografia uliczna - street phofo
- Fotograficzne inspiracje
- Fotografowanie architektury
- Fotografowanie ruchu
- Fotografowanie zwierząt
- Kadrowanie
- Kompozycja
- Leksykon fotografów
- Najczęściej popełniane błędy
- Ostrość i nieostrość
- Perspektywa
- Portret
- Przygotowanie prezentacji zdjęć
- Studio fotograficzne dla początkujących
- Światło i ekspozycja
- Zarabiaj na fotografii
Dołącz do nas
Partnerzy
AF Nikkor 20 mm f/2.8 - test obiektywu
AF Nikkor 20 mm f/2.8 to obiektyw, który zdobył uznanie w czasach tradycyjnej fotografii. W chwili obecnej staje się coraz bardziej popularny - głównie wśród osób poszukujących kompaktowego obiektywu ultraszerokokątnego.
Wrażenia z użytkowania
AF Nikkor 20 mm f/2.8 jest niewielkim obiektywem szerokokątnym. Nie zajmuje zbyt wiele miejsca w torbie fotograficznej i zawsze można go zabrać ze sobą. Uzupełniony o standardowy obiektyw 50 mm i dłuższy, portretowy (np. 85 mm) stanowi uniwersalny zestaw "na każdą okazję".
Ergonomia
Korzystanie z urządzenia jest wygodne i proste. Obiektyw jest w całości sterowany z aparatu. Niewielkie rozmiary nie stwarzają problemów z wyważeniem. Wręcz przeciwnie, Nikon D700 wraz z testowanym urządzeniem jest idealnie wyważony i umożliwia rejestrowanie przyzwoitej ostrości zdjęć nawet przy czasach 1/15 s.
Ustawianie ostrości
W trybie automatycznym nastawianie ostrości wykonywane jest szybko i sprawnie, mimo że autofocus napędzany jest silnikiem umieszczonym w korpusie. Na fakt taki z pewnością wpływa niewielki skok – przeostrzenie całego zakresu odległości przekłada się mniej więcej na ¼ obrotu pierścienia ostrości. Pewnym problemem może być głośność - AF Nikkor 20 mm f/2.8 podczas ostrzenia wydobywa z siebie stosunkowo głośne dźwięki. Niewielki skok pierścienia ostrości powoduje kłopoty z precyzyjnym ustawieniem odległości ostrzenia w trybie manualnym – na szczęście tylko w przypadku nastawiania odległości mniejszej niż metr. Minimalna odległość ostrzenia w testowanym obiektywie wynosi 25 cm i pozwala na uzyskanie interesujących zbliżeń.
Dostęp do pełnej treści serwisu www.SwiatObrazu.pl jest bezpłatny - wymagane jest jednak zalogowanie do serwisu. Logowanie wymagane jest również do dodawania komentarzy.
|
DLACZEGO WARTO SIĘ ZAREJESTROWAĆ DO SERWISU SWIATOBRAZU.PL?
Przy pierwszej rejestracji otrzymasz od nas powitalny prezent: Pełną wersję podręcznika "Świat barw w fotografii cyfrowej".
A poza tym otrzymujesz bezpłatny stały dostęp do:
- wszystkich artykułów opublikowanych w serwisie swiatobrazu.pl;
- mechanizmów galerii swiatobrazu.pl
- forów dyskusyjnych;
- prezentów dla zarejestrowanych Czytelników;
- codziennego newslettera informacyjnego;
- swojego profilu osobistego, w którym będziesz mógł zarządzać galeriami, komentarzami, zdjęciami w konkursach itp.
Czas rejestracji - ok. 1 min.
Uwaga
Podczas rejestracji nie zbieramy żadnych szczegółowych danych personalnych i teleadresowych. W każdej chwili możecie usunąć trwale i bezpowrotnie dane dotyczące Waszego konta i zrezygnować ze statusu zarejestrowanego Czytelnika i wszystkich usług bezpłatnych swiatobrazu.pl. Przed rejestracją prosimy o zapoznanie się z regulaminem
Spis treści
Najczęściej czytane dzisiaj
Najczęściej czytane w tygodniu
Najczęściej czytane w roku
- Trenuj fotografię tej wiosny!
- Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba i nigdy wcześniej nie widziane oblicze Jowisza
- Kamera ze sztuczną inteligencją przekształca zwykłe zdjęcia w fantazyjne obrazy
- FujiFilm naprawia błędnie działający firmware obiektywu FujiFilm XF 16-55 mm f/2.8
- Modele czy manekiny? Profesjonalna fotografia produktowa odzieży dla e-commerce
- Mocna reklama ostrzega rodziców przed udostępnianiem zdjęć swoich dzieci w internecie
- Telefony do nagrywania dobrych filmów i robienia świetnych zdjęć
- Nowe zdjęcia pokazują, jak ogromny jest największy wulkan w Układzie Słonecznym
- Odszedł edytor zdjęć AP, który podjął decyzję o publikacji zdjęcia z ataku napalmem w Wietnamie
- Sigma 15 mm f/1.4 stworzyła rybie oko, które ma pokazywać jej umiejętności w projektowaniu optyki