12 miesięcy według fotografa

Zaczyna się coroczna rywalizacja na kalendarze ze zdjęciami znanych fotografów - gadżety reklamowe wielkich firm. Wiele wskazuje na to, że w tym roku Lavazza wysunęła się na prowadzenie.
O kalendarzach, do których zdjęcia robią największe gwiazdy światowej fotografii, pisaliśmy już wiele razy. I o tym, jak ważnym i ciekawym zjawiskiem marketingowym jest wykorzystywanie znanych twórców do działań reklamowych wielkich firm. I o rywalizacji między firmami wydającymi takie kalendarze, w której to rywalizacji najbardziej liczą się dwie firmy: Pirelli i Lavazza.
Komunikat wysłany kilka dni temu przez firmę Lavazza wskazuje, że pogłoski o tym, że to prawdziwa, poważna rywalizacja, okazały się słuszne. Bo wiadomość, że Kalendarz Lavazza 2009 będzie złożony ze zdjęć Annie Leibovitz – to dowód na istnienie wyścigu na nazwiska. Do tej pory w zatrudnianiu fotograficznych celebrytów przodował Pirelli. To do jego kalendarza robili zdjęcia i Newton, i Avedon, i Lindbergh, i także Annie Leibovitz (w 2000 roku). Lavazza, choć staż na rynku ma krótszy (Pirelli wychodzi od 1964 roku, Lavazza – od 1993), jak dotąd stawiała na twórców może mniej znanych, ale za to wyróżniających się niezwykłą wyobraźnią. W kalendarzu Lavazza bowiem pierwszorzędną sprawą zawsze była oryginalność zdjęć, na których fotograf kreował wizjonerski świat, pełen fantastycznych wydarzeń i niezwykłych, przyciągających wzrok detali. Barokowy przepych i feeria kolorów liczyły się bardziej niż znana modelka na zdjęciu.
Na głośne nazwiska chętniej stawiał Pirelli. Zatrudniał nie tylko fotografów z absolutnej światowej czołówki, ale też znane modelki i aktorki. Do kalendarzy Pirellei pozowała Kate Moss, Linda Evangelista, Naomi Campbell, Monica Belucci, Panelope Cruz, a nawet Sophia Loren. Mniej lub bardziej rozebrane, zawsze oszałamiająco piękne, zawsze były głównym wabikiem, który nagłaśniał pojawienie się kolejnego kalendarza.
Dostęp do pełnej treści serwisu www.SwiatObrazu.pl jest bezpłatny - wymagane jest jednak zalogowanie do serwisu. Logowanie wymagane jest również do dodawania komentarzy.
|
DLACZEGO WARTO SIĘ ZAREJESTROWAĆ DO SERWISU SWIATOBRAZU.PL?
Przy pierwszej rejestracji otrzymasz od nas powitalny prezent: Pełną wersję podręcznika "Świat barw w fotografii cyfrowej".
A poza tym otrzymujesz bezpłatny stały dostęp do:
- wszystkich artykułów opublikowanych w serwisie swiatobrazu.pl;
- mechanizmów galerii swiatobrazu.pl
- forów dyskusyjnych;
- prezentów dla zarejestrowanych Czytelników;
- codziennego newslettera informacyjnego;
- swojego profilu osobistego, w którym będziesz mógł zarządzać galeriami, komentarzami, zdjęciami w konkursach itp.
Czas rejestracji - ok. 1 min.
Uwaga
Podczas rejestracji nie zbieramy żadnych szczegółowych danych personalnych i teleadresowych. W każdej chwili możecie usunąć trwale i bezpowrotnie dane dotyczące Waszego konta i zrezygnować ze statusu zarejestrowanego Czytelnika i wszystkich usług bezpłatnych swiatobrazu.pl. Przed rejestracją prosimy o zapoznanie się z regulaminem
Najczęściej czytane dzisiaj
Najczęściej czytane w tygodniu
Najczęściej czytane w roku
- Trenuj fotografię tej wiosny. Odbierz kupon rabatowy!
- Fotograf i działalność gospodarcza - edycja 2022
- [Tylko przez 7 dni] Zrozumieć fotografię i wyjątkowy abonament
- Kiedy słyszymy słowo fotograf, wyobrażamy sobie natychmiast mężczyznę z aparatem - rozmawiamy z fotografką Julią Zabrodzką
- Fotograf (i twórcy) a Polski Ład - składka na ubezpieczenie zdrowotne - część I
- Nikon wycofuje kolejne lustrzanki
- Wybór redakcji SwiatObrazu.pl
- BEIKS MEDIA SHOW - 05.11.2021 | Program Prezentacji | Wygraj EDIUS X
- Zastosowania teleskopów, o których nawet Wam się nie śniło
- Zdjęcie Mana Raya może wkrótce stać się najdroższym zdjęciem w historii