- Barwa i kolor
- Cyfrowa ciemnia
- Ćwiczenia fotograficzne
- Czerń i biel
- Filmowanie aparatem
- Fotograf - ZUS i podatki
- Fotograf i prawo
- Fotograficzne ABC
- Fotografia aktu
- Fotografia od A do Z
- Fotografia krajobrazu
- Fotografia produktów
- Fotografia uliczna - street phofo
- Fotograficzne inspiracje
- Fotografowanie architektury
- Fotografowanie ruchu
- Fotografowanie zwierząt
- Kadrowanie
- Kompozycja
- Leksykon fotografów
- Najczęściej popełniane błędy
- Ostrość i nieostrość
- Perspektywa
- Portret
- Przygotowanie prezentacji zdjęć
- Studio fotograficzne dla początkujących
- Światło i ekspozycja
- Zarabiaj na fotografii
Dołącz do nas
Partnerzy
Jak fotografować odbicia? Poznaj wskazówki Iana Planta

Odbicia na zdjęciach mają wyjątkową moc, gdyż tworzą alternatywną wizję świata. Jeżeli odbicie jest niezakłócone, to stanowi dokładne odzwierciedlenie rzeczywistości. Gdy pojawią się np. zmarszczki na wodzie, odbicie staje się abstrakcyjnym obrazem. Niezależnie od tego, jakie chcesz osiągnąć efekty, zastosowanie odbić pozwoli na wciągnięcie widza w grę, rzucając wyzwanie jego percepcji. Dodatkowo praca z odbiciami pozwala na znalezienie wielu ciekawych i kreatywnych rozwiązań. Poznaj wskazówki fotografa Iana Planta, które pomogą Ci w uzyskaniu świetnych efektów z wykorzystaniem odbić.
Odbicia na zdjęciach – gdzie ich szukać?
Wszystko odbija światło, jednakże nie wszystko jest w stanie dać na tyle silne refleksy, aby pozwolić na uzyskanie pożądanego efektu. Idealnym przykładem jest zwierciadło, jednakże także woda posiada odpowiednie właściwości, w szczególności gdy tafla jest nieruchoma. Pozostałe powierzchnie także mogą dać ciekawe efekty, choć oczywiście ich zdolności do odbijania światła są już nieco niższe. Ponadto w przypadku niektórych muszą wystąpić specyficzne warunki. Do powierzchni mogących posłużyć do tworzenia refleksów należą m.in. mokre powierzchnie, lód, wypolerowany metal, szkło i powlekane tworzywo sztuczne.
fot. Ian Plant / aparat Canon EOS 5D Mark III, obiektyw Canon EF 200-400mm f/4L USM z telekonwerterem 1.4x / ISO 125, f/5.6, 1/400 s
fot. Ian Plant / aparat Canon EOS 5D Mark II, obiektyw Canon EF 500 mm f/4L USM z telekonwerterem 1.4x / ISO 200, f/5.6, 1/400 s
Dostęp do pełnej treści serwisu www.SwiatObrazu.pl jest bezpłatny - wymagane jest jednak zalogowanie do serwisu. Logowanie wymagane jest również do dodawania komentarzy.
|
DLACZEGO WARTO SIĘ ZAREJESTROWAĆ DO SERWISU SWIATOBRAZU.PL?
Przy pierwszej rejestracji otrzymasz od nas powitalny prezent: Pełną wersję podręcznika "Świat barw w fotografii cyfrowej".
A poza tym otrzymujesz bezpłatny stały dostęp do:
- wszystkich artykułów opublikowanych w serwisie swiatobrazu.pl;
- mechanizmów galerii swiatobrazu.pl
- forów dyskusyjnych;
- prezentów dla zarejestrowanych Czytelników;
- codziennego newslettera informacyjnego;
- swojego profilu osobistego, w którym będziesz mógł zarządzać galeriami, komentarzami, zdjęciami w konkursach itp.
Czas rejestracji - ok. 1 min.
Uwaga
Podczas rejestracji nie zbieramy żadnych szczegółowych danych personalnych i teleadresowych. W każdej chwili możecie usunąć trwale i bezpowrotnie dane dotyczące Waszego konta i zrezygnować ze statusu zarejestrowanego Czytelnika i wszystkich usług bezpłatnych swiatobrazu.pl. Przed rejestracją prosimy o zapoznanie się z regulaminem
Najczęściej czytane dzisiaj
Najczęściej czytane w tygodniu
Najczęściej czytane w roku
- Jak fotografować jesień
- Kompozycja w fotografii. Praktyczny przewodnik po 14 zasadach z ćwiczeniami
- Zoom na prezenty 2022. Świąteczny poradnik zakupowy dla miłośników fotografii i wideo
- Wpływ parametrów obiektywu na jakość fotografii
- Histogram - ocena prawidłowości ekspozycji
- Karuzela z Kelwinami, czyli na co komu temperatura barwowa?
- Obiektywy w fotografii portretowej
- Lightroom Classic CC: import i eksport zdjęć w praktyce
- Korekta ekspozycji - dobrze naświetlone zdjęcia w praktyce
- Perspektywa z dołu to nie tylko jeden punkt widzenia