- Barwa i kolor
- Cyfrowa ciemnia
- Ćwiczenia fotograficzne
- Czerń i biel
- Filmowanie aparatem
- Fotograf - ZUS i podatki
- Fotograf i prawo
- Fotograficzne ABC
- Fotografia aktu
- Fotografia od A do Z
- Fotografia krajobrazu
- Fotografia produktów
- Fotografia uliczna - street phofo
- Fotograficzne inspiracje
- Fotografowanie architektury
- Fotografowanie ruchu
- Fotografowanie zwierząt
- Kadrowanie
- Kompozycja
- Leksykon fotografów
- Najczęściej popełniane błędy
- Ostrość i nieostrość
- Perspektywa
- Portret
- Przygotowanie prezentacji zdjęć
- Studio fotograficzne dla początkujących
- Światło i ekspozycja
- Zarabiaj na fotografii
Dołącz do nas
Partnerzy
Fotografia z wysokich budynków
Z wysokości świat wygląda inaczej niż ze zwykłej, codziennej perspektywy. Wysokie budynki, wzgórza, platformy i wieże widokowe oferują niesamowite widoki – każdy fotograf z pewnością chętnie skorzysta z możliwości „pstrykania” w takich miejscach. Te atrakcyjne fotograficznie miejsca możemy spotkać prawie wszędzie, chociaż warto pamiętać, że niektóre nie są dostępne dla „zwykłych” zwiedzających i trzeba mieć pozwolenie na wejście bądź fotografowanie.
Przygotowanie
Do zdjęć z wysokości, jak do każdych innych zdjęć warto się wcześniej przygotować. Dobrze wiedzieć, czy w dane miejsce można wejść ze statywem, czy platforma widokowa osłonięta jest siatka lub szybą, co widać i o której porze dnia interesujące nas obiekty są najkorzystniej oświetlone. Jeśli spodziewamy się ochronnych szyb warto zabrać ze sobą filtr polaryzacyjny, który zminimalizuje odbicia, należy również pamiętać o wyłączeniu lampy błyskowej – w przeciwnym razie uzyskamy zdjęcie błysku flesza odbitego od szyby. W wypadku siatek zabezpieczających najlepiej sprawdzają się aparaty z obiektywami o wąskiej średnicy przedniej soczewki i zoom’em – zbliżamy obiektyw jak najbliżej oczek siatki (jeśli mamy szczęście, możemy bezpiecznie włożyć obiektyw miedzy oczka czy pręty) i mamy nadzieję, że zbędne elementy nie przesłonią widoku. Pamiętajmy też, że im większa ogniskowa, tym węższe pole widzenia i mniejsze prawdopodobieństwo sfotografowania siatki.
Dostęp do pełnej treści serwisu www.SwiatObrazu.pl jest bezpłatny - wymagane jest jednak zalogowanie do serwisu. Logowanie wymagane jest również do dodawania komentarzy.
|
DLACZEGO WARTO SIĘ ZAREJESTROWAĆ DO SERWISU SWIATOBRAZU.PL?
Przy pierwszej rejestracji otrzymasz od nas powitalny prezent: Pełną wersję podręcznika "Świat barw w fotografii cyfrowej".
A poza tym otrzymujesz bezpłatny stały dostęp do:
- wszystkich artykułów opublikowanych w serwisie swiatobrazu.pl;
- mechanizmów galerii swiatobrazu.pl
- forów dyskusyjnych;
- prezentów dla zarejestrowanych Czytelników;
- codziennego newslettera informacyjnego;
- swojego profilu osobistego, w którym będziesz mógł zarządzać galeriami, komentarzami, zdjęciami w konkursach itp.
Czas rejestracji - ok. 1 min.
Uwaga
Podczas rejestracji nie zbieramy żadnych szczegółowych danych personalnych i teleadresowych. W każdej chwili możecie usunąć trwale i bezpowrotnie dane dotyczące Waszego konta i zrezygnować ze statusu zarejestrowanego Czytelnika i wszystkich usług bezpłatnych swiatobrazu.pl. Przed rejestracją prosimy o zapoznanie się z regulaminem
Spis treści
- Przygotowanie
- Sprzęt
- Motywy
- Technika i inne ciekawostki
Najczęściej czytane dzisiaj
Najczęściej czytane w tygodniu
Najczęściej czytane w roku
- Trenuj fotografię tej wiosny!
- Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba i nigdy wcześniej nie widziane oblicze Jowisza
- Kamera ze sztuczną inteligencją przekształca zwykłe zdjęcia w fantazyjne obrazy
- FujiFilm naprawia błędnie działający firmware obiektywu FujiFilm XF 16-55 mm f/2.8
- Modele czy manekiny? Profesjonalna fotografia produktowa odzieży dla e-commerce
- Mocna reklama ostrzega rodziców przed udostępnianiem zdjęć swoich dzieci w internecie
- Telefony do nagrywania dobrych filmów i robienia świetnych zdjęć
- Nowe zdjęcia pokazują, jak ogromny jest największy wulkan w Układzie Słonecznym
- Odszedł edytor zdjęć AP, który podjął decyzję o publikacji zdjęcia z ataku napalmem w Wietnamie
- Sigma 15 mm f/1.4 stworzyła rybie oko, które ma pokazywać jej umiejętności w projektowaniu optyki