- Barwa i kolor
- Cyfrowa ciemnia
- Ćwiczenia fotograficzne
- Czerń i biel
- Filmowanie aparatem
- Fotograf - ZUS i podatki
- Fotograf i prawo
- Fotograficzne ABC
- Fotografia aktu
- Fotografia od A do Z
- Fotografia krajobrazu
- Fotografia produktów
- Fotografia uliczna - street phofo
- Fotograficzne inspiracje
- Fotografowanie architektury
- Fotografowanie ruchu
- Fotografowanie zwierząt
- Kadrowanie
- Kompozycja
- Leksykon fotografów
- Najczęściej popełniane błędy
- Ostrość i nieostrość
- Perspektywa
- Portret
- Przygotowanie prezentacji zdjęć
- Studio fotograficzne dla początkujących
- Światło i ekspozycja
- Zarabiaj na fotografii
Dołącz do nas
Partnerzy
Osiodłaj lustrzankę i galopem po Oscary

Jeszcze do niedawna mało kto myślał o tym, że lustrzanki będą kręcić filmy. I to w rozdzielczości HD. Po ukazaniu się na rynku pierwszego takiego aparatu - Nikona d90, entuzjastów tego rozwiązania było równie wielu co sceptyków, choć wydaje się że jest to nieunikniony kierunek ewolucji cyfrowego sprzętu. Nie trzeba było długo czekać na odpowiedź Canona i pełnoklatkowego EOSa 5D Mark II. Pozostaje jednak pytanie: czy to ślepy zaułek ewolucji aparatów, który pozostanie rzadko używanym "wodotryskiem", czy może stanie się popularnym rozwiązaniem wykorzystywanym w niskobudżetowych filmach i serialach?
Pomimo wysokiego stopnia zaawansowania technik cyfrowych, największe superprodukcje w dalszym ciągu są kręcone kamerami analogowymi. Przekłada się to zarówno na jakość obrazu, jak i na koszta. W trakcie produkcji filmu zużywane są kilometry kosztującej majątek taśmy 35mm (jedna sekunda filmu zajmuje około 40cm taśmy, co daje 2880 metrów dla 120 min filmu... nie licząc na przykład dubli). Optyka - tego zagadnienia również nie można pominąć, ma ogromny wpływ zarówno na jakość, jak i możliwości kształtowania obrazu. Ale kamery oferujące wymienne obiektywy również nie są tanim rozwiązaniem. Zakładając więc, że obraz wyświetlany będzie nie w sali kinowej tylko w telewizorze, a 25 lub 30 klatek na sekundę i rozdzielczość 1080p wystarczy do uzyskania materiału dobrej jakości, czemu nie wykorzystać do nagrań cyfrowej lustrzanki?
Dostęp do pełnej treści serwisu www.SwiatObrazu.pl jest bezpłatny - wymagane jest jednak zalogowanie do serwisu. Logowanie wymagane jest również do dodawania komentarzy.
|
DLACZEGO WARTO SIĘ ZAREJESTROWAĆ DO SERWISU SWIATOBRAZU.PL?
Przy pierwszej rejestracji otrzymasz od nas powitalny prezent: Pełną wersję podręcznika "Świat barw w fotografii cyfrowej".
A poza tym otrzymujesz bezpłatny stały dostęp do:
- wszystkich artykułów opublikowanych w serwisie swiatobrazu.pl;
- mechanizmów galerii swiatobrazu.pl
- forów dyskusyjnych;
- prezentów dla zarejestrowanych Czytelników;
- codziennego newslettera informacyjnego;
- swojego profilu osobistego, w którym będziesz mógł zarządzać galeriami, komentarzami, zdjęciami w konkursach itp.
Czas rejestracji - ok. 1 min.
Uwaga
Podczas rejestracji nie zbieramy żadnych szczegółowych danych personalnych i teleadresowych. W każdej chwili możecie usunąć trwale i bezpowrotnie dane dotyczące Waszego konta i zrezygnować ze statusu zarejestrowanego Czytelnika i wszystkich usług bezpłatnych swiatobrazu.pl. Przed rejestracją prosimy o zapoznanie się z regulaminem
Najczęściej czytane dzisiaj
Najczęściej czytane w tygodniu
Najczęściej czytane w roku
- Najlepsze zdjęcia wykonane przez Kosmiczny Teleskop Webba w 2022 roku
- Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba i nigdy wcześniej nie widziane oblicze Jowisza
- Kamera ze sztuczną inteligencją przekształca zwykłe zdjęcia w fantazyjne obrazy
- Przypadkowe odkrycie - schowek z 2000 aparatami i obiektywami
- Nowe zdjęcia pokazują, jak ogromny jest największy wulkan w Układzie Słonecznym
- Niesamowite zdjęcie Księżyca na tle największego teleskopu na świecie
- Burger King pozwany przez wielkość burgera różną od tej, którą widać na zdjęciach reklamowych
- Niezwykłe nagranie wiatru, który poskutkował najniższą temperaturą w USA w historii
- Mocna reklama ostrzega rodziców przed udostępnianiem zdjęć swoich dzieci w internecie
- Posłuchaj, jak brzmi Sony A9 III podczas fotografowania z prędkością 120 kl./s