Książki100 najważniejszych zdjęć świataPytania i odpowiedziCytat dnia dla fotografaObiektywy CanonFotografia artystycznaPomysł na zdjęcieNajczęściej wyszukiwane

Dołącz do nas

Google+

Daj się ocenić i oceniaj



  • Autor:
    Komentarzy: 1


  • Autor:
    Komentarzy: 7


  • Autor:
    Komentarzy: 6


  • Autor:
    Komentarzy: 8


  • Autor:
    Komentarzy: 16


  • Autor:
    Komentarzy: 9


  • Autor:
    Komentarzy: 16


  • Autor:
    Komentarzy: 6


  • Autor:
    Komentarzy: 45


  • Autor:
    Komentarzy: 5


  • Autor:
    Komentarzy: 8


  • Autor:
    Komentarzy: 11


  • Autor:
    Komentarzy: 3


  • Autor:
    Komentarzy: 16


  • Autor:
    Komentarzy: 16


Trening fotograficzny

Trening fotograficzny

Czy zdarza Ci się po zobaczeniu inspirujących zdjęć, że masz chęć spróbować w praktyce nowych technik? Czy w pracy, na ulicy, na spacerze lub zasypiając wpadasz na świetne pomysły na kolejne ujęcia? I czy zdarza Ci się nigdy tych zdjęć nie wykonać?

Świat ostatnio oszalał na punkcie treningów i słusznie! Bo tylko stała, regularna praktyka może wynieść nas w dowolnej dyscyplinie na kolejny, wyższy poziom.



Jaką najczęściej wskazówkę podają fotografowie, którzy odnieśli sukces?

Przede wszystkim dużo fotografować - radzi Patric Demarchelier, fotograf mający na koncie setki rewelacyjnych sesji mody i portretu, pracujący w zawodzie nieprzerwanie od ponad 40 lat. Zauważa też, że robiąc "złe" zdjęcia o wiele więcej się nauczymy, niż w wyniku wykonania zachwycającej fotografii.
 
Im więcej ćwiczysz, tym lepszy się stajesz – mówi urodzony w Rumunii Kristian Schuller obecnie podróżujący pomiędzy Paryżem, Londynem a Nowym Jorkiem, fotografując dla najlepszych magazynów mody, luksusowych marek i otwierając kolejne wystawy swoich zdjęć.
 
Trzeba ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć – mówi autorka zachwycające krajobrazów Patrycja Towarek.
 
Fotografuj codziennie - radzi młoda, utalentowana i rozchwytywana Rosie Hardy, która podkreśla, że kluczowy w jej twórczości był projekt 365 dni, który nauczył jej cierpliwości i konsekwencji. 
 
Jeśli marzysz o tym, aby rozwinąć swoje fotograficzne umiejętności, weź udział w treningu fotograficznym redakcji SwiatObrazu.pl. Wiadomo nie od dziś, że wspólne trenowanie to zawsze dodatkowa motywacja. A my w oparciu o 19 lat doświadczenia w zakresie edukacji fotograficznej przygotowaliśmy zestaw 21 ćwiczeń i zadań, dzięki którym będziesz swobodnie wykonywać fantastyczne zdjęcia.
 
Dlaczego 21? Ponieważ tyle powtórzeń wytwarza nawyk, który pozwoli Ci fotograficzne marzenia,  bez odkładania ich na później.
 

Jak przebiega Trening fotograficzny?

Otrzymujesz zadanie fotograficzne do wykonania wraz ze szczegółowym, praktycznym opisem technik fotograficznych i jasnych wskazówek potrzebnych do realizacji zadania oraz przykładowymi zdjęciami. Następnie wykonujesz zdjęcia, które należy umieścić w galerii SwiatObrazu.pl, wtedy też otrzymasz kolejne zadanie. Nadesłane fotografie nie podlegają ocenie, a jedynie zaliczeniu zadania.
 
Uwaga: Zadania będą niekonwencjonalne i nieoczekiwane, a jednak zaplanowane tak, aby wykonać je w każdych warunkach i każdym aparatem z dostępnymi ustawieniami manualnymi.
 

Uwaga 

Trening fotograficzny rozpoczyna się 5 listopada 2018 r.  Do dnia rozpoczęcia treningu dostępny jest w niższej cenie - obecnie cena to jedynie 75 zł. Cena regularna e-kursu to 120 zł.

 

Obróbka zdjęć dla początkujących kurs fotograficzny

 
 
 
 
 
 
 

Program treningu fotograficznego

Zadanie 1 Dostrzeganie i rozpoznawanie światła

Wielu fotografów ignoruje otaczające ich światło, koncentrując się wyłącznie na wizjerze bądź ekranie aparatu fotograficznego. Aby w pełni wykorzystać światło trzeba umieć określić - skąd pochodzi, w jakim kierunku zmierza i jaki ma wpływ na fotografowaną scenę.

Zadanie 2 Praca ze światłem zastanym i jego modyfikowanie

Światło zastane to nie tylko słońce, to odbicia, refleksy, cienie, na ulicach lampy i neony – istnieje wiele sposobów jego modyfikowania

Zadanie 3 Oświetlenie z przodu, z tyłu, z boku, z góry

Kierunek padania światła jest ważny ze względu na cienie, które mogą albo podkreślić teksturę i przestrzenność obiektu, albo je zamaskować.

Zadanie 4 Ekspozycja (czas naświetlania, przysłona, ISO)

Zasadniczo można powiedzieć, że zdjęcie o poprawnej ekspozycji to dokładnie takie, na otrzymaniu jakiego nam zależy – a zatem niekoniecznie pozbawione prześwietleń i niedoświetleń oraz nie zawsze zgodne z tym, co proponuje nam automatyka aparatu.

Zadanie 5 Histogram i balans bieli

Nie istnieje pojęcie prawidłowego balansu bieli w fotografii. Można za to znaleźć balans odpowiedni do danego zdjęcia. Umiejętność neutralnego zbalansowania bieli jest podstawą i należy ją nabyć. 

Zadanie 6 Przysłona i głębia ostrości

Głębia ostrości obrazu zależy od wielu czynników, z których najistotniejsze są: wartość przysłony i długość ogniskowej obiektywu oraz dystans pomiędzy fotografem, a fotografowanym obiektem, czyli odległość fotografowania -  to jedna z najważniejszych umiejętności, jakie każdy fotograf powinien opanować.

Zadania 7 Ostre zdjęcia

Temat może wydawać się banalny, ale jednocześnie jest jedną z kwestii sprawiających fotografom najwięcej problemów. Fotografia o niewystarczającej ostrości może bowiem powstać nie tylko w wyniku popełnienia błędów technicznych, ale też za sprawą niesprzyjających warunków panujących w trakcie wykonywania zdjęć.

Zadanie 8 Kompozycja: odległość od obiektu, krawędzie kadru, orientacja i proporcje kadru

Nabranie nawyku poszukiwania idealnego kadru na wiele sposobów to jedno z najważniejszych wyzwań stojących przed każdym adeptem sztuki fotograficznej.

Zadanie 9 Klasyczne reguły kompozycji: trójpodział i złoty podział

Początkujący fotografowie bardzo często zapominają, że trójpodział nie jest regułą nienaruszalną i przejawiają tendencje do jego nadużywania, jednak aby przejść dalej trzeba umieć dostrzegać siatkę trójpodziału w praktycznie każdej scenie.        

Zadanie 10 Klasyczne reguły kompozycji: podział ukośny i diagonalny

Podział ukośny to niesłychanie dynamiczny schemat kompozycyjny. Często jego wykorzystanie wiąże się z koniecznością lekkiego przechylenia aparatu podczas wykonywania zdjęcia, co niejednokrotnie daje znakomite efekty.

Zadanie 11 Klasyczne reguły kompozycji: schemat spirali

Kompozycje oparte na spirali z reguły robią na nas hipnotyzujące wrażenie. Jest tak nawet wówczas, jeżeli fotografowany temat należy do stosunkowo prostych i banalnych.

Zadanie 12 Klasyczne reguły kompozycji kompozycja centralna i symetria

Pamiętać należy o tym, że idealna symetria drażni zmysł wzroku widza i to nie zawsze w sposób pozytywny. Nabranie wprawy w umiejętnym wykorzystaniu potencjału, jaki daje symetria wymaga cwiczenia.

Zadanie 13  Klasyczne reguły kompozycji: wzory i desenie

Jest coś takiego w ludzkim umyśle, co każe nam zwracać uwagę na wszelkie elementy powtarzalne. Z tego samego powodu wszelkie wzory i desenie to temat, na którym można oprzeć kompozycję wielu doskonałych ujęć.

Zadanie 14  Łamanie reguł kompozycji

Niewolnicze trzymanie się reguł sprawia, że nasze fotografie stają się sztampowe i przewidywalne. Kiedy więc już uda nam się opanować zasady kompozycji w takim stopniu, że zauważymy u siebie odruchy świadczące o nieświadomym stosowaniu się do nich, może to oznaczać, że nadeszła pora, aby zrobić krok dalej.

Zadania 15 Perspektywa i ujęcia od góry

Wykorzystanie zasad perspektywy zwiększa siłę oddziaływania zdjęcia. Krótko mówiąc, perspektywa nadaje fotografii wrażenie głębi, nawet jeśli jest to tylko złudzenie, bo zarejestrowany obraz jest przecież dwuwymiarowy.

Zadania 16 Perspektywa i ujęcia z boku

Fotografowanie z wysokości pasa bez dokładnego kadrowania, czyli tzw. snapshot, może się okazać idealną techniką w pewnych sytuacjach, zapewniającą bardzo dynamiczne ujęcie.

Zadanie 17 Perspektywa i ujęcia z dołu

Jeżeli niezależnie od tego, jak wysoko znajduje się nasz aparat (a więc czy stoimy, czy kucamy, czy też leżymy), uniesiemy obiektyw wysoko w górę, to zaczniemy wykonywać zdjęcia w tzw. perspektywie żabiej. Warto o tym pamiętać, ponieważ często perspektywę żabią utożsamia się z koniecznością obniżenia aparatu, co nie jest prawdą.

Zadanie 18 Portret

Doskonały portret musi przyciągnąć uwagę widza, pozwolić na chwilę kontemplacji i potem zaangażować jeszcze bardziej.

Zadanie 19 Krajobraz

Zamykanie w obiektywie porywającego piękna oglądanych krajobrazów to jedna z najbardziej wymagających dziedzin fotografii. Wystarczy jeden niedograny element, a nawet najciekawsza scena przeistoczy się w banalne ujęcie z wakacji przeciętnego turysty.

Zadanie 20 Fotografia uliczna

Reportaż uliczny, fotografia uliczna czy Street Photo, jak niektórzy wolą nazywać tę odmianę fotografii to bardzo ciekawy sposób spędzania wolnego czasu z aparatem. Sceny podpatrzone na ulicach, w zaułkach, zatrzymane w kadrze momenty trwające przez mgnienie oka czy inne ulotne chwile potrafią być wspaniałym tematem do zdjęć.

Zadanie 21 Cyfrowa ciemnia fotografa

Tak naprawdę  zarówno zdjęcia tradycyjne, jak i cyfrowe zawsze są efektem pracy przed, jak i po wykonaniu zdjęcia. Do nas należy decyzja, czy na ten drugi etap powstawania chcemy mieć wpływ – czyli zająć się tym samodzielnie – czy też nie.

 

 

Autor: Redakcja SwiatObrazu.pl






Oceny artykułu: 100% 0% ocen: 1

Sprawdź inne artykuły z kategorii: Kurs fotografii



Komentarze Użytkowników

Niezalogowanych Użytkowników prosimy o zalogowanie się przed dodaniem komentarza.



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu i w żaden sposób nie odzwierciedlają poglądów prezentowanych przez właścicieli i administratorów SwiatObrazu.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.



Najnowsze fotografie

Sekrety drzew P9090172 To już jesień Jesiennie DSC_0196(1) DSC_0809 (2) DSC_0101(1)