- Barwa i kolor
- Cyfrowa ciemnia
- Ćwiczenia fotograficzne
- Czerń i biel
- Filmowanie aparatem
- Fotograf - ZUS i podatki
- Fotograf i prawo
- Fotograficzne ABC
- Fotografia aktu
- Fotografia od A do Z
- Fotografia krajobrazu
- Fotografia produktów
- Fotografia uliczna - street phofo
- Fotograficzne inspiracje
- Fotografowanie architektury
- Fotografowanie ruchu
- Fotografowanie zwierząt
- Kadrowanie
- Kompozycja
- Leksykon fotografów
- Najczęściej popełniane błędy
- Ostrość i nieostrość
- Perspektywa
- Portret
- Przygotowanie prezentacji zdjęć
- Studio fotograficzne dla początkujących
- Światło i ekspozycja
- Zarabiaj na fotografii
Dołącz do nas
Partnerzy
Georges Didi-Huberman: Obrazy mimo wszystko
Wydawnictwo Univesitas opublikowało tom ?Obrazy mimo wszystko?, autorstwa jednego z najważniejszych współczesnych francuskich filozofów i myślicieli, Georgesa Didi-Hubermana.
Po doskonałej książce ?Jak czytać fotografię? Ian Jeffrey (czytaj TUTAJ) krakowskie wydawnictwo proponuje nam kolejną lekturę na temat fotografii ? zupełnie jednak innego rodzaju. Bo i ile ?Jak czytać fotografię? bazuje na opisach znanych zdjęć i skierowana jest do szerokiego grona czytelników, których prowadzi po fascynujących dziejach nie tyle fotografii w ogóle, co poszczególnych dzieł i ich autorów oraz bohaterów, o tyle ?Obrazy mimo wszystko? ? to lektura o wiele trudniejsza, wymagająca więcej skupienia.
Jej autor, Georges Didi-Huberman, filozof i historyk sztuki, wykładowca słynnej École des Hautes Études en Sciences Sociales w Paryżu, od lat bada teorię obrazów, czy to malarskich, czy fotograficznych. Powstawanie, istnienie, nasze rozumienie obrazów jest przecież bardzo często uwikłane w politykę, ideologię, rozmaite doraźne interesy. Choć sami, jako widzowie, rzadko to dostrzegamy, obrazy kształtują naszą świadomość w stopniu o wiele większym niż by się to mogło wydawać. Choćby dlatego, że mają potężny wpływ na naszą pamięć i interpretację faktów.
Pamięć, zbudowana na podstawie kilku fotografii, jest też punktem wyjścia dla rozważań francuskiego filozofa, zawartych w tomie ?Obrazy mimo wszystko?. Georges Didi-Huberman swój wywód rozpoczyna od czterech zdjęć, wykonanych potajemnie przez członków Sonderkommando w 1944 roku w Auschwitz. Jak wiadomo, obrazy pokazujące Holocaust są w niepisany, jakby podświadomy sposób przez ludzi ocenzurowane ? nie publikuje się ich i o nich nie rozmawia. Jednocześnie od zawsze wzbudzają one u jednych dziwną fascynację, dla innych będąc źródłem autentycznej wiedzy na temat Zagłady. Wśród wielu refleksji, które nasuwają się autorowi na ten temat, jedna mówi właśnie o tym, że takie fotografie ? obrazy mimo wszystko ? są dla nas nie tylko źródłem informacji, ale też ułatwiają ?wyobrazić sobie niewyobrażalne? (bo przecież nikt z żyjących współcześnie nie umie sobie wyobrazić, czym był Holocaust i co działo się w Auschwitz).
Dostęp do pełnej treści serwisu www.SwiatObrazu.pl jest bezpłatny - wymagane jest jednak zalogowanie do serwisu. Logowanie wymagane jest również do dodawania komentarzy.
|
DLACZEGO WARTO SIĘ ZAREJESTROWAĆ DO SERWISU SWIATOBRAZU.PL?
Przy pierwszej rejestracji otrzymasz od nas powitalny prezent: Pełną wersję podręcznika "Świat barw w fotografii cyfrowej".
A poza tym otrzymujesz bezpłatny stały dostęp do:
- wszystkich artykułów opublikowanych w serwisie swiatobrazu.pl;
- mechanizmów galerii swiatobrazu.pl
- forów dyskusyjnych;
- prezentów dla zarejestrowanych Czytelników;
- codziennego newslettera informacyjnego;
- swojego profilu osobistego, w którym będziesz mógł zarządzać galeriami, komentarzami, zdjęciami w konkursach itp.
Czas rejestracji - ok. 1 min.
Uwaga
Podczas rejestracji nie zbieramy żadnych szczegółowych danych personalnych i teleadresowych. W każdej chwili możecie usunąć trwale i bezpowrotnie dane dotyczące Waszego konta i zrezygnować ze statusu zarejestrowanego Czytelnika i wszystkich usług bezpłatnych swiatobrazu.pl. Przed rejestracją prosimy o zapoznanie się z regulaminem
Najczęściej czytane dzisiaj
Najczęściej czytane w tygodniu
- Sony opracowuje matrycę średnioformatową o rozdzielczości 247 megapikseli
- W sieci pojawiły się naklejki, które pozwalają udawać, że FujiFilm X100V jest X100VI
- Obiektyw All-in-one od Panasonic
- Nowa Leica SL3 - AF z detekcją fazy i sensor 60 MP
- SanDisk przedstawia pierwszą na świecie kartę pamięci o pojemności 4 TB
- Który aparat zabiorą ze sobą ludzie, gdy ponownie polecą na Księżyc?
- Barwa - Kolor - Kontrast - Nasycenie
- Sztuczna inteligencja Adobe dostępna w smartfonach
- Rola optyki w zestawie DLSR/bezlusterkowym
- Kompozycja, czyli przepis na zdjęcie przemawiające do odbiorcy
Najczęściej czytane w roku
- Trenuj fotografię tej wiosny!
- Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba i nigdy wcześniej nie widziane oblicze Jowisza
- Kamera ze sztuczną inteligencją przekształca zwykłe zdjęcia w fantazyjne obrazy
- FujiFilm naprawia błędnie działający firmware obiektywu FujiFilm XF 16-55 mm f/2.8
- Modele czy manekiny? Profesjonalna fotografia produktowa odzieży dla e-commerce
- Mocna reklama ostrzega rodziców przed udostępnianiem zdjęć swoich dzieci w internecie
- Telefony do nagrywania dobrych filmów i robienia świetnych zdjęć
- Nowe zdjęcia pokazują, jak ogromny jest największy wulkan w Układzie Słonecznym
- Odszedł edytor zdjęć AP, który podjął decyzję o publikacji zdjęcia z ataku napalmem w Wietnamie
- Sigma 15 mm f/1.4 stworzyła rybie oko, które ma pokazywać jej umiejętności w projektowaniu optyki