czytano: 6776 razy
Najważniejsze premiery sprzętowe 2011. Obiektywy
W kolejnym podsumowaniu piszemy o obiektywach - tych do lustrzanek, i tych dla bezlusterkowców. Zobaczcie najważniejsze premiery sprzętowe 2011 roku.
Najważniejsze premiery sprzętowe 2011 to zestawienie tych sprzętów, które wywołały pewne poruszenie, na które w zeszłym roku kalendarzowym czekało więcej niż kilka osób. Lustrzanek nie zobaczyliśmy wiele, za to sporo premier odnotował segment bezlusterkowców i aparatów kompaktowych. A jak sytuacja wygląda z obiektywami?
Canon EF 200-400 mm f/4L IS USM Extender 1.4x Canon EF 200-400 mm f/4L IS USM Extender 1.4x ma być propozycją dla osób zajmujących się przede wszystkim fotografią sportową i przyrodniczą - dzięki wbudowanemu telekonwerterowi uzyskujemy ogniskową równą 280-560 mm. O wysokiej jakości wykonania obiektywu świadczy oznaczenie L oraz wzmacniana, wodoodporna konstrukcja obudowy. |
Canon EF 500 mm f/4L IS II USM oraz EF 600 mm f/4L IS II USM Firma Canon zaprezentowała nową serię obiektywów przeznaczonych dla aparatów fotograficznych systemu EOS. Wśród nich znalazły się dwa stałoogniskowe "monstra" kierowane do profesjonalnych fotografów sportowych oraz przyrodniczych. Obydwa odznaczają się znakomitą konstrukcją, jasnością f/4, superszybkim napędem autofocusu i wbudowanym układem stabilizacji obrazu. A także raczej wysoką ceną. |
Sigma 105 mm f/2.8 EX DG OS HSM MACRO Sigma 105 mm f/2.8 EX DG OS HSM MACRO to stałoogniskowy, jasny obiektyw makro. Głównym atutem jest system stabilizacji, a także zastosowanie soczewki SLD (Special Low Dispersion) i jednej o wysokim współczynniku załamania. |
Sigma 12-24 mm f/4.5-5.6 II DG HSM Sigma 12-24 mm f/4.5-5.6 II DG HSM to szerokokątny obiektyw zaprojektowany z myślą o użytkownikach lustrzanek pełnoklatkowych. Szkło zapewnia pole widzenia od 84 do 122 stopni i jest następcą 12-24 mm f/4.5-5.6 EX DG Aspherical HSM. |
Sigma 50-150 mm f/2.8 APO EX DC OS HSM Sigma 50-150 mm f/2.8 APO EX DC OS HSM składa się m.in. z sześciu elementów SLD (Special Low Dispersion), korygujących aberracje chromatyczne i mających zapewniać optymalną jakość obrazu w całym zakresie ogniskowych. |
Voigtlander SL II Heliar Classic 75 mm f/1.8 Voigtlander SL II Heliar Classic 75 mm f/1.8 przygotowany został z bagnetami dla lustrzanek Canon i Nikon. Cosina zaprezentowała obiektyw podczas targów CP+. |
Lensbaby Sweet 35 Lensbaby Sweet 35 to nowy, "kreatywny" obiektyw dla lustrzanek. Szkło może pochwalić się ogniskową 35 mm, 12-listkową, wbudowaną przysłoną (f/2.5-f/22) i współpracą z systemami Composer, Muse, Control Freak oraz Scout. |
Samyang 35 mm f/1.4 AS UMC Nowy obiektyw to także nowa stylistyka, której charakterystycznym elementem jest metaliczny, czerwony pierścień. |
Stałoogniskowe obiektywy Carl Zeiss Carl Zeiss przygotował serię stałoogniskowych obiektywów CP.2 z mocowaniami Mikro Cztery Trzecie oraz Sony E. Szkła zostały oficjalnie zaprezentowane podczas targów NAB w Las Vegas. |
Lensbaby Composer Pro Lensbaby Composer Pro to kolejny obiektyw w ofercie firmy Lensbaby, zajmującej się produkcją "alternatywnych" szkieł dla fotograficznych hobbystów. |
Nowe obiektywy Phase One i Schneider-Kreuznach Firmy Phase One i Schneider-Kreuznach zaprezentowały nową serię dla aparatów Phase One 645DF oraz Mamiya 645DF. |
Carl Zeiss Distagon T* 25 mm f/2.0 Carl Zeiss Distagon T* 25 mm f/2.0 ZE/ZF.2 to kolejna pełnoklatkowa propozycja tego producenta. Najwyższej jakości soczewki, które dodatkowo pokryto powłoką z antyrefleksem, mającym zwiększyć przepływ światła, mają gwarantować wysokokontrastowe zdjęcia z wystarczającym nasyceniem kolorów - tak przynajmniej pisze Zeiss w swojej informacji prasowej. |
Leica Elmarit-S 30 mm f/2.8 ASPH Dzięki prezentacji obiektywu Leica Elmarit-S 30 mm f/2.8 ASPH portfolio systemu S poszerzone zostało do pięciu szkieł. W ekwiwalencie dla filmu 135 nowa Leica pochwali się ogniskową równą 24 milimetrom, co sprawia, iż obiektyw znajdzie zastosowanie zwłaszcza w fotografii wnętrz, architektury czy krajobrazu. |
Samyang AE 8 mm f/3.5 Aspherical IF MC Fish-eye CS z mikroprocesorem Samyang AE 8 mm f/3.5 Aspherical IF MC Fish-eye CS wyposażono w układ elektroniczny, który pozwoli kontrolować parametry ekspozycji z poziomu aparatu i swobodnie korzystać z automatyki błysku i-TTL. Dzięki wbudowanemu mikroprocesorowi pomiar światła działa w każdym trybie fotografowania i we wszystkich modelach lustrzanek Nikona. |
Nikon AF-S DX Micro Nikkor 40 mm f/2.8 AF-S DX Micro Nikkor 40 mm f/2.8 może pochwalić się skalą odwzorowania 1:1 i minimalną odległością ogniskowania równą 0,163 metra. |
Canon EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS II Canon EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS II, poza "zwykłą" sprzedażą, jest również dostępny w podwójnym pakiecie z wprowadzonym ostatnio na rynek obiektywem EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II oraz jedną z trzech lustrzanek systemu EOS: EOS 550D, EOS 600D oraz EOS 60D. |
Leica Super-Elmar-M 21 mm f/3.4 ASPH. Leica Super-Elmar-M 21 mm f/3.4 ASPH. to szerokokątny, kompaktowy obiektyw o zwiększonej wydajności przetwarzania obrazu. |
Tokina AT-X 17-35 mm f/4 Pro FX Tokina AT-X 17-35 mm f/4 Pro FX to nowe szkło dla pełnoklatkowych lustrzanek cyfrowych. Dostępne jest na razie w wersjach z bagnetami do systemów Canon oraz Nikon. |
Nikon AF-S Nikkor 50 mm f/1.8G Szkło współpracuje z korpusami z matrycami DX oraz FX, a nowościami są ultradźwiękowy silnik autofocusu i soczewka asferyczna. |
Obiektywy systemowe - lustrzanki i średni format
Obiektywy dla bezlusterkowców
Voigtlander Nokton 35 mm f/1.2 Voigtlander Nokton 35 mm f/1.2 zbudowany został z dzesięciu elementów, które ułożono w siedmiu grupach. Pole widzenia wynosi w tym przypadku 63 stopnie. Mamy również do czynienia z 12-listkową przysłoną i minimalną odległością ostrzenia równą 50 centymetrom. |
Samyang 8 mm f/3.5 Fish-eye CS VG10 Szkło wyposażone zostało w mocowanie bagnetowe Sony E i zaprojektowane z myślą o współpracy z kamerą cyfrową Sony NEX-VG10. |
Samsung 85 mm f/1.4 ED SSA Samsung, wypełniając swoje obietnice z początku 2011 roku, oficjalnie zaprezentował portretowy obiektyw dla systemu NX - 85 mm f/1.4 ED SSA. Sprzęt wyposażony został w specjalny, szybki i cichy system autofocusu SSA oraz w tryb i-Function, umożliwiający kontrolowanie najważniejszych parametrów ekspozycji przy pomocy pierścienia obiektywu. |
Olympus M.ZUIKO DIGITAL ED 12-50 mm f/3.5-6.3 EZ Obiektyw wyposażony został w "niemal bezgłośnie działający", elektromagnetyczny mechanizm zoomu, który sam napędza obiektyw. Pomoże to przede wszystkim w wygodnym, płynnym filmowaniu. |
Sony E 30 mm f/3.5 Macro Leica Super-Elmar-M 21 mm f/3.4 ASPH. to szerokokątny, kompaktowy obiektyw o zwiększonej wydajności przetwarzania obrazu. |
Leica DG SUMMILUX 25 mm f/1.4 ASPH. Tokina AT-X 17-35 mm f/4 Pro FX to nowe szkło dla pełnoklatkowych lustrzanek cyfrowych. Dostępne jest na razie w wersjach z bagnetami do systemów Canon oraz Nikon. |
Pięć obiektywów systemu Pentax Q Pentax Q wszedł na rynek z pięcioma obiektywami. Najbardziej podstawowym, sprzedawanym wraz z aparatem jest Pentax 01 Standard Prime, mogący pochwalić się ogniskową o ekwiwalencie 47 milimetrów i jasności f/1.9. |
Olympus M.ZUIKO DIGITAL ED 12 mm f/2 i M.ZUIKO DIGITAL 45 mm f/1.8 Leica Super-Elmar-M 21 mm f/3.4 ASPH. to szerokokątny, kompaktowy obiektyw o zwiększonej wydajności przetwarzania obrazu. |
Samyang 7.5 mm f/3.5 UMC Fish-eye MFT Tokina AT-X 17-35 mm f/4 Pro FX to nowe szkło dla pełnoklatkowych lustrzanek cyfrowych. Dostępne jest na razie w wersjach z bagnetami do systemów Canon oraz Nikon. |
Panasonic LUMIX G X VARIO PZ 14-42 mm f/3.5-5.6 Leica Super-Elmar-M 21 mm f/3.4 ASPH. to szerokokątny, kompaktowy obiektyw o zwiększonej wydajności przetwarzania obrazu. |
Nikon 1 - systemowe obiektywy Wraz z aparatami Nikon V1 i J1 zaprezentowano również cztery nowe obiektywy, pasujące do systemu Nikon 1 - 1 Nikkor. |
www.swiatobrazu.pl