- Barwa i kolor
- Cyfrowa ciemnia
- Ćwiczenia fotograficzne
- Czerń i biel
- Filmowanie aparatem
- Fotograf - ZUS i podatki
- Fotograf i prawo
- Fotograficzne ABC
- Fotografia aktu
- Fotografia od A do Z
- Fotografia krajobrazu
- Fotografia produktów
- Fotografia uliczna - street phofo
- Fotograficzne inspiracje
- Fotografowanie architektury
- Fotografowanie ruchu
- Fotografowanie zwierząt
- Kadrowanie
- Kompozycja
- Leksykon fotografów
- Najczęściej popełniane błędy
- Ostrość i nieostrość
- Perspektywa
- Portret
- Przygotowanie prezentacji zdjęć
- Studio fotograficzne dla początkujących
- Światło i ekspozycja
- Zarabiaj na fotografii
Dołącz do nas
Partnerzy
Znaczenie kolorów w zdjęciach i grafikach
27 października 2022, 12:57Kolory odgrywają istotną rolę w wielu aspektach codziennego życia - To bodźce, które odpowiednio wykorzystane mogą pobudzać do działania lub wręcz przeciwnie – działać zniechęcająco. Od ich odpowiedniego zastosowania sporo zatem zależy. Dotyczy to również fotografii i grafik – zwłaszcza w branży marketingowej. Jak świadomie korzystać z kolorów? Podpowiadamy!
Skojarzenia kontrolowane, czyli kiedy kolory mają największe znaczenie
Wrażenia estetyczne w dużej mierze wpływają na nasze wybory. Jedne rzeczy podobają się nam bardziej, inne mniej – często właśnie ze względu na kolorystykę. Ma to szczególne znaczenie w takich dziedzinach, jak sztuki wizualne (np. malarstwo, fotografia) czy marketing. Oddziaływanie kolorów na zmysły wykorzystuje się przy tworzeniu grafik, które mają zachęcić odbiorcę do podjęcia konkretnego działania. Aby były one skuteczne, warto skorzystać z usług, jakie oferuje profesjonalne studio graficzne. Pracownicy takich zakładów świetnie orientują się w najnowszych trendach na rynku. Dzięki analizie potrzeb i oczekiwań klienta mogą stworzyć projekt o idealnej kolorystyce. Często owocuje to lepszymi wynikami sprzedażowymi.
Psychologia kolorów – jak korzysta z niej studio graficzne?
Niektóre barwy przyciągają uwagę odbiorcy do konkretnego produktu, inne wzbudzają pozytywne lub negatywnie uczucia. Trafnie dobrany kolor jest kluczowym elementem projektowania graficznego w ramach działań marketingowych.
Znając upodobania swojej grupy docelowej, można określić, z którym kolorem jej członkowie czują się bardziej związani, która barwa skłoni ich do zakupu czy podjęcia współpracy. Dlatego wszystkie informacje na ten temat warto przekazać grafikowi. Odpowiednio dobrana kolorystyka w identyfikacji wizualnej firmy może korzystnie wpłynąć na pierwsze wrażenie, a także późniejsze relacje z klientem czy kontrahentem. Znaczenie oprawy graficznej jest zatem ogromne. Warto, by jej wykonaniem zajęło się profesjonalne studio graficzne.
Psychologia kolorów ma znaczenie również w profesjonalnej fotografii – zdjęcia często stanowią ważny element kampanii reklamowej. Profesjonalni graficy mają świadomość istniejących w głowie odbiorcy skojarzeń, dzięki czemu mogą zaproponować najkorzystniejsze rozwiązania w zależności od celu swojego klienta.
Gra kolorami – gdzie się ją stosuje?
Działalność studia graficznego obejmuje najczęściej takie usługi, jak:
● tworzenie identyfikacji wizualnej firmy (wizytówki, papier firmowy, projekt logotypu itp.);
● projektowanie materiałów firmowych (etykiety, opakowania, pieczątki, informatory, stoiska targowe);
● wykonywanie materiałów promocyjnych (teczki, ulotki, broszury, katalogi, plakaty itp.);
● projekty niestandardowe (zaproszenia, infografiki, gry planszowe, grafiki digitalowe).
Takie zlecenia dają grafikowi prawdziwe pole do popisu. Dobrze zaprojektowane logo, estetyczna ulotka, opakowanie czy katalog zwiększą atrakcyjność każdej firmy, producenta czy partnera biznesowego.
Kolory popularne w pracy grafików
Studio graficzne zatrudnia osoby doskonale orientujące się w zagadnieniach psychologii kolorów, a także realiach panujących na rynku. Dobierając barwy materiałów i grafik do profilu działalności klienta, tworzą projekt skuteczny pod względem marketingowym. Kolory najchętniej stosowane w grafice i fotografii to:
● niebieski (kojarzący się ze spokojem, bezpieczeństwem i zaufaniem);
● czerwony (ostrzeżenie, ale także energia, miłość, przyjemność);
● zielony (ekologia, czystość, nadzieja);
● żółty (pozytywne myślenie, działanie);
● pomarańczowy (dynamika działania, realizacja celów);
● czarny (wyrazistość, tajemnica, elegancja);
● biały (neutralność, stanowi częsty dodatek do innych wyrazistych barw, pomaga w ich wyeksponowaniu).
Projektowanie materiałów reklamowych warto powierzyć w ręce fachowców ze studia graficznego. Dzięki odpowiedniej wiedzy i warsztatowi potrafią wpłynąć na wybory zakupowe klientów. Skutecznie wspomagają działalność marki i poszerzają jej grono odbiorców.
Sprawdź inne artykuły z kategorii: Rozważania różne
- Polskie malarstwo współczesne - jak ono wygląda?
- Oto wszystko, co musisz wiedzieć o połączeniu Google Ads i SEO. Czas na podwójny zysk!
- Telefon bez abonamentu - jaki wybrać?
- Fotokarmnik - zobacz kolekcję świetnych ptasich portretów
- NVIDIA GANimal - sztuczna inteligencja umożliwia automatyczny face swap zwierzaków
- Fotografia powietrzna ma już ponad 160 lat - historia zdjęcia Jamesa Wallace’a Blacka
- Kamery w blokach startowych pokazywały zbyt dużo - protest zawodniczek
- Zaskakujące zdjęcie niedźwiedzia czyhającego na wędkarzy - poznaj historię mrożącego krew w żyłach ujęcia
Niezalogowanych Użytkowników prosimy o zalogowanie się przed dodaniem komentarza.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy
Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu i w żaden sposób nie odzwierciedlają poglądów prezentowanych przez właścicieli i administratorów SwiatObrazu.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.
Najczęściej czytane dzisiaj
Najczęściej czytane w tygodniu
Najczęściej czytane w roku
- Trenuj fotografię tej wiosny!
- Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba i nigdy wcześniej nie widziane oblicze Jowisza
- Kamera ze sztuczną inteligencją przekształca zwykłe zdjęcia w fantazyjne obrazy
- FujiFilm naprawia błędnie działający firmware obiektywu FujiFilm XF 16-55 mm f/2.8
- Modele czy manekiny? Profesjonalna fotografia produktowa odzieży dla e-commerce
- Nowe zdjęcia pokazują, jak ogromny jest największy wulkan w Układzie Słonecznym
- Mocna reklama ostrzega rodziców przed udostępnianiem zdjęć swoich dzieci w internecie
- Telefony do nagrywania dobrych filmów i robienia świetnych zdjęć
- Odszedł edytor zdjęć AP, który podjął decyzję o publikacji zdjęcia z ataku napalmem w Wietnamie
- Niesamowite zdjęcie Księżyca na tle największego teleskopu na świecie