10 stycznia 2010, 12:50
Autor: Piotr Madura
czytano: 37097 razy

Polska przez pryzmat Nikona: Pobrzeża

Polska przez pryzmat Nikona: Pobrzeża

Fotograficzna ekspedycja ze sprzętem firmy Nikon dobiegła końca. Dzisiejszy odcinek zamyka cykl artykułów relacjonujących praktyczny test najnowszej lustrzanki Nikon D3S. Tym razem zaprezentujemy wam jak w trudnych warunkach atmosferycznych radzi sobie profesjonalny Nikon D3S i wysokiej klasy obiektywy marki Nikkor.

 

 Aby dowiedzieć się z jakiego sprzętu korzystaliśmy
w czasie ekspedycji: "Polska przez pryzmat Nikona", kliknij TUTAJ

 

Testowanie Nikonów na polskim wybrzeżu rozpoczęliśmy od nadbałtyckiego kurortu Międzyzdroje, położonego na północnym skraju Wyspy Wolin. Jego główną atrakcją jest Promenada Gwiazd, na której znajdują się płyty z odciskami dłoni najznakomitszych postaci polskiego kina. Niestety poza sezonem turystycznym (głównie czerwiec-wrzesień) Międzyzdroje pustoszeją. Stojące wzdłuż promenady zabite deskami i niczym nie pasujące do siebie (a tym bardziej do architektury miasta) stragany i budki z pamiątkami oraz małą gastronomią, raczej zniechęcają do odwiedzania tego miejsca o innej porze roku. Szkoda, bo taki region jak Podhale potrafi zadbać o swój wizerunek przez cały rok. Tematem, który zwrócił naszą uwagę i wart był wyjęcia Nikona z plecaka było stadko bezpańskich kotów, które nad wyraz ciekawskie witają nowo przybyłych turystów licząc, że ktoś je dokarmi.

pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II

Lokalizacja na Google Maps
1/200 F2.8 -0.33 EV
ISO 400 200 mm

fot. Piotr Madura
 
Nieco zdegustowani widokiem Promenady zrezygnowaliśmy z jej fotografowania i czym prędzej udaliśmy się na plażę, by złapać ostatnie światło tego dnia. Planując robienie zdjęć testowych na plaży, spodziewaliśmy się tradycyjnie wzburzonego morza i szumu śnieżnobiałych fal rozbijających się o brzeg. Niestety tego dnia jak (i przez dwa kolejne również) panowała kompletna flauta. Bałtyk przypominał bardziej jezioro niż morze, a szum fal był tak delikatny, że nawet czuły mikrofon zapięty do Nikona D3S miał problem z jego zarejestrowaniem. Nie zrażając się warunkami jakie zastaliśmy, postanowiliśmy wykorzystać je twórczo mając do dyspozycji malowniczy układu chmur i chłodną barwę światła.
 
pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II

Lokalizacja na Google Maps
1/40 F8.0 +0.33 EV
ISO 200 24 mm

fot. Piotr Madura
 
Na początek w ruch poszły obiektywy typu zoom: AF-S DX Nikkor 10-24mm f/3.5-4.5G ED, AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8G ED oraz AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II, które posłużyły do szybkiego wykadrowania tego co w krajobrazie najciekawsze.
 
pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8G ED

Lokalizacja na Google Maps
1/80 F10 +0.33 EV
ISO 320 70 mm
fot. Piotr Madura

Chłodne późno popołudniowe światło, ciemne chmury na horyzoncie i jasne niebo nad nami sprawiły, że gładka tafla morza stała się jakby krzywym zwierciadłem, mieniącym się wszystkimi odcieniami błękitu i srebra. Tak jak w przypadku Jeziora Śniardwy, tak i tutaj nasze Nikony (D3S i D300S) miały szerokie pole do wykazania się. Pełny subtelnych odcieni i rozmaitych  faktur pejzaż, uwieczniony został na fotografiach dokładnie tak, jak wyglądał w rzeczywistości.

pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D300S
AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II

Lokalizacja na Google Maps
1/320 F4.0
ISO 400 200 mm

fot. Marcin Woźniak
 
 
  
pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8G ED

Lokalizacja na Google Maps
1/60 F4.0 -0.67 EV
ISO 800 70 mm

fot. Marcin Woźniak
 
 
pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II

Lokalizacja na Google Maps
1/200 F2.8 +0.33 EV
ISO 200 200 mm

fot. Piotr Madura
 
 
Obiektywem o najkrótszej ogniskowej był AF-S DX Nikkor 10-24mm f/3.5-4.5G ED. Zapięty do body Nikon D300S pozwolił nam szeroko spojrzeć na pejzaż i uchwycić na fotografiach bezkresną przestrzeń oraz zdynamizował całość.
 
pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D300S
AF-S DX NIKKOR 10-24mm f/3.5-4.5G ED

Lokalizacja na Google Maps
1/60 F8.0 +0.67 EV
ISO 200 10 mm

fot. Marcin Woźniak
 
 
pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D300S
AF-S DX NIKKOR 10-24mm f/3.5-4.5G ED

Lokalizacja na Google Maps
1/50 F8.0 -0.33 EV
ISO 200 10 mm

fot. Marcin Woźniak
 
 
Korzystając z bezwietrznej pogody wypróbowaliśmy także stałoogniskowy superteleobiektyw AF-S Nikkor 600mm f/4G ED VR II, którym wykonaliśmy kilka zdjęć oraz nagraliśmy krótki film.
 
pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D300S
AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II

Lokalizacja na Google Maps
1/125 F4.0
ISO 400 85 mm

fot. Piotr Madura
 
 
pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D300S
AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II

Lokalizacja na Google Maps
1/30 F4.0
ISO 400 135 mm

fot. Piotr Madura
 
 

 

 

 
 
 

Strona 1


Strona 2

 
 
 
Nazajutrz po sesji zdjęciowej w Międzyzdrojach pojechaliśmy do miejscowości Trzęsacz, gdzie na klifie znajdują się ruiny  (pozostała jedna ściana) kościoła. Świątynia powstała na przełomie XIV i XV wieku, na wzgórzu oddalonym od brzegu morza o niespełna 2 kilometry. Z czasem odległość wzgórza od plaży zaczęła maleć w wyniku podmywania go przez wody Bałtyku. Według źródeł w 1750 roku kościół znajdował się już tylko 50 metrów od morza. Sto lat później odległość ta zmalała do zaledwie 5 metrów! Następne 50 lat doprowadziło do zawalenia się północnej ściany i z czasem morze zabierało kolejne metry. Dziś ostała się zaledwie jedna ściana, którą w ostatniej chwili uratowano wzmacniając klif kamieniami, stalowymi kotwami i zbrojeniem.
 
pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8G ED

Lokalizacja na Google Maps
1/60 F8.0
ISO 250 62 mm

fot. Piotr Madura

 

Ruiny kościoła można podziwiać między z m.in. długiego i wyjątkowo wysokiego tarasu widokowego. Daleko wysunięty w stronę morza, pozwala spojrzeć na plażę i klif "z lotu ptaka". Poniżej zdjęcia i filmy wykonane z jego balkonu za pomocą obiektywów AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8G ED oraz AF-S Nikkor 600mm f/4G ED VR II.

pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D300S
AF-S DX NIKKOR 10-24mm f/3.5-4.5G ED

Lokalizacja na Google Maps
1/40 F13
ISO 400 10 mm

fot. Marcin Woźniak
 
 
pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8G ED

Lokalizacja na Google Maps
1/60 F8.0 -0.67 EV
ISO 250 24 mm

fot. Piotr Madura
 
  

 

 
 
W drodze do Ustki także nie zabrakło ciekawych tematów do fotografowania...
 
pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D300S
AF-S DX NIKKOR 10-24mm f/3.5-4.5G ED

Lokalizacja na Google Maps
1/125 F13
ISO 400 10 mm

fot. Piotr Madura
 
 
pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8G ED

Lokalizacja na Google Maps
1/4000 F4.0 -0.33 EV
ISO 640 600 mm

fot. Piotr Madura

 

pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D300S
AF-S DX NIKKOR 10-24mm f/3.5-4.5G ED

Lokalizacja na Google Maps
1/320 F16 +0.67 EV
ISO 200 10 mm

fot. Marcin Woźniak
 
 
pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8G ED

Lokalizacja na Google Maps
1/320 F8.0
ISO 200 38 mm

fot. Piotr Madura

 


Strona 3

 

Drugi dzień ekspedycji nad Bałtykiem zakończyliśmy fotografując port rybacki w Ustce. Od czasu kiedy zmniejszyły się limity połowowe na Bałtyku, część z naszych rybaków porzuciła sieci i zajęła się organizacją bardziej dochodowych  rejsów morskich dla wędkarzy. Duża popularność turystyki wędkarskiej spowodowała, że umierające porty zaczęły na nowo budzić się do życia. W usteckim porcie ruch jest niemały. W ciągu godziny jego bramę przekracza do dziesięciu kutrów rybackich, którego pasażerami w większości są pasjonaci wędkarstwa. Na tradycyjny połów za pomocą sieci wypływa zaledwie kilka załóg.

pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8G ED

Lokalizacja na Google Maps
8" F8.0 +0.67 EV
ISO 200 70 mm

fot. Piotr Madura

 

Aby pokazać wam jaki klimat panował w Ustce tamtego wieczora, nagraliśmy kilka filmów za pomocą Nikona D3S, wykorzystując jego ogromny potencjał w tym temacie. Do aparatu zamocowaliśmy jasny teleobiektyw AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II, którego skuteczna stabilizacja optyczna pozwoliła nam zarejestrować kilka sekwencji bez użycia statywu.

pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8G ED

Lokalizacja na Google Maps
1/5 F6.3 +1.0 EV
ISO 1600 24 mm

fot. Piotr Madura

 

Poniższe nagrania powstały w trybie filmowania w podwyższonej czułości. Dzięki temu zabiegowi czułośc matrycy zwiększyła się do tego stopnia, że na filmie zarejestrowało się więcej detali niż widzieliśmy gołym okiem. Co ważne, podniesienie czułości nie spowodowało drastycznego spadku nasycenia kolorów jak ma to miejsce w przypadku kamer, które gubią kolor już o zmroku. Jak widać na powyższych nagraniach, Nikon D3S radzi sobie całkiem dobrze w warunkach słabego oświetlenia.

 

 

Czas pomiędzy kolejnych rejsami kutrów wykorzystaliśmy na fotografowanie Nikonem D3S na wysokich wartościach ISO. Ciekawy spektakl świateł i cieni zapewnił nam księżyc, którego blask odbijał się w lekko falującym morzu. Dla poprawy kompozycji znajdujące się na pierwszym planie kamienie oświetliliśmy latarką.

pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8G ED

Lokalizacja na Google Maps
30" F13 +0.67 EV
ISO 800 32 mm

fot. Piotr Madura

 

pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8G ED

Lokalizacja na Google Maps
30" F8.0 +0.67 EV
ISO 800 24 mm

fot. Piotr Madura

 

pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II

Lokalizacja na Google Maps
1/10 F2.8
ISO 12800 70 mm

fot. Piotr Madura

 

Podniesienie czułości matrycy Nikona D3S do wartości ISO 12800 skutkuje nieznacznym wzrostem zaszumienia zdjęć. Poniższe zdjęcia ilustrują, jak niewielka różnica występuje pomiędzy czułościami: ISO 3200, 6400 i 12800.

pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II

Lokalizacja na Google Maps
1/10 F2.8
ISO 3200 155 mm

fot. Piotr Madura
 
pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II

Lokalizacja na Google Maps
1/20 F2.8
ISO 6400 155 mm

fot. Piotr Madura
 

pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II

Lokalizacja na Google Maps
1/40 F2.8
ISO 12800 155 mm

fot. Piotr Madura
 

 

 
 
 


Strona 4

 
Wieczorny plener w Ustce był półmetkiem naszych nadbałtyckich zmagań fotograficznych. Następnego dnia pojechaliśmy w kierunku Łeby, gdzie wspięliśmy się na wzgórze, na którym stoi Latarnia Morska Czołpino. Droga do niej prowadzi lasem poprzez Słowiński Park Narodowy. Pogoda jak widać nie sprzyjała fotografowaniu, dlatego ograniczyliśmy się do wykonania zaledwie kilku zdjęć okolicy.
 
pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8G ED

Lokalizacja na Google Maps
1/100 F2.8 -1.0 EV
ISO 800 70 mm

fot. Piotr Madura
 
 
pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8G ED

Lokalizacja na Google Maps
1/80 F2.8 -1.0 EV
ISO 800 40 mm

fot. Piotr Madura
 
 
pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8G ED

Lokalizacja na Google Maps
1/250 F2.8 -1.0 EV
ISO 800 70 mm

fot. Piotr Madura
 
 
pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8G ED

Lokalizacja na Google Maps
1/80 F2.8 -1.0 EV
ISO 800 24 mm

fot. Piotr Madura

 

W drodze powrotnej naszą uwagę przykuł las, który mimo nie najlepszego światła aż prosił się o uwiecznienie na zdjęciach. Tworzące go zeschnięte i schorowane drzewa nadawały mu niezwykłej głębi, którą trudno byłoby pokazać na fotografii. Dlatego zdecydowaliśmy się zastosować pewien trick, polegający na tym, że nakręciliśmy film na którym za pomocą pierścienia ostrości AF-S Nikkora 70-200mm f/2.8G ED VR II odsłanialiśmy kolejne plany w kadrze.

pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II

Lokalizacja na Google Maps
1/80 F2.8 -0.67 EV
ISO 800 200 mm

fot. Piotr Madura
 
 
 
 

 Zabawa w filmowanie nie trwała jednak długo - ciemne ołowiane chmury spowiły niebo i zaczął padać deszcz. Gdyby nie pogarszający się z każdą minutą komfort pracy, kontynuowalibyśmy nasze fotografowanie, gdyż do takich warunków testowany przez nas sprzęt został fabrycznie przystosowany, Zarówno Nikon D3S jak i D300S posiadają liczne uszczelnienia chroniące przed dostaniem się kurzu i wilgoci do wewnątrz. Pogodoodpornością cechują się także obiektywy AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II i AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8G ED, które zapięte były do naszych aparatów. Jedynym urządzeniem, które musieliśmy chronić przed deszczem był przymocowany do Nikona D3S mikrofon z futrzastą osłoną przeciwwietrzną.

 
pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D300S
AF-S Nikkor 50mm f/1.4G

Lokalizacja na Google Maps
1/25 F6.3 -2.0 EV
ISO 500 50 mm

fot. Marcin Woźniak
 
 

Na fotografii poniżej przedstawiamy Nikona D3S z zapiętym do niego obiektywem AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II. Zestaw ten bez trudu znosi fotografowanie podczas deszczu, gdyż wszelkie złącza, przyciski i inne ruchome elementy są dobrze zabezpieczone przed kurzem i wodą. O wysokiej odporności body Nikona D3S przekonaliśmy się już wcześniej, testując jego poprzednika - Nikona D3, którym fotografowaliśmy w saunie fińskiej i w kopalni soli w Bochni w ramach projektu Nikon eXtremalnie.

 
pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D300S
AF-S Nikkor 50mm f/1.4G

Lokalizacja na Google Maps
1/40 F5.0 -2.0 EV
ISO 500 50 mm

fot. Piotr Madura
 
 
 
 


Strona 5

 
 
Podobne warunki pogodowe jak w Czołpinie zastały nas również podczas pleneru zdjęciowego na Helu, gdzie późnym popołudniem wybraliśmy się na zwiedzanie dawnych fortyfikacji. Jednakże zanim do nich przejdziemy, odbędziemy krótki spacer po Łebie, gdzie fotografowaliśmy stojące w porcie statki.
 
pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II

Lokalizacja na Google Maps
1/100 F8.0 -0.33 EV
ISO 500 70 mm

fot. Piotr Madura

   

pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II

Lokalizacja na Google Maps
1/100 F8.0 -0.33 EV
ISO 500 200 mm

fot. Piotr Madura
 
 

pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II

Lokalizacja na Google Maps
1/40 F9.0 -0.33 EV
ISO 500 200 mm

fot. Piotr Madura

 

pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II

Lokalizacja na Google Maps
1/80 F8.0
ISO 500 70 mm

fot. Piotr Madura

W porównaniu do innych portów, które mieliśmy okazję odwiedzić jadąc wzdłuż pobrzeża Bałtyku, ten w Łebie okazał się być najbardziej urozmaicony pod względem ilości i rodzaju stojących w porcie jednostek. Używaliśmy naszych Nikonów do fotografowania małych i dużych kutrów rybackich, szalup i motorówek oraz zbudowanych na blaszanych skorupach kutrów drewnianych imitacji żaglowców przeznaczonych do rejsów turystycznych. 

pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II

Lokalizacja na Google Maps
1/500 F2.8 -0.33 EV
ISO 500 200 mm

fot. Piotr Madura

 

pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II

Lokalizacja na Google Maps
1/500 F2.8 -0.33 EV
ISO 500 200 mm

fot. Piotr Madura

Kiedy pogoda nie zapewnia efektownej gry świateł i cieni najlepszym wyjściem jest skupienie się na detalach. Do tego celu idealnym rozwiązaniem jest jasny teleobiektyw o uniwersalnym zakresie ogniskowych, jak na przykład AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II. Duża jasność w całym zakresie ogniskowych umożliwia posłużenie się głębią ostrości dla zwrócenia uwagi na wybrany plan.  W AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II jest to o tyle wygodne, że obiektyw cechuje się bardzo dobrą ostrością obrazu w całym polu widzenia i na w pełni otwartej przysłonie.

pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II

Lokalizacja na Google Maps
1/500 F2.8 -0.33 EV
ISO 500 135 mm

fot. Piotr Madura

   

pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II

Lokalizacja na Google Maps
1/80 F8.0 -0.33 EV
ISO 500 105 mm

fot. Piotr Madura

 

pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II

Lokalizacja na Google Maps
1/320 F3.2 -0.33 EV
ISO 500 102 mm

fot. Piotr Madura

 

 

pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II

Lokalizacja na Google Maps
1/40 F8.0 -0.33 EV
ISO 500 200 mm

fot. Piotr Madura

 

pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II

Lokalizacja na Google Maps
1/50 F8.0 -0.33 EV
ISO 500 70 mm

fot. Piotr Madura

  


Strona 6

 

Na zakończenie umieszczamy jeszcze kilka fotografii wykonanych Nikonem D3S i D300S na Mierzei Helskiej, gdzie znajdują się fortyfikacje będące elementem Rejonu Umocnionego Hel. Poniższe zdjęcia powstały w czasie deszczu, czego potwierdzeniem są dwa ostatnie zdjęcia, na których widać mokrego już Nikona D3S z obiektywem AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8G ED.

pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8G ED

Lokalizacja na Google Maps
1/3 F8.0 +0.33 EV
ISO 800 24 mm

fot. Piotr Madura
 
 
pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8G ED

Lokalizacja na Google Maps
1/60 F5.6 -0.67 EV
ISO 3200 70 mm

fot. Piotr Madura

 

pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D3S
AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8G ED

Lokalizacja na Google Maps
1/8 F8.0 0.67 EV
ISO 1600 24 mm

fot. Piotr Madura
 
 
pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D300S
AF-S Nikkor 50mm f/1.4G

Lokalizacja na Google Maps
1/20 F5.0 -2.0 EV
ISO 800 50 mm

fot. Piotr Madura
 

 

pobrzeże Nikon pryzmat przez Polski
Nikon D300S
AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8G ED

Lokalizacja na Google Maps
1/6 F5.0 -2.0 EV
ISO 800 50 mm

fot. Piotr Madura
 

Przyszła wreszcie pora na małe podsumowanie naszej fotograficznej ekspedycji. W czasie jej trwania pokonaliśmy blisko 3500 kilometrów przemierzając Polskę i testując najnowszą profesjonalną lustrzankę Nikon D3S oraz "supportującego" jej Nikona D300S. Sprzęt marki Nikon towarzyszył nam przez 24 godziny na dobę, co pozwoliło nam dobrze poznać jego możliwości w praktyce. Fotografowaliśmy nim w dzień i w nocy, w górach i w kopalniach, przy świetle słonecznym i sztucznym, nie zważając na trudne warunki atmosferyczne. Cały nasz ekwipunek, czyli aparaty, optyka i takie akcesoria jak statywy i plecaki spisały się bardzo dobrze. Testowany przez nas Nikon D3S dobitnie potwierdził, że jest idealnym narzędziem do pracy w terenie, gdzie nie straszne mu ani załamanie pogody, ani znikoma ilość światła. Fotografowanie nim było dla nas czystą przyjemnością, która jak wszystko co dobre musi się kiedyś skończyć. Po zakończeniu ekspedycji z łezką w oku odesłaliśmy sprzęt do firmy Nikon Polska Sp. z o.o., której serdecznie dziękujemy za jego wypożyczenie na czas podróży.

Na szczęście koniec ekspedycji: "Polska przez pryzmat Nikona", to nie koniec naszych fotograficznych wojaży, których celem jest praktyczne przetestowanie sprzętu fotograficznego w rozmaitych warunkach. W przygotowaniu kolejne ekspedycje, których relacje będziecie mogli śledzić w serwisie SwiatObrazu.pl.
 

 

 

 



www.swiatobrazu.pl