- Barwa i kolor
- Cyfrowa ciemnia
- Ćwiczenia fotograficzne
- Czerń i biel
- Filmowanie aparatem
- Fotograf - ZUS i podatki
- Fotograf i prawo
- Fotograficzne ABC
- Fotografia aktu
- Fotografia od A do Z
- Fotografia krajobrazu
- Fotografia produktów
- Fotografia uliczna - street phofo
- Fotograficzne inspiracje
- Fotografowanie architektury
- Fotografowanie ruchu
- Fotografowanie zwierząt
- Kadrowanie
- Kompozycja
- Leksykon fotografów
- Najczęściej popełniane błędy
- Ostrość i nieostrość
- Perspektywa
- Portret
- Przygotowanie prezentacji zdjęć
- Studio fotograficzne dla początkujących
- Światło i ekspozycja
- Zarabiaj na fotografii
Dołącz do nas
Partnerzy
Tworzenie kina domowego: ekran
Ekran. Jest to jeden z podstawowych problemów potencjalnego nabywcy. Kupować czy nie?, a może projekcja bezpośrednio na nowo co pomalowaną białą ścianę. Odpowiedz: nic bardziej mylnego. Rzeczą oczywistą jest iż takim sposobem uzyskamy obraz (jakiś), nie mnie jednak nie będzie on w pełni ukazywał prawdziwych zalet projektora z które przecież zapłaciliśmy. Warto pamiętać iż w takich przypadkach mamy do czynienia ze zjawiskiem pochłaniania rzutowanego światła przez ścianie. Ma to wiele swych konsekwencji jednak główne to: zmniejszenie kontrastowości obrazu oraz utrata jego szczegółów.
Co do formatu.. Dla formatu komputerowego i video PAL/NTSC – format 4:3, dla HDTV, BluRay oraz Full HD format 16:9.. Dla rozdzielczości SXGA – format 5:4 bądź ewentualnie zwykły format kwadratu 1:1
Kolejne pytanie. Jaki kolor a co za tym idzie kontrast ekranu?. Najnowsze projektory posiadające wysoki kontrast wymagają odpowiedniego nośnika-ekranu z powierzchnią o współczynniku G<1. Powierzchnie o współczynniku G>1 nawet nie ukażą różnicy pomiędzy kontrastem projektora 2000:1 a 4000:1. Inaczej jest z szarą powierzchnią ekranu (Matt Gray ) o współczynniku G=0.8. Została zaprojektowana do produkcji obrazu wysoko kontrastowego nawet 12000:1- krótko mówiąc do wymarzonego kina wysokiej jakości.
Ostatnią sprawą jest jego dopasowanie. Nagminnie występującym zjawiskiem wśród potencjalnych kupujących jest dobieranie ich zbyt dużych rozmiarów w stosunku do metrażu mieszkania. Generalnie w standardowym salonie szerokość ekranu powinna wynosić miedzy 2 – 2,5 metra. Jeśli jednak ktoś ma problem z określeniem co to jest „standardowy salon” to zasada jest jeszcze prostsza. Polega ona na tym iż najbliższa odległość podczas oglądania filmu nie powinna być mniejsza niż szerokość ekranu. Maksymalnie może ona być dwa razy większa. Zatem jeśli ekran ma szerokość 2m to nie należy siadać bliżej niż dany wymiar.
Wysokość jego instalacji jest również ważna. Jego dolna krawędź, zaraz po rozwinięciu ekranu powinna wynosić miedzy 0,8 a 1 m. W ten sposób nikt z widzów nie będzie zmuszony nadmiernie zadzierać głowy bądź przesadnie pochylać ją w dół.
Dostęp do pełnej treści serwisu www.SwiatObrazu.pl jest bezpłatny - wymagane jest jednak zalogowanie do serwisu. Logowanie wymagane jest również do dodawania komentarzy.
|
DLACZEGO WARTO SIĘ ZAREJESTROWAĆ DO SERWISU SWIATOBRAZU.PL?
Przy pierwszej rejestracji otrzymasz od nas powitalny prezent: Pełną wersję podręcznika "Świat barw w fotografii cyfrowej".
A poza tym otrzymujesz bezpłatny stały dostęp do:
- wszystkich artykułów opublikowanych w serwisie swiatobrazu.pl;
- mechanizmów galerii swiatobrazu.pl
- forów dyskusyjnych;
- prezentów dla zarejestrowanych Czytelników;
- codziennego newslettera informacyjnego;
- swojego profilu osobistego, w którym będziesz mógł zarządzać galeriami, komentarzami, zdjęciami w konkursach itp.
Czas rejestracji - ok. 1 min.
Uwaga
Podczas rejestracji nie zbieramy żadnych szczegółowych danych personalnych i teleadresowych. W każdej chwili możecie usunąć trwale i bezpowrotnie dane dotyczące Waszego konta i zrezygnować ze statusu zarejestrowanego Czytelnika i wszystkich usług bezpłatnych swiatobrazu.pl. Przed rejestracją prosimy o zapoznanie się z regulaminem
Najczęściej czytane dzisiaj
Najczęściej czytane w tygodniu
Najczęściej czytane w roku
- Trenuj fotografię tej wiosny!
- Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba i nigdy wcześniej nie widziane oblicze Jowisza
- Kamera ze sztuczną inteligencją przekształca zwykłe zdjęcia w fantazyjne obrazy
- FujiFilm naprawia błędnie działający firmware obiektywu FujiFilm XF 16-55 mm f/2.8
- Modele czy manekiny? Profesjonalna fotografia produktowa odzieży dla e-commerce
- Mocna reklama ostrzega rodziców przed udostępnianiem zdjęć swoich dzieci w internecie
- Telefony do nagrywania dobrych filmów i robienia świetnych zdjęć
- Nowe zdjęcia pokazują, jak ogromny jest największy wulkan w Układzie Słonecznym
- Odszedł edytor zdjęć AP, który podjął decyzję o publikacji zdjęcia z ataku napalmem w Wietnamie
- Sigma 15 mm f/1.4 stworzyła rybie oko, które ma pokazywać jej umiejętności w projektowaniu optyki